اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نتایج سرشماری سال 90 اعلام شد


نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 90 امروز به هیئت دولت ارایه شد و مراحل دیگری از نتایج این سرشماری نیز در جلسات آینده دولت ارایه می‌شود.

خبرگزاری مهر: رئیس مرکز آمار ایران گفت: نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 90 امروز به هیئت دولت ارایه شد و مراحل دیگری از نتایج این سرشماری نیز در جلسات آینده دولت ارایه می‌شود.

 عادل آذر در حاشیه جلسه هیئت دولت ، آخرین آمار جمعیت بر اساس این سرشماری را 75 میلیون و 149 هزار و 669 نفر اعلام کرد و گفت : این جمعیت در 21 میلیون و 185 هزار خانوار قرار دارند.

وی بعد خانوار ، رشد جمعیت و نسبت شهرنشینان به روستانشینان را از آمارهای قابل تامل این سرشماری خواند و افزود:‌ بعد خانوار در سرشماری سال 85  چهارنفر بود که در سرشماری سال 90 متوسط جمعیت هر خانوار به 3 و نیم نفر کاهش یافت.

رئیس مرکز آمار ایران گفت: رشد جمعیت نیز از یک و 162 صدم درصد به یک و 29 صدم درصد کاهش یافت که این روند کاهشی در دوره پنج ‌ساله قابل تامل است.

آذر افزود :‌ بر اساس نتایج این سرشماری 71 درصد افراد در شهرها و 29 درصد در روستاها ساکن هستند و آمار نشان دهنده روبه رشد بودن جمعیت شهری است.

وی گفت: بر اساس نتایج دیگری از این سرشماری جمعیت کشورمان به سمت میانسالی می‌رود و امید به زندگی در کشور بالا رفته است.
     


ویدیو مرتبط :
بعد از اعلام نتایج مسابقه talent

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نتایج سرشماری 90 اعلام شد/ شاخص امید به زندگی افزایش یافته است



نتایج سرشماری 90 اعلام شد/ شاخص امید به زندگی افزایش یافته است

رییس مركز آمار ایران در جلسه هیات دولت حضور پیدا كرد و به ارائه گزارش نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسكن در سال 90 پرداخت.

عادل آذر در حاشیه جلسه هیات دولت اظهار كرد: نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسكن سال 90 نهایی شده و طبق روال قبل، اعلام عمومی نتایج آن به هیات دولت ارائه شد.

وی ادامه داد: ‌بخشی از این اطلاعات سرشماری امروز اعلام شد و بخش باقی مانده در جلسه آینده دولت ارائه می‌شود.

عادل آذر اظهار كرد: طبق آخرین آمار سرشماری سال 90، جمعیت كشور به 75 میلیون 149 هزار و 669 نفر رسیده كه این تعداد در 21 میلیون 185 هزار خانواده قرار دارد.

وی ادامه داد: ‌در این سرشماری بعد خانوار (متوسط جمعیت هر خانواده) 3/5 نفر بوده كه در سرشماری سال 85 این رقم چهار نفر بوده است.

رییس مركز آمار ایران ادامه داد: ‌رشد جمعیت طبق این سرشماری از 1/62 درصد به 1/29 درصد كاهش یافته است.

عادل آذر افزود: نسبت زندگی شهری به روستایی هم به این ترتیب بود كه 71 درصد جمعیت شهری و 29 درصد جمعیت روستایی است كه این نشانگر افزایش جمعیت شهری در كشور است.

وی همچنین ادامه داد: طبق این سرشماری، جمعیت كشور به سمت میانسالی پیش می‌رود و شاخص امید به زندگی در كشور نیز افزایش پیدا كرده است./ایسنا