اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نتانیاهو: ما خواستار صلح هستیم


نخست وزیر رژیم صهیونیستی در نشست خبری مشترک با صدر اعظم آلمان ادعا کرد این رژیم قداست اماکن مقدس را حفظ می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان: نخست وزیر رژیم صهیونیستی در نشست خبری مشترک با صدر اعظم آلمان ادعا کرد این رژیم قداست اماکن مقدس را حفظ می‌کند.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، در نشست خبری مشترک با آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، مدعی شد: ما خواستار صلح هستیم؛ اما فلسطینی‌ها حاضر به مذاکره نیستند.  او  ضمن تشکر از مرکل برای حمایت از رژیم صهیونیستی ادعا کرد: «اسرائیل ضامن قداست اماکن مقدس برای همه ادیان در بیت المقدس و بخش های دیگر است».

وی در ادامه مدعی شد: «محمود عباس حتی یکی از حملات تروریستی اخیر  بوسیله فلسطینی‌هارا محکوم نکرد. من این موضوعات را مطرح می کنم چون برای ما بسیار روشن است که تحریک کنندگی منجر به تروریسم می شود».

نتانیاهو گفت: «به نظر من بازگرداندن آرامش با برقراری آتش بس امکان‌پذیر است. ما امسال پنجاهمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک آلمان و اسرائیل را جشن می گیریم. این روابط برای ما اهمیت بسیاری دارد».

نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنین  با اشاره به بحران سوریه در این نشست مدعی شد: «ما نگرانیم از خاک سوریه برای حمله به اسرائیل استفاده شود». او همچنین ادعا کرد این رژیم بیمارستانی صحرایی را  در فاصله چند متری مرز سوریه برپا کرده  است که از آن برای درمان هزاران غیر نظامی سوری استفاده می‌کند.

وی در پایان از دیدار  فردای خود با جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا، در برلین برای گفتگو درباره شرایط در سرزمین‌های اشغالی خبر داد.


ویدیو مرتبط :
نتانیاهو خواستار برکناری مدیر شرکت مخابراتی اورانج شد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کری از ایران برنامه هسته‌یی‌ صلح‌آمیز را خواستار شد/ گفت‌وگوی تلفنی اوباما و نتانیاهو درباره مذاکرات هسته ایی ایران



جان کری

کری از ایران برنامه هسته‌یی‌ صلح‌آمیز را خواستار شد

وزیر امور خارجه آمریکا از ایران خواست تمایلش را به دنبال کردن یک برنامه هسته‌یی صلح‌آمیز نشان دهد و از مردم آمریکا و کنگره این کشور خواست که از تلاش‌ها برای کاهش تسلیحات هسته‌یی در سراسر جهان حمایت کنند.

به گزارش ایسنا، جان کری در مراسمی در واشنگتن که توسط صندوق پلوشیر در حمایت از ابتکاراتی که مانع گسترش تسلیحات کشتار جمعی می‌شود، برگزار شد گفت که باراک اوباما، رییس‌جمهور آمریکا وی را موظف کرده است که ببیند آیا ایران حقیقتا مایل به دنبال کردن یک برنامه هسته‌یی صلح‌آمیز هست یا خیر.

به گزارش خبرگزاری ترند، کری گفت که ایران باید چنین تمایلی را با اقداماتش نشان دهد و این اقدامات باید واقعی و قابل راستی‌آزمایی باشند؛ زیرا کلمات نمی‌توانند جایگزین اقدامات شوند.

کری در بخش دیگری از اظهاراتش از جامعه آمریکا و کنگره این کشور خواست از تلاش‌ها برای کاهش تسلیحات هسته‌یی در سراسر جهان حمایت کند.

 

 

-------------------------------------------------------------
اوباما و نتانیاهو با موضوع ایران تلفنی گفت‌وگو کردند

رئیس‌جمهور آمریکا روز گذشته در تماس تلفنی با نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی با وی در مورد مذاکرات هسته‌ای و روند سازش تشکیلات خودگردان، گفت‌وگو کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه صهیونیستی «جروزالم‌پست»، «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل روز دوشنبه تلفنی گفت‌وگو کرده‌اند.

کاخ سفید در بیانیه‌ای که در این رابطه منتشر کرده، مذاکرات هسته‌ای ایران و گفت‌گوهای سازش را دو محور اصلی این مکالمه تلفنی عنوان کرده است.

در این بیانیه اشاره‌ای به جزئیات این گفت‌وگو نشده، اما به نظر می‌رسد هدف اصلی از این تماس، هماهنگی بیشتر در آستانه دور جدید مذاکرات هسته‌ای ایران بوده است.

«جان کری» وزیر خارجه آمریکا هم هفته گذشته در رم با نتانیاهو دیدار داشت. این دیدار 7 ساعت به طول انجامید.

نتانیاهو اصلی‌ترین مخالف پذیرش حق غنی‌سازی ایران بوده و به شدت در تلاش است تا از طریق لابی‌های اسرائیل کنگره آمریکا را به تصویب دور جدیدی از تحریم‌ها متقاعد کند. اوباما که اعلام کرده تحریم‌های جدید را به صلاح نمی‌داند، قرار است روز پنج‌شنبه «جان کری» را به دیدار نمایندگان کنگره بفرستد تا از تصویب لایحه تحریم‌های جدید جلوگیری کند.