اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نتیجه آزادترین انتخابات جهان اعلام شد!



اخبار,اخبار بین الملل,انتخابات پارلمانی کره شمالی


اخبار بین الملل - اعلام نتایج انتخابات پارلمانی کره شمالی

چگونه رهبر کره شمالی با 100 درصد آرا پیروز انتخابات شد؟!

روندها و رویه های سیاسی در کره شمالی، موضوعی است که به سبب خاص – و بعضاً عجیب و غریب – بودن، به شدت در عرصه بین المللی مورد توجه قرار می گیرد. در جدیدترین نمونه از این رویه های منحصر به فرد، امروز اعلام شد که کیم جونگ اون، رهبر جوان این کشور، توانسته در نخستین انتخابات پارلمانی کره شمالی در دوره حکومت خود، 100 درصد آرا را به خود اختصاص دهد!

 به گزارش تابناک ، کره شمالی روز گذشته برای نخستین بار در دوره «کیم‌جونگ‌اون» انتخابات پارلمانی برگزار کرد. میزان مشارکت در این انتخابات، 100 درصد اعلام شده است.

در همین راستا، رسانه های کره شمالی امروز اعلام کردند که کیم جونگ ‌اون، رهبر عالی این کشور در انتخابات پارلمانی با به دست آوردن 100 درصد آرا و بدون هیچ رای ممتنعی پیروز شده است. کیم جونگ‌اون تنها نامزد معرفی شده در حوزه  شماره 111 در کوهستان «پائک‌تو» بود.

این انتخابات در 687 حوزه در سراسر کشور برگزار شد که در هر حوزه تنها یک نامزد تائید شده وجود داشت. رای دهندگان کره شمالی با حضور در پای صندوق‌های رای به نامزدهای مورد نظر رای «آری» یا «خیر» می‌دهند. به جز کیم جونگ اون، همه دیگر نامزدهای شرکت کننده در انتخابات نیز به عنوان پیروز، راهی «مجلس عالی خلق» شدند.

به این ترتیب اون می‌تواند عنوان عضو پارلمان را نیز به عناوین بسیار خود همچون فرمانده عالی نیروهای مسلح و رئیس کمیسیون دفاع ملی بیفزاید. در همین راستا تلویزیون کره شمالی اعلام کرد: این نشان دهنده حمایت کامل و اعتماد عمیق مردم نسبت به کیم جونگ اون است.

گفتنی است شرکت در انتخابات کره شمالی اجباری بوده و طبق اعلام این تلویزیون همه واجدان شرایط رای دادن بجز کسانی که خارج از این کشور بودند در انتخابات شرکت کردند. انتخابات پارلمان کره شمالی موسوم به مجمع عالی خلق هر پنج سال یک بار برگزار می‌شود که این اولین انتخابات این پارلمان در دوره رهبری کیم جونگ اون بود. پارلمان کره شمالی سالی دو بار تشکیل جلسه می‌دهد که عمدتا به مدت یک روز به طول انجامیده و برای تصویب بودجه و یا قوانینی است که توسط حزب حاکم کارگر این کشور ارائه می‌شود.

به هر حال، نتایج این انتخابات پارلمانی نشان داد که هرچند نظام سیاسی کره شمالی دارای ویژگی های کلی و شناخته شده نظام های بسته و اقتدارگراست، اما ویژگی های منحصر به فردی دارد که آن را از همتایان خود متمایز می کند.

در این راستا، هرچند در کشورهایی همچون برخی جمهوری های بازمانده از فروپاشی شوروی و یا کشورهای آفریقایی، اعلام مشارکت بالا – عموماً بالای 95 درصدی – مردم در انتخابات و کسب آرایی در همین حدود برای نامزد مورد نظر، امری عادی به شمار می رود، اما اعلام پیروزی 100 درصدی نامزدی در انتخابات، امری تقریباً استثنایی است که فقط از کره شمالی برمی آید. به نظر می رسد رهبر کره شمالی توان تصور حتی چند درصد آرای مخالف را نیز برای خود نداشته است!
 اخبار بین الملل - تابناک


ویدیو مرتبط :
انتخابات ایران، آزادترین انتخابات جهان است.

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اعلام نتیجه بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراها/مهلت چهار روزه برای شكایت داوطلبان



صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراها

اعلام نتیجه بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراها/مهلت چهار روزه برای شكایت داوطلبان

مدیركل دفتر انتخابات وزارت كشور گفت: نتیجه بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر وروستا امروز(شنبه) توسط فرمانداری ها و بخشداری های سراسر كشور به داوطلبان اعلام شد.

به گزارش ایرنا، 'حسنعلی نوری' عصر امروز  گفت: ۴۲۲ فرمانداری و هزار و ۳۷ بخشداری كشور امروز پس از دریافت نظر هیات نظارت، نتیجه بررسی صلاحیت را به داوطلبان انتخابات چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا اعلام كردند.

وی اظهارداشت: داوطلبان رد صلاحیت شده از امروز (شنبه) به مدت چهار روز یعنی تا تاریخ یكم خردادماه فرصت دارند شكایت خود را به هیات های نظارت شهرستان اعلام كنند.

نوری ادامه داد: هیات های نظارت شهرستان نیز از دوم لغایت ۱۱ خردادماه به شكایت داوطلبانی كه توسط هیات اجرایی یا هیات نظارت رد صلاحیت شده اند رسیدگی خواهند كرد.

مدیردفتر انتخابات وزارت كشوربا بیان اینكه نظر قطعی ونهایی هیات های نظارت شهرستان در خصوص شكایت داوطلبان رد صلاحیت شده ۱۲خرداد ماه اعلام خواهد شد، گفت: پس از اعلام نتیجه نهایی بررسی صلاحیت ها، فرمانداری ها و بخشداری ها به مدت سه روز باید نسبت به انتشار آگهی نامزدها اقدام كنند.

نوری خاطرنشام كرد: زمان تبلیغات نامزدهای انتخابات چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز به مدت هفت روز و از تاریخ ۱۶ خرداد ماه لغایت ۲۲ خردادماه خواهد بود.

انتخابات چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری در ۲۴ خردادماه برگزار خواهد شد./ایرنا