اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نتایج انتخابات پارلمان اروپا مشخص شد



اخبار,اخبار بین الملل ,پارلمان اروپا

 

اخبار بین الملل - نتایج انتخابات پارلمان اروپا مشخص شد

نتایج انتخابات پارلمان اروپا در اغلب کشورهای عضو اتحادیه اروپا اعلام شد.

به نقل از دویچه وله، در فرانسه حزب راست‌گرای افراطی جبهه ملی و در اتریش و دانمارک راست‌گرایان پیروز انتخابات پارلمان اروپا شدند. در آلمان نیز اتحاد احزاب مسیحی اول شد و جایگاه دوم به سوسیال‌دموکرات‌ها اختصاص یافت.

جمهوری قبرس نخستین کشور در اتحادیه اروپا بود که بعد از شمارش تمامی آرا نتایج انتخابات پارلمان اروپا را منتشر کرد. پیروز این انتخابات با فاصله‌ای قابل ملاحظه نسبت به سایر احزاب، حزب محافظه‌کار DISY با 37.8 درصد از آرا است. این حزب به رئیس‌جمهوری این کشور نزدیک است. حزب چپ قبرس نیز رده دوم را با کسب 26.9 درصد از آرا نصیب خود کرده است.

در دانمارک راست‌گرایان پیروزی کسب کرده‌اند. حزب دانسک‌فولک (Dansk Folke) بیشترین آرا را به دست آورده و در پارلمان جدید اروپا کرسی‌هایی برابر با سوسیال‌دموکرات‌ها به رهبری نخست‌وزیر این کشور کسب خواهد کرد.

در اتریش راست‌گرایان حزب FPÖ توانستند آرای منتقدان اتحادیه اروپا را به سوی خود سرازیر کرده و موقعیتشان در بروکسل را تحکیم کنند. بر اساس نخستین برآوردها، احتمال داده می‌شود که این حزب حدود 20 درصد از آرا را نصیب خود کرده باشد. این میزان نزدیک به هفت درصد بیشتر از انتخابات سال ۲۰۰۹ است. این حزب در مبارزات انتخاباتی علیه مهاجرت و کمک‌ به کشورهای بحرا‌ن‌زده عضو اتحادیه اروپا تبلیغ کرد. FPÖ همراه با دیگر احزاب در تلاش است تا یک فراکسیون دست‌راستی در پارلمان اتحادیه اروپا به وجود بیاورد. دو حزب راست‌گرای جبهه ملی از فرانسه و PVV از هلند از شرکای احتمالی این حزب برای تشکیل این فراکسیون به حساب می‌آیند.

در فرانسه حزب راست‌گرای افراطی جبهه ملی (FN) به رهبری مارین لو پن با کسب 24.4 درصد از رأی‌ها بیشترین آرا را از آن خود کرده است. در سال 2009 این حزب تنها توانست 6.3 درصد از آرا را از آن خود کند. حزب مخالف محافظه‌کار UMP با کسب ۲۱ درصد آرا دوم شد.

در فنلاند حزب راست‌گرای "فنلاندی‌های حقیقی" 12.8 درصد آرا را کسب کرد. این حزب دو کرسی را در پارلمان آتی اروپا از آن خود خواهد کرد که نسبت به قبل یک کرسی بیشتر خواهد بود. حزب محافظه‌کار ائتلاف ملی با کسب 22.7 درصد آرا اولین جایگاه را به خود اختصاص داد. این حزب در سال 2009 توانست 23.2 درصد رأی‌ها را به‌دست بیاورد.

در آلمان "اتحاد احزاب دموکرات‌مسیحی و سوسیال‌مسیحی" (یونیون) یا (CDU&CSU) با کسب 35.5 درصد از آرا اول و حزب سوسیال‌دمکرات (SPD) با جهشی مشهود نسبت به انتخابات گذشته به 27.2 درصد از آرا دست یافت. سبزها با به‌ دست آوردن 10.7 درصد آرا در رده سوم قرار گرفته‌اند. حزب چپ 7.5 درصد و حزب دمکرات آزاد (FDP) تنها به 3.3 درصد آرا دست پیدا کرد.
اخبار بین الملل - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
گزارش با موضوع انتخابات پارلمان بخش خصوصی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نتایج اولیه غیر رسمی انتخابات اسرائیل مشخص شد



انتخابات اسرائیل- نتایج اولیه غیر رسمی انتخابات اسرائیل مشخص شد

راستگراها به رهبری نتانیاهو «ضعیف‌ترین» پیروزی را کسب کردند/۶۱ مقابل ۵۹ کرسی

با مشخص شدن نتایج غیررسمی انتخابات پارلمانی اسرائیل، نتانیاهو باید خود را برای رایزنی با احزاب مختلف و تشکیل یک کابینه« ائتلافی ضعیف» آماده کند.

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

به گزارش  فارس به نقل از پایگاه صهیونیستی تایمز اسرائیل، با پایان مهلت رسمی رأی‌گیری در نوزدهمین دوره انتخابات پارلمان اسرائیل (کنست)، نتایج اولیه و غیررسمی انتخابات از سوی تلویزیون اسرائیل اعلام شد.

بنا بر اعلام کانال 2 تلویزیون اسرائیل، فهرست مشترک دو حزب «لیکود» به رهبری «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر و «اسرائیل بیتنا» وزیر خارجه سابق رژیم‌صهیونیستی با کسب 31 کرسی از مجموع 120 کرسی پارلمان در جایگاه نخست قرار گرفته است.

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

بنا بر این گزارش، بر خلاف پیش‌بینی‌ها حزب کار نتوانست در جایگاه دوم قرار گیرد و این حزب «یش عاتید» به رهبری «یعیر لاپید» است که با کسب 19 کرسی در جایگاه دوم قرار گرفته است. حزب کار در این گزارش با 17 کرسی در رتبه سوم قرار دارد.

حزب راستگرای مذهبی «شاس» به رهبری «عاریه دری» هم 12 کرسی را به دست آورده است. تعداد آرا حزب راستگرای افراطی «حبیت هایهودی» به رهبری «نفتالی بنت» هم بسیار کمتر از تعداد پیش‌بینی شده بود. این حزب 12 کرسی را به دست آورده است.

دو حزب «مرتس» به رهبری «زهاو گالعان» و «هاتنوعا» به رهبری «زیپی لیونی» هم هریک 7 کرسی را به دست آورده‌اند.

حزب «یهودیت متحد تورات» 6 کرسی، حزب «هاداش» 4، حزب «رعام تعال» 3 و حزب بلد نیز 2 کرسی را بر اساس این گزارش به دست آورده‌اند.

مجموع آرا احزاب نشان می‌دهد که احزاب راستگرا 61 و احزاب چپ و میانه توانسته‌اند 59 کرسی را از آن خود کنند و این یعنی پیروزی بسیار شکننده و ضعیف برای احزاب راستگرای اسرائیل.

هرچند که این نتایج رسمی نیست، اما احتمالا نتایج نهایی که یک هفته بعد اعلام می‌شود، با اندکی تفاوت مشابه نتایجی باشد که امشب اعلام شد.

در صورتی که این نتایج تائید شود، «شیمون پرز» رئیس رژیم‌صهیونیستی باید نتانیاهو را برای تشکیل کابینه آتی مأمور کند. نتانیاهو نیز 28 روز برای انجام این کار مهلت خواهد داشت. وی باید 61 عضو پارلمان را نسبت به نخست‌وزیری خود متقاعد کند./فارس