اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نتایج اولیه همه‌ پرسی در یونان


نتایج اولیه شمارش آرای همه‌پرسی در یونان نشان می‌دهد که اکثریت مردم این کشور، به پذیرش شرایط اروپا برای ارائه کمک‌های جدید مالی، رای منفی داده‌اند.

پایگاه خبری انتخاب: نتایج اولیه شمارش آرای همه‌پرسی در یونان نشان می‌دهد که اکثریت مردم این کشور، به پذیرش شرایط اروپا برای ارائه کمک‌های جدید مالی، رای منفی داده‌اند.

این همه‌پرسی از صبح یکشنبه ۱۴ تیر آغاز شد و ساعت شش عصر به وقت آتن به پایان رسید.

به گزارش شبکه تلویزیونی «سی ان ان» با شمارش حدود ۲۰ درصد آرا، کسانی که به شروط اعتباردهندگان بین المللی رای نه داده‌اند تقریبا ۶۰ درصد هستند و رای آری، تنها ۴۰ درصد آرا را شامل می‌شود.

خبرگزاری فرانسه هم گزارش داده که مقام‌های ارشد واحد پولی یورو، دوشنبه با هم دیدار می‌کنند تا درباره نتایج همه‌پرسی یونان گفت‌وگو کنند.

اما رویترز به نقل از یک مقام اروپایی گفته که جلسه فوق‌العاده‌ای در دستور کار نیست.

گروه گفت‌وگوکننده با دولت یونان پیش از این هشدار داده بودند که رای «نه» مردم یونان به شروط اعتباردهندگان بین‌المللی، به معنی خروج این کشور از حوزه پولی یورو خواهد بود.

دولت یونان از مردم این کشور خواسته بود تا به همه‌پرسی رای نه بدهند.


ویدیو مرتبط :
نتایج اولیه کارشناسی ارشد پزشکی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اعلام نتایج اولیه همه‌پرسی کریمه / اولین واکنش کاخ سفید به نتایج همه‌پرسی کریمه



اخبار بین الملل -  با اعلام نتایج اولیه همه‌پرسی اعلام شد:
موافقت اکثریت قاطع مردم «کریمه» با الحاق به روسیه

پس از چندین هفته درگیری و کشمکش و در شرایطی که هنوز منازعات بر سر سرنوشت شبه جزیره «کریمه» فروکش نکرده، مردم این منطقه امروز برای تعیین آینده سیاسی خود در یک همه پرسی شرکت کردند. نتایج اعلام شده آرا حاکی از آن است که مطابق پیش بینی ها، اکثریت قاطع شرکت کنندگان در این همه پرسی به الحاق منطقه کریمه به روسیه رأی داده اند.

به گزارش «تابناک»، نتایج اولیه آرای همه پرسی امروز در کریمه حاکی از آن است که 93 درصد شرکت کنندگان در این همه پرسی به الحاق این جمهوری خودمختار به روسیه رأی مثبت داده اند و تنها 7 درصد شرکت کنندگان خواستار باقی ماندن تحت حاکمیت اوکراین بوده اند.

شبکه خبری «راشا تودی» ضمن انتشار این خبر می نویسد با پایان مهلت رأی گیری در بخش های مختلف کریمه، درب های حوزه های رأی گیری بسته  و شمارش آرا در حال انجام است. نتایج فوق به طور رسمی از سوی موسسه تحقیقات سیاسی و اجتماعی کریمه اعلام شده است.

گفتنی است کشورهای غربی ضمن غیرقانونی خواندن این همه پرسی، اعلام کرده بودند که نتایج آن را به رسمیت نخواهند شناخت. در عین حال، دولت روسیه ضمن حمایت از این همه پرسی، اعلام کرده به رأی و نظر مردم کریمه احترام خواهد گذاشت.

 

 

اخبار, همه‌پرسی کریمه

 

کاخ سفید:
نتایج همه‌پرسی کریمه را به رسمیت نمی‌شناسیم/روسیه بهای مداخله نظامی را خواهد پرداخت

همزمان با اعلام نتایج اولیه همه‌پرسی در شبه‌جزیره «کریمه»، کاخ سفید اعلام کرده است که نتایج این همه‌پرسی را نخواهد پذیرفت و الحاق کریمه به روسیه را به رسمیت نخواهد شناخت.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، همزمان با اعلام نتایج اولیه همه‌پرسی در شبه‌جزیره «کریمه»، کاخ سفید اعلام کرده است که نتایج این همه‌پرسی را نخواهد پذیرفت و الحاق کریمه به روسیه را به رسمیت نخواهد شناخت.

واشنگتن همچنین مسکو را به مداخله نظامی در کریمه و نقض قوانین بین‌المللی متهم کرده و گفته است که روسیه برای این کار «بهای روزافزونی» خواهد پرداخت.

در بیانیه آمریکا ادعا شده است که این همه‌پرسی تحت فشار نظامی سوریه و با تهدید به ایجاد ناآرامی برگزار شده است. در بخشی از بیانیه کاخ سفید آمده است: «دورانی که یک کشور خاک کشوری دیگر را تصاحب کند و جهان ساکت بماند، گذشته است.»

این بیانیه در حالی صادر شده که نتایج اولیه همه‌پرسی در کریمه از موافقت 93درصد مردم این منطقه با پیوستن به روسیه حکایت دارد.