اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نتایج كنكور ارشد هفته آینده اعلام می‌شود/ظرفیت قطعی پذیرش به تفكیك رشته و دوره



نتایج كنكور ارشد هفته آینده اعلام می‌شود/ظرفیت قطعی پذیرش به تفكیك رشته و دوره

معاون سازمان سنجش با اعلام ظرفیت قطعی آزمون كارشناسی ارشد،‌ از اعلام نتایج نهایی این آزمون تا سیزدهم شهریور ماه خبر داد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

سید جلال طباطبایی در گفت‌وگو باایسنا، با بیان اینكه ظرفیت دوره كارشناسی ارشد حدود 83 هزار و 469 نفر در نظر گرفته شده است، اظهار كرد: البته این میزان ظرفیت اضافه خواهد شد، چرا كه استعداد درخشان نیز به آن افزوده خواهد شد.

وی با اشاره به ظرفیت پذیرش دوره كارشناسی ارشد به تفكیك دوره‌های مختلف، گفت: در این دوره از آزمون، در دوره روزانه 36 هزار و 2 نفر، شبانه 15 هزار و 848 نفر، نیمه حضوری 821 نفر و پیام‌نور 8 هزار و 189 نفر پذیرفته می‌شوند.

معاون سازمان سنجش افزود: همچنین در دانشگاه های غیرانتفاعی شش هزار و 833 نفر، مجازی 11 هزار و 30 نفر و بین‌الملل 4 هزار و 746 نفر پذیرفته می‌شوند.

طباطبایی با اشاره به ظرفیت پذیرش دانشجو در گروه‌های آزمایشی مختلف، تصریح كرد: در گروه آزمایشی علوم انسانی 37 هزار و 15 نفر، علوم پایه 16 هزار و 251 نفر، فنی و مهندسی 20 هزار و 437 نفر، كشاورزی 6 هزار و 689 نفر پذیرفته می‌شوند.

وی با بیان اینكه بیشترین ظرفیت پذیرش در گروه علوم انسانی و كمترین در گروه دامپزشكی است، اظهار كرد: در گروه آزمایشی هنر 2 هزار و 906 نفر و در گروه آزمایشی دامپزشكی 171 نفر در این دوره از آزمون كارشناسی ارشد پذیرفته خواهند شد.

معاون سازمان سنجش در خصوص زمان ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان آزمون كارشناسی ارشد، گفت: ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان از 18 تا 20 شهریور در دانشگاه‌های پذیرفته شده انجام خواهد شد، ولی با این وجود در صورتی كه زمان ثبت‌نام در دانشگاهی تغییر كند، از طریق سایت دانشگاه مربوطه به اطلاع داوطلبان می‌رسد./ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
نتایج تکمیل ظرفیت مقطع دکترای تخصصی دی ماه اعلام میشود

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نتایج كنكور كارشناسی ارشد یكشنبه اعلام می‌شود / افزایش 7 درصدی ظرفیت پذیرش ارشد



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

نتایج كنكور كارشناسی ارشد یكشنبه اعلام می‌شود / افزایش 7 درصدی ظرفیت پذیرش ارشد

نتایج نهایی آزمون كارشناسی ارشد دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در حالی روز یكشنبه 12 شهریور اعلام می‌شود كه مدیرکل دفتر گسترش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از افزایش 7 درصدی ظرفیت پذیرش در آزمون امسال نسبت به سال گذشته خبر داد.

سید ابوالفضل حسنی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینكه سال گذشته حدود 78 هزار نفر در مقطع كارشناسی ارشد پذیرفته شدند، گفت: این در حالی است كه امسال با رشد 7 درصدی حدود 83 هزار نفر پذیرش خواهند شد.

وی به رشد 13 درصدی رشته محل های کارشناسی ارشد در سال 90 اشاره کرد و گفت: تعداد رشته محل های کارشناسی ارشد در سال گذشته به 650 مورد افزایش یافت.

وی با ابراز رضایت از روند افزایش رشته محل های کارشناسی ارشد در سال جاری خاطرنشان كرد: تنها در سه ماهه اول سال 91 تعداد 564 رشته محل کارشناسی ارشد دانشگاهی مجوز دریافت کرده‌اند که مطمئنا تا پایان امسال این میزان افزایش قابل ملاحظه‌ای خواهد داشت.

گفتنی است، معاون سازمان سنجش همچنین از اعلام نتایج نهایی آزمون كارشناسی ارشد در روز یكشنبه 12 شهریور خبر داد./ایسنا