اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نتانیاهو: گنبد آهنین الکترونیکی می سازیم



سایت تخفیف,سایت نت برگ

نتانیاهو: گنبد آهنین الکترونیکی می سازیم

بنیامین نتانیاهو از تصمیم اسرائیل برای ساخت و راه اندازی سپر حفاظتی در برابر حملات سایبری با عنوان "گنبد آهنین الکترونیکی" خبر داد.

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری آلمان، گنبد آهنین نام سامانه ضدموشکی در اسرائیل است که از تعدادی  سکوهای پرتاب موشک تشکیل می شود.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل اظهار داشت تل آویو با استقرار 12 سامانه ضدموشکی در قالب سپر موشکی گنبد آهنین تلاش خواهد کرد تمامی مناطق اسرائیل را مورد حفاظت قرار بدهد.

روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارونت نوشت: نتانیاهو این مطلب را در سخنرانی اش در دانشکده شهر اشکلون و در واکنش به "تهدید ایران و اعمال فشارهای بین المللی " بیان کرد.

نتانیاهو همچنین دربار ه تهدیدات الکترونیکی و سایبری علیه تل آویو هم گفت: ما با این مسئله در حال تعامل هستیم و هدف ما ایجاد "گنبد آهنین الکترونیکی" میان ما و تهدیدات الکترونیکی است که علیه اسرائیل هستند.

اسرائیل در جنگ اخیر علیه غزه که هشت روز طول کشید از سپر موشکی گنبد آهنین استفاده کرد اما این سامانه نتوانست به طور کامل با موشک های شلیک شده از سوی گروه های مقاومت فلسطینی در غزه مقابله کند.

در جنگ اخیر غزه ، گروه های مقاومت فلسطینی توانستند برای نخستین بار در 20 سال گذشته، با شلیک موشک هایی با برد 75 کیلومتر، شهرهای تل آویو و قدس اشغالی را مورد هدف قرار بدهند.

"افی دیختر" وزیر امنیت داخلی اسرائیل نیز روز پنجشنبه گذشته گفته بود که هزینه استفاده از سکوهای ضد موشکی گنبد موشکی حدود 27 میلیون دلار بود.

نتانیاهو همچنین اظهار داشت: اسرائیل با چهار چالش اصلی روبه رو است. تهدید هسته ای ، تهدید موشکی ، تهدید سایبری و تهدید تجاوز به مرزهای ما.

وی افزود: در برابر تهدید هسته ای ایران، به سازماندهی جهان برای اعمال تحریم های گسترده علیه ایران و ترسیم خط قرمز برای برنامه هسته ای این کشور، اقدام کردیم./عصرایران

 


ویدیو مرتبط :
گنبد آهنین سوراخ بود(گنبد آهنینشون موشک نم میدهه باید گچش بگیرن)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گنبد آهنین و افزایش تمایل حمله به ایران



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

طرفداران جنگ باز هم زمزمه سر دادند

گنبد آهنین و افزایش تمایل حمله به ایران

دیپلماسی ایرانی: بر اساس گزارشی که مرکز مطالعات عربی – اروپایی منتشر کرده است، وجود گنبد آهنین و آزمایشی که اسرائیل به کمک این سامانه دفاعی در جنگ خصمانه 8 روزه اش با غزه انجام داد، سبب شده است تا اسرائیل تمایل بیشتری به جنگ با ایران و حزب الله بیابد.

به گزارش روزنامه العرب، چاپ لندن، اسرائیلی ها مدعی اند که در جنگ با غزه توانستند در حدود 80 درصد موشک های شلیک شده از سوی حماس و نوار غزه به اسرائیل را مهار کنند. اگر چه منابع دیگر اسرائیلی معتقدند که کارایی گنبد آهنین در خوشبینانه ترین حالت 50 تا 56 درصد بوده است. در این جنگ شهرهای اصلی اسرائیل مثل تلاویو، بئر السبع، اسدود، عسقلان و غیره مورد حمله قرار گرفتند که اسرائیلی ها را شگفت زده کرد.

با این حال اسرائیلی ها بر این باور هستند که گنبد آهنین فراتر از انتظار آنها عمل کرده و حتی شرکت رافائل، شرکت سازنده این سامانه را نیز شوکه کرده است.

شرکتی که با حمایت های مالی سخاوتمندانه دولت امریکا این سامانه موشکی را ساخته و در اختیار اسرائیل قرار داده است. این مساله سبب شده است تا اسرائیلی ها بار دیگر حمله به تاسیسات هسته ای ایران و حمله پیشگیرانه به حزب الله لبنان را به رغم گذشت نزدیک به یک ماه سکوت خبری بر سر آن، مجددا مطرح کنند.

تا کنون مخالفان حمله به ایران که عموما در درون ارتش و نهادهای امنیتی اسرائیل متمرکز شده اند، استدلال می کردند که هر گونه حمله خصمانه این رژیم به ایران باعث واکنش شدید ایران به خصوص حزب الله خواهد شد و آنها هزاران موشک را روانه اسرائیل خواهند کرد و این مساله باعث تهدید امنیت داخلی اسرائیل تا عمق آن و جبهه مردمی به صورت گسترده ای خواهد شد. برای همین است که شاهدیم استراتژی تحکیم امنیت شهرها و شهرک ها و مناطق عمومی در قبال حملات موشکی به شدت افزایش یافته و به دغدغه نخست اسرائیلی ها تبدیل شده است.

در این میان مئیر داگان، رئیس سابق موساد در راس مخالفان حمله به ایران قرار دارد. وی همچنان مخالف حمله اسرائیل به ایران است و می گوید: «هر گونه حمله ای به ایران جنون آمیز خواهد بود و باعث خواهد شد تا هزاران موشک به کریات شمونا، شمالی ترین نقطه تا ایلات، جنوبی ترین نقطه اسرائیل اصابت کند.»

اما اکنون مدافعان حمله بحث کارایی گنبد آهنین را پیش کشیده اند و مدعی اند که احتمال بسیاری وجود دارد که این گنبد بتواند از پس موشک های ایران و لبنان بر آید. آنها تاکید دارند که نگرانی اصلی آنها موشک های حزب الله است که به دلیل نزدیکی جغرافیایی می تواند ضربات مهلکی را به اسرائیل بزند. به خصوص که تاسیسات زیربنایی بسیاری در اسرائیل وجود دارند که در تیررس موشک های حزب الله قرار دارند که حمله حزب الله به آنها می تواند باعث ایجاد فاجعه ای انسانی در اسرائیل شود، همچنین کارخانه های بزرگ تولید بنزین و ید قرار دارند که در کنار فرودگاه های مهم اسرائیل واقع شده اند و هر گونه حمله ای به آنها می تواند فاجعه ای بزرگ را رقم بزند.

برای همین می توان سامانه گنبد آهنین را در کنار آنها مستقر کرد تا چنین نگرانی هایی به حداقل برسند.

با این حال بسیاری از تحلیلگران بر این باور هستند که پس از جنگ 8 روزه از تعداد طرفداران جنگ با ایران کاسته شده و در مقابل بر شمار کسانی که نسبت به عواقب این حمله هشدار می دهند، بیش از پیش افزوده شده است.

این در حالی است که طرفداران حمله نظامی به ایران در مقابل می گویند که پس از عملیات غزه می توان بر روی گنبد آهنین کار کرد تا توانایی های دفاعی آن را به صد در صد رساند.

در حال حاضر علی رغم این که این سامانه موشکی در داخل اسرائیل ساخته می شود، کاخ سفید به ریاست اوباما خود را متعهد کرده است تا هزینه های آن را بپردازد و در تولید کامل این سامانه همه گونه کمکی به انجام رساند. اسرائیلی ها می گویند که این سامانه موشکی باید در تمامی شهرها نصب شوند تا از هزینه های اصابت موشک های احتمالی به اسرائیل در صورت بروز هر گونه جنگی جلوگیری شود.

با این حال بسیاری از تحلیلگران همچنان بر این باور هستند که اسرائیل به رغم وجود این تمایلات به هیچ وجه به سوی گزینه حمله نظامی به ایران حرکت نخواهد کرد چرا که اولا منطقه به دلیل انقلاب های بهار عربی دگرگون شده است و وضعیتی به وجود آمده که تاب چنین حملاتی را ندارد، در عین حال امریکا نیز تن به چنین حمله ای نخواهد داد.

تصمیم گیران اسرائیلی در حمله به غزه دریافتند که حمایت امریکا از آنها تا چه اندازه مهم و موثر است و بدون حمایت امریکا نمی توانند کاری از پیش ببرند. ثانیا، اسرائیلی ها کاملا می دانند که امکان رویارویی شان با ایران بسیار محدود است و تهدید امنیتی آنها بسیار بیش از آن چیزی است که تصور می کنند چرا که کوچکترین حمله ای به ایران باعث خواهد شد تا نظام سوریه و حزب الله نیز وارد جنگی تمام عیار و روشن با اسرائیل شوند و این مساله در نهایت به سود ایران، سوریه و حزب الله تمام خواهد شد./دیپلماسی ایرانی