اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نتیجه انتخابات سریع تر از قبل اعلام می شود


ان‌شاءالله در ساعات آغازین روز جمعه 24 خردادماه، ملت رشید ایران در صفوف به هم فشرده در پای صندوق‌های اخذ رای حاضر می‌شوند و سعی می‌کنیم نتیجه انتخابات را سریع‌تر از قبل به سمع و نظر مردم برسانیم.

خبرگزاری مهر:  مصطفی محمدنجار وزیر کشور صبح امروز در جمع فرمانداران سراسر کشور گفت: برابر قانون ما مجری قانون هستیم  و نباید دخالت و اعلام نظر در انتخابات داشته باشیم.

 وی با تاکید بر اینکه باید از همه ظرفیت‌ها برای حضور گسترده مردم استفاده کنیم، گفت: بهره‌برداری از دستگاه‌های فرهنگی، فعال کردن رسانه‌ها و شبکه‌های محلی و ترغیب برنامه‌سازان برای ساخت برنامه درباره انتخابات و همچنین برنامه منظم با استانداران در دستور کار قرار گیرد.

 محمد نجار تصریح‌کرد: همچنین لازم است بین فرمانداران رقابت ایجاد شود و فرمانداران پیش‌بینی‌های خود را از مشارکت مردم در انتخابات بیان کنند و ما به هشت نفر اول که مشارکت بالایی در استانشان وجود داشته باشد پاداش خواهیم داد.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه حال که روزهای آخر دولت است، باید وسیع‌ تر و گسترده‌ تر و با دقت بیشتری کارها را انجام دهیم و تا آخرین لحظات، همه پای کار باشیم گفت: ان‌شاءالله در ساعات آغازین روز جمعه 24 خردادماه، ملت رشید ایران در صفوف به هم فشرده در پای صندوق‌های اخذ رای حاضر می‌شوند و سعی می‌کنیم نتیجه انتخابات را سریع‌تر از قبل به سمع و نظر مردم برسانیم.

 نجار با اشاره به  وظایف مجریان و دست‌اندرکاران انتخابات،افزود: اول از همه باید امین و پاسدار رای مردم بوده و کاملا بی‌طرف و اجراکننده مر قانونی باشیم ،دشمنان به دنبال سیاه‌نمایی هستند و ما نیز موظفیم هیچ بهانه‌ای را به فرصت‌طلب‌ها ندهیم،  باید هوشمندانه و با تدبیر خاصی کار کنیم تا دشمن را در زمین خود پِرس کنیم و اجازه بازی در زمین ما را به آنها ندهیم.

وی با بیان اینکه باید همه اقدامات خود را در یک اتاق شیشه‌ای در معرض دید همگان بگذاریم، گفت: ما هیچ کار پنهانی نداریم بلکه به دنبال برگزاری سالم و قانونمند انتخابات هستیم، نباید از سر بی‌توجهی و کم‌دقتی از قانون تخطی شود، قانون حرف اول و آخر را می‌زند البته ساز و کار انتخابات محکم و پایدار است و امکان تخطی از قانون برای هیچ احدی متصور نیست.

وزیر کشور در ادامه از صدور احکام ماموران بازرسی و کنترل انتخابات خبر داد و اظهار کرد : تاکنون پنج جلسه را در هیئت مرکزی انتخابات برگزار کردیم و در همه این جلسات تلاش بر این بوده که حداکثر تلاش خود را برای برگزاری هر چه بهتر انتخابات به کار گیریم.


ویدیو مرتبط :
نتیجه مزایده دوشنبه اعلام می شود

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اعلام نتیجه بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراها/مهلت چهار روزه برای شكایت داوطلبان



صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراها

اعلام نتیجه بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراها/مهلت چهار روزه برای شكایت داوطلبان

مدیركل دفتر انتخابات وزارت كشور گفت: نتیجه بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر وروستا امروز(شنبه) توسط فرمانداری ها و بخشداری های سراسر كشور به داوطلبان اعلام شد.

به گزارش ایرنا، 'حسنعلی نوری' عصر امروز  گفت: ۴۲۲ فرمانداری و هزار و ۳۷ بخشداری كشور امروز پس از دریافت نظر هیات نظارت، نتیجه بررسی صلاحیت را به داوطلبان انتخابات چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا اعلام كردند.

وی اظهارداشت: داوطلبان رد صلاحیت شده از امروز (شنبه) به مدت چهار روز یعنی تا تاریخ یكم خردادماه فرصت دارند شكایت خود را به هیات های نظارت شهرستان اعلام كنند.

نوری ادامه داد: هیات های نظارت شهرستان نیز از دوم لغایت ۱۱ خردادماه به شكایت داوطلبانی كه توسط هیات اجرایی یا هیات نظارت رد صلاحیت شده اند رسیدگی خواهند كرد.

مدیردفتر انتخابات وزارت كشوربا بیان اینكه نظر قطعی ونهایی هیات های نظارت شهرستان در خصوص شكایت داوطلبان رد صلاحیت شده ۱۲خرداد ماه اعلام خواهد شد، گفت: پس از اعلام نتیجه نهایی بررسی صلاحیت ها، فرمانداری ها و بخشداری ها به مدت سه روز باید نسبت به انتشار آگهی نامزدها اقدام كنند.

نوری خاطرنشام كرد: زمان تبلیغات نامزدهای انتخابات چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز به مدت هفت روز و از تاریخ ۱۶ خرداد ماه لغایت ۲۲ خردادماه خواهد بود.

انتخابات چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری در ۲۴ خردادماه برگزار خواهد شد./ایرنا