اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نتایج کنکور سراسری 21شهریور اعلام می‌شود



اعلام نتایج کنکور سراسری,نتایج کنکور سراسری

مشاور عالی سازمان سنجش :
نتایج کنکور سراسری 21شهریور اعلام می‌شود

دراین دوره از آزمون سراسری نیز تعداد قبولی‌های دختر بیشتر از پسر است/ معرفی شدگان چند برابر ظرفیت رشته‌های نیمه متمرکز آزمون سراسری نیز نیمه اول مهر اعلام می‌شود.

ایلنا: مشاورعالی سازمان سنجش و آموزش از اعلام نتایج کنکور سراسری در 21 شهریور ماه خبر داد.
حسین توکلی در گفتگو با  ایلنا افزود: طبق برنامه زمان‌بندی شده فهرست اسامی قبول شدگان رشته‌های متمرکز آزمون سراسری 21 شهریورماه اعلام می‌شود.
وی تصریح کرد: معرفی شدگان چند برابر ظرفیت رشته‌های نیمه متمرکز آزمون سراسری نیز نیمه اول مهر اعلام می‌شود.

توکلی؛ ظرفیت پذیرش در این دوره از آزمون را 712 هزار نفر عنوان کرد و افزود: این تعداد پذیرش هم برای رشته‌هایی است که  براساس آزمون و هم سوابق تحصیلی پذیرش می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه یک میلیون و 83 هزار و 571 نفر در این دوره آزمون ثبت نام کردند، افزود: از این تعداد 924 هزار و 535 نفردر جلسه آزمون حاضر بودند که از این تعداد 924 هزار و 460 نفر مجاز به انتخاب رشته شدند.

مشاورعالی سازمان سنجش و آموزش تصریح کرد: 59.42درصد از یک میلیون و 83 هزار و 571 هزار نفری که ثبت نام کردند خانم و 40.8 درصد آقا هستند.
وی ادامه داد:  59.85 درصد حاضرین درجلسه کنکور خانم و 40.16 آقا بودند و به عبارتی 553 هزار و 313 نفر خانم و 371 هزار و 222 آقا در این جلسه حاضر بودند.

به گفته مشاورعالی سازمان سنجش و آموزش دراین دوره از آزمون سراسری نیز تعداد قبولی‌های دختر بیشتر از پسر است.
وی در مورد شانس قبولی در کنکور سراسری امسال گفت: در علوم ریاضی ظرفیت پذیرش از تعداد داوطلبان بیشتر است از همین رو می توان گفت داوطلبان صد درصد شانس قبولی دارند.

وی با اشاره به اینکه در گروه علوم انسانی حدود 99 درصد شانس قبولی وجود دارد، افزود: از آنجایی که بیشترین داوطلب‌ها در رشته علوم تجربی است شانس قبولی در این رشته 38.40 درصد است.
توکلی خاطرنشان کرد: شانس قبولی در این دوره از آزمون سراسری در گروه هنر؛ 61.79 درصد، زبان؛ 41.30 درصد و در علوم انسانی 99.08 درصد است./ایلنا

 


ویدیو مرتبط :
نتایج اولیه کنکور امروز اعلام می شود

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری تا قبل از عید فطر



 

 

 

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری سال 1389تا پایان هفته جاری و قبل از عید فطر خبر داد و گفت: در این آزمون حدود 510 هزار نفر پذیرفته می شوند که در زمانهای مشخص برای ثبت نام به دانشگاههای محل پذیرش باید مراجعه کنند.

محمد حسین سرورالدین در گفتگو افزود: از میان تمامی شرکت کنندگان در آزمون سراسری تقریبا نزدیک به 510 هزار نفر پذیرش می شوند.

وی اظهارداشت: اگر این تعداد ظرفیت بیشتر از خروجی های امسال آموزش و پرورش است به این معنی است که اگر پشت کنکوریها نباشند با این تعداد ظرفیت مشکل جا برای قبولی داوطلبان نداریم.

حسین توکلی - معاون سازمان سنجش نیز پیش از این  گفته بود: کارنامه نهایی آزمون سراسری نیمه دوم مهر ماه 1389 منتشر می شود.

وی همچنین از اعلام اسامی معرفی شدگان چند برابر ظرفیت رشته های نیمه متمرکز کنکور سراسری دهه اول مهرماه خبرداده بود.

همچنین بر اساس اعلام سازمان سنجش، در صورت درخواست دانشگاهها و موسسات آموزش عالی، تکمیل ظرفیت برای برخی از رشته های تحصیلی آزمون سراسری سال 1389 نیمه دوم مهر ماه اعلام می شود.

کنکور سراسری سال 1389 با رقابت تعداد یک میلیون و 286 هزار و 813 شرکت کننده برگزار شد...../تحلیل:عصرایران