اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نجات از قصاص و دیه/قاتل در مراسم تدفین پدرش،برادر خود را کشته بود



ساعت ١٠:٣٠ صبح دیروز در شعبه ٧٢ دادگاه كیفری استان تهران، امین ٤٥ ساله به اتهام قتل برادر خود به نام رامین و اخلال در نظم عمومی در سال ٨٩ پای میز محاكمه نشست.

دادگاه او شاكی نداشت. اولیای دم زن و بچه برادرش بودند كه بدون دریافت دیه سرانجام از خون رامین گذشتند. به این ترتیب دادگاه برای رسیدگی به اتهام اخلال در نظم عمومی برگزار شد.


متهم اصلی پرونده كه از سال ٨٩ تاكنون به خاطر قتل برادر خود در مراسم خاكسپاری پدرش، پنج سال از عمر خود را در زندان سپری كرده بود، پس از قرائت كیفرخواست به جایگاه احضار شد. او گفت: «تیرماه ٨٩ بود كه برای مراسم خاكسپاری پدرم رفته بودم. من آن زمان شیشه می‌كشیدم و آن روز هم در حال خودم نبودم. در آن شرایط خیلی ناراحت بودم و یك لحظه كنترلم را از دست دادم. توهم زده بودم. به برادرم رامین كه آن موقع ٤٣ ساله بود حمله كردم و با چاقو اورا زدم. الان یادم نمی‌آید چند ضربه به او زدم. او روی زمین افتاد و كشته شد. الان پشیمانم.»


امین ٤٥ ساله كه پسر ٢٤ ساله، عروس و همسرش در دادگاه بودند، مدام پاهایش را می‌لرزاند. خانواده‌اش به او گفته بودند كه زن و بچه‌های امین بدون دریافت دیه رضایت داده‌اند. آنها لبخند به لب داشتند اما تكرار حادثه برادركشی برای متهم پرونده سخت بود و پاها و زبانش را می‌لرزاند. اولیای دم در حالی رضایت داده بودند كه حكم اعدام متهم پیش از این صادر و در دیوان عالی كشور نیز تایید شده بود.


در جریان رسیدگی به پرونده مشخص شد كه متهم، پیش از این به دلیل جرایم مرتبط با مواد مخدر بیش از ٩ بار به زندان افتاده است. او ادامه داد: «من الان پنج سال است كه در زندانم و پاك شده‌ام. آنجا به راحتی می‌توان به مواد دست پیدا كرد. من الان عروس دارم. نمی‌خواهم دیگر به سراغ مواد بروم. » در پایان دادگاه، قضات برای صدور رای از جنبه عمومی جرم وارد شور شدند.

 

اخبار حوادث - اعتماد

 


ویدیو مرتبط :
پایان نامه : مطالعه تطبیقی تاثیر جنسیت در قصاص و دیه در فقه امامیه...

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مردی که خاله پدرش را کشته و در یخچال فریزر پنهان کرده بود، از قصاص نجات یافت



مردی که خاله پدرش را کشته و جسد وی را در فریزر انباری خانه اعیانی پنهان کرده بود، از مجازات قصاص رهایی یافت.

اوایل تیرماه سال 91 با ادعاهای مرد جوانی مبنی بر این که خاله پدرش گم شده است، پلیس تهران وارد عمل شد تا از سرنوشت این زن رازگشایی کند.


مرد جوان که نگران خاله پدرش بود، وقتی پیش‌روی تیم قضایی و پلیس ایستاد، گفت: «ناجی» با مهاجرت بچه‌هایش به کشورهای خارجی در خانه ویلایی‌اش در زعفرانیه زندگی می‌کرد. پس از ازدواج برای اینکه خاله پدری‌ام تنها نباشد، نزد او رفتیم.وی افزود: یک سالی است که با وی زندگی می‌کنم اما او دیروز برای خرید از خانه بیرون رفت و دیگر برنگشت. هرچه چشم به راه ماندیم، به خانه نیامد. هر دقیقه دلنگرانی‌مان بیشتر می‌شد. چند بار به موبایلش زنگ زدم، وقتی دیدم از دسترس خارج است، دلواپس شدم تا اینکه موبایلش خاموش شد. ابتدا احتمال دادم شاید به خانه دوستانش رفته باشد. وقتی پرس‌و‌جو کردم، دیدم کسی از خاله پدرم خبری ندارد.

این مرد گفت: سه شبانه‌روز از گم شدن خاله‌ام می‌گذرد و نگران او هستیم که گرفتار سرنوشت بدی نشده باشد. همزمان با ناپدید شدن این زن، فرزندان وی از طریق دوست مادرشان به نام «عفت» مطلع می‌شوند که وی گم شده است و به عفت وکالت می‌دهند تا به نمایندگی از سوی آنان ماجرای گم شدن ناجی را پیگیری کند.


این زن وقتی برای پیگیری ماجرا دست به کار می‌شود در نخستین اقدام «رامین» را که با او زندگی می‌کرد، به عنوان مظنون به پلیس معرفی می‌کند. همین کافی بود تا پلیس به صورت نامحسوس رامین را تحت‌نظر قرار دهد و با رفتارهای مرموز وی روبه‌رو شود. سرانجام 18 تیرماه سال 91 وقتی مأموران برای انجام بررسی و تحقیقات بیشتر به خانه زن گمشده در زعفرانیه رفتند، دیدند که رامین و همسرش در حال جمع‌آوری اثاثیه خانه‌شان هستند تا به جای دیگری نقل‌مکان کنند.

 

همزمان همسر رامین با خواهرش برای جمع‌آوری اثاثیه به انبار خانه رفت و ناگهان فریادزنان گفت که یک جسد داخل یخچال فریزر انباری خانه است! مأموران پلیس با شنیدن این حرف خیلی سریع به انبار خانه رفتند و با جسد یخ‌زده خاله گمشده که بسته‌بندی شده و داخل یخچال فریزر بود، روبه‌رو شدند. همان لحظه رامین وقتی دید که راز جنایت هولناکش برملا شده است، قصد فرار داشت، اما بازداشت شد و تحت بازجویی قرار گرفت.


این مرد جوان در بازجویی‌ها قتل خاله پدرش را به گردن گرفت و انگیزه‌اش را مشکلات مالی دانست. رامین در شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی عزیزمحمدی و چهار قاضی مستشار تحت محاکمه قرار گرفت.


وی در آخرین دفاع گفت: مشکل مالی داشتم. روز حادثه نزد ناجی، خاله پدرم رفتم و از او پول خواستم. اما به من پولی نداد بر سر همین موضوع عصبی شدم و با ماهیتابه‌ای که در کنار دستم بود، ضربه محکمی به سرش زدم. وقتی دیدم نفس نمی‌کشد، به بازار رفتم یک یخچال فریزر بزرگ به ارزش 600 هزار تومان خریدم و به انبار خانه بردم. سپس تنهایی جسد ناجی را بسته‌بندی کردم، داخل فریزر گذاشتم و فقط انگشت سبابه وی را بیرون گذاشتم، چرا که می‌خواستم از وی اثر انگشت بگیرم تا خانه و اموالش را تصاحب کنم. ابتدا در بنگاه معاملات مسکن خانه‌اش را به فروش گذاشتم و از او اثر انگشت گرفتم تا نقشه‌ام را عملی کنم اما پیش از هر اقدامی گرفتار شدم.


این مرد گفت: اکنون نیز بشدت پشیمانم و تقاضای عفو و بخشش دارم.


با این اعترافات، عامل جنایت از سوی پنج قاضی به قصاص نفس محکوم شد و در حالی که در آستانه طناب دار قرار داشت، فرزندان ناجی با دریافت دیه از خونخواهی گذشت کردند.


بنابر این گزارش، صبح دیروز این قاتل تنها به لحاظ جنبه عمومی جرم محاکمه شد و قضات شعبه دوم دادگاه کیفری یک با احتساب ایام بازداشتی، وی را به سه سال زندان محکوم کردند و با توجه به اینکه رامین سه سال می‌شود در زندان است، وی بزودی آزاد خواهد شد.


اخبار  حوادث - ایران