اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نتایج پذیرفته شدگان رشته های نیمه متمرکز کاردانی علمی کاربردی اعلام شد



اخبار ,اخبار دانشگاه ,اعلام نتایج پذیرفته شدگان رشته های نیمه متمرکز کاردانی علمی کاربردی

 

اخبار دانشگاه - نتایج پذیرفته شدگان رشته های نیمه متمرکز کاردانی علمی کاربردی اعلام شد

نتایج پذیرفته‌شدگان رشته‌های نیمه متمرکز دوره کاردانی دانشگاه جامع علمی کاربردی، اعلام شد.

به گزارش مهر، علی صدر - معاون سنجش و خدمات دانشگاه علمی کاربردی، گفت: نتایج پذیرفته‌ شدگان دوره‌ های نیمه متمرکز دانشگاه جامع علمی کاربردی اعلام شد و ثبت نام از فردا 26 اسفند در کد رشته محل‌ های قبولی آغاز می‌ شود و تا 27 اسفند ادامه دارد.

به گفته معاون دانشگاه علمی کاربردی، به همراه داشتن مدارکی همچون اصل و تصویر شناسنامه، اصل و تصویر کارت ملی، اصل دیپلم و گواهی اشتغال به کار از محل کار با امضا و مهر بالا‌ترین مقام مسئول نیز برای ثبت نام پذیرفته‌ شدگان الزامی است. 

اخبار دانشگاه - مهر

 


ویدیو مرتبط :
انتخاب رشته کنکور94-رشته های نیمه متمرکز-استاد افشار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نتایج نهایی آزمون دکترای نیمه‌متمرکز 91 اعلام شد/افزایش 34 درصدی پذیرفته‌شدگان دکترا



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

نتایج نهایی آزمون دکترای نیمه‌متمرکز 91 اعلام شد

خبرگزاری فارس: نتایج نهایی آزمون دکترای نیمه‌متمرکز 91 از سوی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام شد.

نتایج آزمون دکترای نیمه‌متمرکز 91 از سوی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org

اعلام شد، داوطلبان برای اطلاع از نتیجه آزمون خود می‌توانند به اینجا مراجعه کنند.

در آزمون دکترای نیمه‌متمرکز امسال 9 هزار نفر پذیرش شدند، البته در تکمیل ظرفیت این آزمون نیز که در 17 مهرماه اعلام می‌شود حدود هزار و 500 نفر پذیرش می‌شوند.

ثبت‌نام داوطلبان پذیرفته شده طی روزهای 28 تا 29 شهریورماه صورت می‌پذیرد.

کارنامه داوطلبان این آزمون 17 مهرماه از سوی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می‌شود و داوطلبان می‌توانند پس از مشاهده کارنامه به صورت اینترنتی به نتیجه آزمون اعتراض کنند.

افزایش 34 درصدی پذیرفته‌شدگان دکترا پس از اخطار وزیر به دانشگاه‌ها

 رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به بررسی مجدد نمرات مصاحبه داوطلبان آزمون دکترای 91 به دستور وزیر علوم، گفت: پس از بررسی مجدد نمرات تعداد پذیرفته‌شدگان 34 درصد افزایش یافت.

ابراهیم خدایی، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با بیان اینکه تعدادی از دانشگاه‌های کشور به تعدادی از داوطلبان آزمون دکترای نیمه‌متمرکز در مصاحبه نمره صفر داده‌ بودند، گفت: طبق دستور وزیر علوم، معاونت آموزشی وزارت علوم و سازمان سنجش آموزش کشور پس از بررسی درباره نمرات ارسال شده از سوی دانشگاه‌های کشور، با دانشگاه‌ها تماس گرفتند و نمرات تصحیح شد.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه در آزمون دکترای نیمه‌متمرکز امسال 9 هزار نفر پذیرش می‌شوند، خاطرنشان کرد: تا پیش از اصلاح نمرات مصاحبه داوطلبان آزمون دکترای نیمه‌متمرکز تعداد داوطلبان پذیرش شده حدود 6 هزار و 700 نفر بود اما پس از اصلاح نمرات با افزایش 34 درصدی تعداد پذیرفته شدگان به حدود 9 هزار نفر رسیده است.

وی زمان ثبت‌نام پذیرفته شدگان کنکور دکترای 91 را روزهای 28 تا 29 شهریورماه اعلام کرد و از آغاز تکمیل ظرفیت این آزمون در روز 17 مهرماه خبر داد.

به گفته خدایی همزمان با تکمیل ظرفیت آزمون دکترای 91 کارنامه نهایی داوطلبان نیز برروی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می‌گیرد.

وی پیش‌بینی کرد که حدود هزار و 500 نفر در تکمیل ظرفیت این آزمون پذیرش شوند و از خالی بودن تعدادی از ظرفیت‌ها که بیشتر آنها یا پژوهش محور هستند یا داوطلبان غیبت داشته‌اند خبر داد.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از داوطلبان خواست درصورتی که اعتراضی به نمرات خود دارند پس از انتشار کارنامه در سایت سازمان سنجش آموزش کشور اقدام کنند.

به گزارش فارس، کامران دانشجو، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در نشست خبری در حاشیه برگزاری نشست رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی کشور در دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به ارائه گزارشی درباره نمرات صفر تعدادی از داوطلبان آزمون دکتری به وی، گفت: گزارشی به بنده رسیده است که بر اساس آن نمره مصاحبه تعدادی از داوطلبان آزمون دکتری صفر اعلام شده است. تعداد این افراد در آزمون دکتری 91 قابل توجه است.

به گفته وی، برای پذیرش دانشجوی دکتری نیمه متمرکز ضریب یک برای آزمون و ضریب 2 برای مصاحبه در نظر گرفته شده بود. با توجه به گزارش‌های رسیده نتایج مصاحبه‌ها مجدد بررسی می‌شود. در صورتی که مشخص شود پذیرش این گونه دانشجویان رویه شده است، قطعا تغییراتی در روند پذیرش دانشجوی دکتری لحاظ می‌شود.

وزیر علوم تاکید کرد که این وزارتخانه خواستار عدالت آموزشی است اما اگر برخی از اساتید در گروه‌های مختلف بخواهند فقط دانشجوی خود را پذیرش کنند با آنها برخورد می‌شود./فارس