اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نتانیاهو: کری دوست قدیمی اسرائیل است/مقامات اسرائیلی: در صورت توافق ایران و ۱+۵، کری به ژنو سفر می‌کند



مذاکرات هسته‌ای ایران و 5+1 , مذاکرات ژنو

نتانیاهو: کری دوست قدیمی اسرائیل است/امیدوارم بتوانیم دوستانمان را متقاعد کنیم

نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی در جلسه هفتگی کابینه «جان کری» وزیر خارجه آمریکا را دوست قدیمی اسرائیل دانسته و ابراز امیدواری کرده است که وی را به توافقی بهتر با ایران وادارد.

 «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی روز یکشنبه در آغاز جلسه هفتگی کابینه این رژیم، ضمن تائید خبر تصمیم «جان کری» وزیر خارجه آمریکا برای سفر به فلسطین اشغالی، وی را «دوستی خوب برای اسرائیل» توصیف کرد و گفت امیدوار است که بتواند وی را به تلاش برای دستیابی به توافقی بهتر با ایران متقاعد کند.

کری قرار است جمعه این هفته برای رایزنی در مورد مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه موسوم به 1+5 به فلسطین اشغالی سفر کند. این سفر در حالی انجام می‌گیرد که ایران و 1+5 روز چهارشنبه دور تازه مذاکرات هسته‌ای را در ژنو آغاز می‌کنند. نتانیاهو پیش از این بارها مخالفت خود با توافق احتمالی با ایران را ابراز کرده است. مقامات اسرائیلی می‌گویند اگر توافقی در ژنو حاصل شود، کری هم برای نهایی کردن آن، به ژنو سفر می‌کند.

نتانیاهو که دیشب هم در مصاحبه با شبکه «سی‌ان‌ان» به وجود اختلاف میان تل‌آویو و واشنگتن در موضوع برنامه هسته‌ای ایران اذعان کرده بود، امروز هم گفته است: حتی بین بهترین دوستان هم ممکن است عدم تفاهم‌هایی وجود داشته باشد، مخصوصا در مورد مسائلی که به آینده و سرنوشت ما مرتبط است.

وی افزود: امیدوارم بتوانیم این هفته و در روزهای بعد از آن دوستانمان را به توافقی بهتر با ایران متقاعد کنیم.

نتانیاهو دو روز قبل هم از مواضع سخت‌گیرانه فرانسه در قبال برنامه هسته‌ای ایران تمجید کرده و از پاریس خواست در دور جدید مذاکرات هم از مواضع خود کوتاه نیاید. هفته گذشته مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 در آستانه حصول توافق قرار داشت، اما مخالفت‌های فرانسه مانع از تحقق این موضوع شد. «فرانسوا اولاند» رئیس‌جمهور فرانسه امروز برای دیدار با نتانیاهو و «شیمون پرز» رئیس رژیم‌صهیونیستی به فلسطین اشغالی سفر می‌کند.

 

مذاکرات هسته‌ای ایران و 5+1 , مذاکرات ژنو

 
مقامات اسرائیلی: در صورت توافق ایران و ۱+۵، کری به ژنو سفر می‌کند

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» به نقل از مقامات اسرائیلی نوشت: اگر ایران و ۱+۵ این هفته به توافق برسند، وزیر خارجه آمریکا به ژنو سفر می‌کند.

 روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» با اعلام خبر سفر قریب‌الوقوع «جان کری» وزیر خارجه آمریکا به فلسطین اشغالی، به نقل از مقامات اسرائیلی نوشته است اگر ایران و گروه 1+5 این هفته به توافق برسند، کری برای امضای توافقنامه به ژنو سفر می‌کند.

ایران و گروه 1+5 چهارشنبه این هفته دور جدید مذاکرات هسته‌ای را در شهر ژنو سوئیس برگزار می‌کنند. طرفین در دور قبلی مذاکرات در آستانه توافق قرار داشتند و حتی وزرای خارجه همه کشورهای 1+5 (به جز چین که در سطح قائم‌مقام شرکت کرد) برای نهایی کردن توافق به محل مذاکرات سفر کردند. با این حال مخالفت‌های «لوران فابیوس» وزیر خارجه فرانسه از تحقق این موضوع جلوگیری کرد.

امروز مقامات اسرائیلی از تصمیم «جان کری» برای سفر به فلسطین اشغالی خبر دادند. هدف از این سفر که روز جمعه انجام می‌شود، رایزنی در مورد برنامه هسته‌ای ایران اعلام شده است. «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی اصلی‌ترین مخالف علنی توافق هسته‌ای با ایران است. وی که می‌گوید از جزئیات توافق احتمالی مطلع است، آن را یک «معامله بسیار بسیار بد» خوانده و از 1+5 خواسته است از چنین توافقی خودداری کنند.

/فارس

 


ویدیو مرتبط :
1392/11/05:کری: اسرائیل بعد از توافق ژنو امن تر شده است...؟!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نتانیاهو امشب با اوباما در مورد توافق هسته‌ای با ایران صحبت می‌کند/کری: آمریکا در برابر برنامه هسته‌ای ایران چیزی را از اسرائیل پنهان نمی‌کند



 توافق هسته‌ای ایران,تماس نتانیاهو با اوباما

نتانیاهو امشب با اوباما در مورد توافق هسته‌ای با ایران صحبت می‌کند

شبکه المیادین خبر داد که بنیامین نتانیاهو امشب در مورد توافق هسته‌ای با ایران تلفنی با باراک اوباما صحبت خواهد کرد.

به گزارش فارس شبکه خبر المیادین به نقل از سایت‌های اسرائیلی خبر داد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم امشب در مورد توافق هسته‌ای با ایران به صورت تلفنی با باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا صحبت خواهد کرد.

سران رژیم صهیونیستی به شدت از توافق هسته‌ای ایران با 1+5 نگران هستند و در صحبت‌های خود از آن به شدت انتقاد کرده‌اند.

همچنین این رژیم تلاش‌های فراوانی را با همکاری برخی از کشوهای عربی برای ناکام گذاشتن این گفت‌وگوها انجام داده بود.

 

------------------------------------------

کری: آمریکا در برابر برنامه هسته‌ای ایران چیزی را از اسرائیل پنهان نمی‌کند

وزیر خارجه آمریکا گفت که آمریکا در زمینه برنامه هسته‌ای ایران چیزی را از اسرائیل پنهان نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، جان کری وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با «ای‌بی‌سی نیوز» به منظور رفع نگرانی اسرائیل از توافق هسته‌ای میان ایران و 1+5 گفت که بین آمریکا و نزدیکترین متحد ما در خاورمیانه چیزی برای پنهان کردن وجود ندارد.

کری تاکید کرد: اسرائیل و آمریکا کاملا درباره برنامه هسته‌ای ایران اهداف مشترک دارند و هیچ چیزی برای پنهان کردن در این زمینه وجود ندارد. ما هردو می‌خواهیم مطمئن شویم که ایران نمی‌تواند به سلاح هسته‌ای دست یابد. و ایران نباید جایی شود که آنها به طور ناگهانی به سلاح هسته‌ای دست یابند.

وی افزود: توافق یک گام آغازین است. این توافق ما را به مذاکره هدایت می‌کند. بنابراین درحالیکه ما برای برچیدن برنامه هسته‌ای ایران مذاکره می‌کنیم، درحالیکه ما برای موقعیت‌های سخت‌تر مذاکره می‌کنیم، آنها (ایران) نمی‌توانند برنامه هسته‌ای خود و توان تهدید علیه اسرائیل را به جلو ببرند.

نخست وزیر اسرائیل بلافاصله بعد از اعلام توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 از آن انتقاد کرد و آن را یک اشتباه تاریخی خواند.

 

----------------------------------------

 

 وزیر خارجه انگلیس: توافق هسته ای ژنو به نفع همه کشورهاست

وزیر امورخارجه انگلیس روز یکشنبه در یادداشتی در حساب توئیتر خود، طرح شدن موضوع غنی سازی در بیانیه ژنو را رد کرد و این توافق هسته ای را به نفع همه کشورهای جهان دانست.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از لندن، ویلیام هیگ در این مطلب نوشت: توافق به دست آمده در مذاکرات ژنو، به نفع سراسر جهان، از جمله منطقه خاورمیانه و مردم ایران خواهد بود.

این توافق به خوبی نشان می دهد که می توان با ایران کار کرد و مشکلات را از طریق دیپلماتیک حل و فصل کرد. ایران در این قرارداد تعهدات زیادی را به جامعه بین الملل داد که امیدوارم به آنها عمل کند.

در حساب کاربری توئیتر ویلیام هیگ آمده است: این توافق ایران را از دستیابی به سلاح اتمی محروم می کند و البته ایران حق دارد فن آوری صلح آمیز هسته ای داشته باشد.

وزیر امورخارجه انگلیس ضمن ابراز خرسندی از توافق به دست آمده، گفت:این نخستین بار است که ایران با سایر کشورها و با جامعه بین الملل توافق نامه ای درباره برنامه های هسته ایش امضا می کند.این توافق نخستین گام شجاعانه و مهم ایران در راستای اعتماد سازی بود. برنامه های هسته ای ایران در شش ماه آینده هیچ پیشرفتی نخواهد داشت و بخشی از آن معلق خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: این موضوع که توافق ژنو بخواهد همه مشکلات را یک شبه حل و فصل کند، امکان پذیر نیست و اینکه ایرانی ها می گویند در متن توافق نامه به آنها حق غنی سازی داده شده است، حقیقت ندارد.

وزیر خارجه انگلیس در همین توئیتر خود تصریح کرده است که ایران حق دارد فناوری صلح آمیز هسته ای داشته باشد.

هیگ گفت: در حال حاضر آنچه اهمیت دارد، این است که مفاد توافق نامه با حسن نیت انجام شود و ایران باید اعتماد قدرت های جهانی را جلب کند.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران بعد از دست یابی به توافق گفت که اگر گروه 1+5 به تعهدات خود پای بند نباشد، به نقطه اول بازخواهیم گشت.

هیگ با بیان این مطلب که ایرانی ها در مذاکرات بسیار «سرسخت» بودند، اما در رسیدن به توافقی جامع بسیار حسن نیت داشتند، گفت: برای رسیدن به توافقی جامع راهی دشوار در پیش است.

/فارس , ایرنا