اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نتیجه سازش با آمریکا تورم 10 برابری است


رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: آنها که با خیال به دست آوردن رفاه مادی درهای کشور خود را بر روی آمریکا گشودند با تورم‌های 10 برابری مواجه شدند و رفاه حداقلی خود را از دست دادند.

خبرگزاری ایسنا: رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: آنها که با خیال به دست آوردن رفاه مادی درهای کشور خود را بر روی آمریکا گشودند با تورم‌های 10 برابری مواجه شدند و رفاه حداقلی خود را از دست دادند.

 سردار محمدرضا نقدی در جمع بسیجیان اقشار مختلف اعم از هنرمندان، مهندسان و دانشجویان اظهار داشت: در شرایط امروز اقبال به اسلام ناب در دنیا رو به تزاید است و امپراطوری آمریکا هر روز بیش از دیروز تضعیف می‌شود.

وی افزود: آمریکا یکی از بدهکارترین کشورهای دنیا است و ایران ذخایر ارزی فراوان دارد، مقامات ایران در سراسر دنیا محبوب هستند و روسای جمهور آمریکا به هر جا می‌روند با تظاهرات و پرچم آتش زدن مواجه می‌شوند.

نقدی اضافه کرد: امروز قوی‌ترین ارتش منطقه متعلق به ایران است و هیچ کشوری تصور حمله به کشورمان را به ذهن خود راه نمی‌دهد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: 770 عالم برجسته که بیشتر آنان اهل سنت هستند به دعوت رهبر معظم انقلاب پای صحبت ولی فقیه می‌نشینند در حالی که آمریکا در هر کجا می‌خواهد 10 نفر از بزرگان را جمع آورد موفق نمی‌شود.

نقدی بیان کرد: این‌ها که امروز به دست آورده‌ایم و این عزت و افتخار تنها نتیجه مقاومت است و از سازش جز خواری و زبونی چیزی عاید ما نمی‌شد.

وی خاطرنشان کرد: آنها که با خیال به دست آوردن رفاه مادی درهای کشور خود را بر روی آمریکا گشودند با تورم‌های 10 برابری مواجه شدند و رفاه حداقلی خود را از دست دادند.

نقدی با بیان این‌که هر جا تحریم بودیم پیشرفت کردیم، تصریح کرد: امروز صنایع دفاعی ما از صنایع خودرو ما جلوتر است به دلیل اینکه صنایع دفاعی ما را تحریم کردند و بر روی پای خود ایستادیم و امروز پیچیده‌ترین ابزار جنگ الکترونیک و موشک‌هایی را که در اختیار چند کشور محدود است در داخل کشور می‌سازیم.

وی تصریح کرد: انسان در شرایط عادی از طبقه دوم ساختمان نمی‌پرد اما اگر ساختمان آتش بگیرد این کار را می‌کند.

به گفته وی، در دوران دفاع مقدس بودند جوانانی که قبل از جنگ از تاریکی می‌هراسیدند اما بعدها دلاورانه چشم در چشم مرگ دوختند و در سنگرهایی که از انفجار موشک زمین به زمین مانند گهواره می‌لرزید، افتخار آفریدند.

نقدی در همین زمینه تحریم بنزین را نیز مثال آورد که منجر به خودکفایی در تولید آن پس از چند دهه شدیم.

وی در ادامه به شرایط اعتصاب و تعطیلی بازار و کارخانه‌ها در شرایط انقلاب و تورم بالای دوران سازندگی اشاره کرد و افزود: ما در زیر بمب و موشک تسلیم آمریکا نشدیم حالا به دلیل تلاطم قیمت ارز به آمریکا تسلیم شویم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه یادآور شد: با هزاران شهید و صدها هزار جانباز و در زمانی که دیگران به تبعیت از ما وارد گود مبارزه شده‌اند؛ نباید از ایستادگی دست برداریم.

وی خاطرنشان کرد: لبنانی‌ها حق دارند بگویند ما مرکز تفریحی خاورمیانه بودیم و حالا که ما را به این وادی کشاندید چرا صحبت از سازش می‌کنید، فلسطین نیز می‌توانست زیر بیرق اسرائیل زندگی کند و بسیاری از این دست که راه و رسم قلندری را از ایران آموختند و اگر ما عقب بکشیم ناجوانمردانه است.

نقدی ادامه داد: در اوج مبارزه وا دادن مذاکره نیست ذلت است و باید از سرنوشت دیگر کشورها در این زمینه عبرت گرفت.

وی تصریح کرد: لیبی تاسیسات هسته‌ای خود را بار بر کشتی کرد و به آمریکا تحویل داد و دست آخر یک کشور در آستانه تجزیه با زیرساخت‌های نابود شده برای آنها ماند و قذافی را خفه کردند تا ناجوانمردی و عمل نکردن آمریکا به تعهدات و قول‌ها را افشا نکند.

نقدی در همین زمینه به یک بار عقب‌نشینی کره شمالی نیز اشاره کرد که با عدم عمل آمریکا به تعهدات مواجه و کره را مجبور به اتخاذ مواضع سخت‌تر کرد.

نقدی همچنین با تاکید بر اهمیت حضور با بصیرت و حداکثری در صحنه انتخابات ابراز داشت: هر چه حضور مردم در انتخابات پر‌رنگ‌تر باشد، به امنیت کشور، اقتدار بین‌المللی ما افزوده می‌شود و توطئه‌ها و تحریم‌ها رنگ می‌بازند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: یکی از دلایل امیدوار شدن دشمن به تحریم فتنه 88 بود و حضور حماسی مردم در انتخابات دشمن را متوجه می‌کند که این ملت در برابر تحریم نیز کوتاه نمی‌آید.

وی بنابر همین مقدمات تصریح کرد: حضور حماسی در انتخابات مقدمه حماسه جهانی بزرگ‌تر است بنابراین انتخابات پیش رو باید به رفراندومی علیه آمریکا بدل شود.


ویدیو مرتبط :
نتیجه سازش چیست ؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کاهش 10 برابری تورم نقطه‌ به‌ نقطه در 5 ماه


از شهریور تا دی ماه سال جاری تورم نقطه به نقطه با متوسط کاهش دو درصدی در هر ماه 10 برابر تورم ماهانه کاهش یافت.

خبرگزاری ایسنا: از شهریور تا دی ماه سال جاری تورم نقطه به نقطه با متوسط کاهش دو درصدی در هر ماه 10 برابر تورم ماهانه کاهش یافت.

در حالی که تورم از ابتدای سال جاری روند افزایش در هر ماه را در پیش گرفت و بیش از نیمی از سال فزاینده بود اکنون چند ماهی است که در شیب کاهشی قرار گرفته است.

بنابر آمارهای مرکز آمار ایران تورم نقطه به نقطه یعنی تغییرات شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل که از 21 درصد خرداد سال 91 بدون هیچ کاهشی به 41.2 درصد در خردادماه سال 92 افزایش یافته بود از این زمان تا دی ماه سال جاری یعنی حدود هفت ماه گذشته با 14 درصد کاهش به 27.5 درصد رسیده است.

در عین حال تورم ماهانه که روند افزایش آن از مهرماه سال 91 آغاز شد تا انتهای مهرماه سال جاری نیز در شیب صعودی قرار داشت به طوری که با رشد بیش از12 درصدی از 24.8 درصد در ابتدای سال به 36.2 درصد در مهرماه رسید.

اما تغییرات شاخص کل در دوازده ماهه منتهی به دی ماه سال جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (تورم ماهانه) از آبان ماه با کاهش 0.3 درصدی اولین عقبگرد خود را بعد از 13 ماه افزایش آغاز کرد و در شیب نزولی قرار گرفت به گونه‌ای که از 36.2 در مهرماه به 35.9 در آبان،35.5 در آذر و 35 درصد در دی ماه سال جاری رسید.

این در حالی است که بررسی تغییرات تورمی در زمان تغییر دولت و استقرار دولت یازدهم در اواسط مرداد ماه سال جاری نشان می دهد که در پنج ماه گذشته به عبارتی از شهریور تا انتهای دی ماه سال جاری تورم نقطه به نقطه بیش از 10 درصد و تورم ماهانه یک درصد کاهش یافته است.

بر این اساس تورم نقطه به نقطه با متوسط کاهش دو درصدی در هر ماه از 37 درصد در شهریور به 27.5 درصد در دی ماه کاهش یافته است.

همچنین تورم ماهانه با کاهش متوسط0.2 درصدی در هر ماه از 36 درصد در ششمین ماه سال جاری به 35 درصد در اولین ماه زمستان رسیده است.

بنابراین گزارش در پنج ماه گذشته تورم نقطه به نقطه 10 برابر تورم ماهانه کاهش یافته است.