اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نتایج غیررسمی از انتخابات مصر


شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری مصر، صبح پنجشنبه به پایان رسید و همان طور که پیش بینی می شد عبدالفتاح السیسی با کسب بیشترین آرا بر رقیب خود پیروز شده است.

خبرگزاری تسنیم: شمارش آرای اخذ شده در انتخابات ریاست جمهوری مصر که 25 میلیون و 21 هزار و 378 رای ماخوذه است، ساعاتی پیش تکمیل شد.

براساس نتایج غیر رسمی، ژنرال عبدالفتاح السیسی توانست با کسب 23 میلیون و 264 هزار و 306 رای یعنی 92.9 درصد آرا به تنها رقیب خود یعنی حمدین صباحی پیروز شود.

این در حالی است که حمدین صباحی 734 هزار و 300 رای یعنی 2.9 درصد آرای این انتخابات را به دست آورده است.

نتایج اولیه شمارس آرا همچنین نشان می دهد که میزان آرای باطله در این انتخابات یک میلیون و 22 هزار و 772 رای است که این رقم بیشتر از آرای صباحی است.

با انتشار اخبار مربوط به پیروزی السیسی در انتخابات ریاست جمهوری مصر، هواداران وی در خیابان های قاهره و مناطق مختلف این کشور جشن و پایکوبی برگزار کرده اند.


ویدیو مرتبط :
نتایج انتخابات ترکیه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نتایج اولیه و غیررسمی انتخابات ریاست جمهوری افغانستان



 

اخبار بین الملل - نتایج اولیه و غیررسمی انتخابات ریاست جمهوری افغانستان: عبدالله عبدالله و اشرف غنی به مرحله دوم می روند/ شکست سنگین کاندیدای مورد حمایت دولت کرزای

کمیته مستقل برگزاری انتخابات اعلام کرد: از میان 12 میلیون نفر واجد شرایط رای دادن، 7 میلیون نفر در این انتخابات شرکت کردند که 35 درصد آنها زن بودند.

نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری افغانستان که در رسانه های این کشور منتشر شده نشان می دهد 2 کاندیدا به مرحله دوم انتخابات می روند.

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری ها، براساس این نتایج اولیه، هیچ یک از 8 کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان نتوانسته اند بیش از 50 درصد کل آرا را کسب کنند بنابراین انتخابات در مرحله دوم ادامه خواهد یافت.

همچنین "اشرف غنی" و "عبدالله عبدالله" دو کاندیدای انتخابات بودند که توانستند بیشترین میزان از آرا را کسب کنند و به احتمال زیاد به مرحله دوم انتخابات راه خواهند یافت.

اخبار,اخبار بین الملل,نتایج اولیه انتخابات افغانستان

زلمای رسول، عبدالله عبدالله و اشرف غنی سه کاندیدای اصلی انتخابات ریاست جمهوری افغانستان


"اشرف غنی" و "عبدالله عبدالله" قبلا در کابینه های حامد کرزای رئیس جمهور فعلی افغانستان، مسؤولیت های وزارت اقتصاد و خارجه را برعهده داشتند.

زلمای رسول، عبدالله عبدالله و اشرف غنی سه کاندیدای اصلی در میان 8 کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان بودند.

در صورتی که این نتایج غیررسمی تایید شود نشان دهنده شکست سنگین زلمای رسول کاندیدای برجسته دیگر انتخابات ریاست جمهوری است که به عنوان کاندیدای مورد حمایت دولت کرزای شناخته می شد.

قرار است نتایج رسمی انتخابات ریاست جمهوری افغانستان از روز چهارم اردیبهشت آینده اعلام شود.
انتخابات ریاست جمهوری افغانستان روز شنبه گذشته برگزار شد.

کمیته مستقل برگزاری انتخابات اعلام کرد: از میان 12 میلیون نفر واجد شرایط رای دادن، 7 میلیون نفر در این انتخابات شرکت کردند که 35 درصد آنها زن بودند.

در صورتی که هیچ یک از کاندیداها بیش از 50 درصد کل آرا را کسب نکنند، دو کاندیدایی که بیشتری آرا را کسب کرده اند در مرحله دوم شرکت می کنند تا رئیس جمهور منتخب مشخص شود. انتخابات مرحله دوم روز 28 ماه می آینده برگزار می شود.

این نتیجه غیررسمی و هنوز از سوی مقامات کمیسیون برگزاری انتخابات، تایید نشده است.

وزیر کشور افغانستان هم در کنفرانس مطبوعاتی که افغان ها تهدیدات امنیتی را به چالش کشیدند و از موفقیت در انتخابات را به پیروزی تاریخی تبدیل کردند.

نیروهای نظامی افغان با موفقیت توانستند 140 حمله علیه مراکز رای گیری را منع کنند که منجر به کشته شدن 89 فرد مسلح و چهار غیرنظامی در 24 ساعت گذشته شد.

اخبار بین الملل - عصر ایران