اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نتانیاهو دست به دامن عباس شد


نخست وزیر رژیم صهیونیستی در پیامی به محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از وی خواست گامی در راستای آرام کردن اوضاع در قدس و کرانه باختری برداشته و با اظهارنظر درخصوص مسجد الاقصی، نفت به آتش درگیری‌ها نریزد.

خبرگزاری ایسنا: نخست وزیر رژیم صهیونیستی در پیامی به محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از وی خواست گامی در راستای آرام کردن اوضاع در قدس و کرانه باختری برداشته و با اظهارنظر درخصوص مسجد الاقصی، نفت به آتش درگیری‌ها نریزد.

استحاق مولخو،نماینده ویژه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و یؤاف مردخای، هماهنگ کننده امور دولت تل‌آویو در کرانه باختری و غزه عصر جمعه با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در رام‌الله دیدار کرده و این پیام را به وی ابلاغ کردند.

تل‌آویو مدعی است که وخیم شدن اوضاع در قدس به تبلیغات و سخنان "تحریک‌آمیز " طرف‌های اسلام‌گرا و تاکید آنان بر این مساله که اسرائیل قصد تغییر وضعیت مسجد الاقصی را دارد، مربوط است.

وزیر ارتش رژیم صهیونیستی نیز مدعی شد که وضعیت کنونی در اراضی اشغالی شبیه وضعیت پیش از جنگ اکتبر 1973 حالت «نه جنگ و نه صلح» است.

وی با اشاره به گزارش ارتش مبنی بر اینکه تشکیلات خودگردان فلسطین تلاش خود را برای مهار خشونت‌ها می‌کند، تاکید کرد: آنچه اکنون «موج تروریسم» خوانده می‌شود در مراحل پایانی خود بود اما پیش از رسیدن به ایستگاه آخر اشدت یافت.

وی در پایان به شهرک‌نشین‌ها و سربازان صهیونیستی نسبت به افزایش تنش‌ها و خطر مورد حمله قرار گرفتن، هشدار داد و از آنان خواست احتیاط کنند.


ویدیو مرتبط :
عصبانیت نتانیاهو از دست احمدی نژاد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نتانیاهو برای فشار بر ایران دست به دامن ژاپن می‌شود



اخبار,اخبار سیاست خارجی , مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5

 

اخبار سیاست خارجی - نتانیاهو برای فشار بر ایران دست به دامن ژاپن می‌شود

در آستانه برگزاری دور جدید مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل، مطابق معمول تلاش های خود برای جلوگیری از حصول توافق میان دو طرف و ادامه فشارها بر ایران را شدت بخشیده است. در همین راستا، وی سفری به کشور ژاپن خواهد داشت تا ضمن گفت و گو با مقامات ژاپنی، آن ها را علیه ایران تحریک نماید.

به گزارش «تابناک»، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل، اواخر وقت امروز به توکیو سفر می کند. سفری که گفته می شود در آن به جز مسائل مربوط به روابط دوجانبه، درباره موضوع هسته ای ایران نیز گفت و گوهایی صورت خواهد گرفت.

روزنامه «تایمز اسرائیل» در این زمینه می نویسد احتمالاً نتانیاهو در این سفر به شینزو آبه، همتای ژاپنی خود فشار خواهد کرد تا در موضوع هسته ای ایران، طرف رژیم اسرائیل را گرفته و از توسعه روابط خود با جمهوری اسلامی ایران اجتناب نماید.

در این چارچوب، نتانیاهو از آبه خواهد خواست تا حتی در صورت پیشرفت و موفقیت مذاکرات هسته ای، از لغو تحریم های موجود علیه ایران خودداری کند. این خواسته، در چارچوب رویکرد کلی رژیم اسرائیل قابل طبقه بندی است که بر اساس آن، هیچ چیزی به جز نابودی کامل برنامه هسته ای ایران قابل پذیرش نیست.

تایمز اسرائیل اشاره می کند ژاپن که به شدت به نفت منطقه خاورمیانه وابسته است، حتی طی سال های تحریم نیز به حفظ روابط دوستانه با ایران متعهد بوده است. ژاپن به همراه چین، هند و کره جنوبی، از جمله بزرگترین واردکنندگان نفت ایران به شمار می رود.

بر اساس گزارشی که این روزنامه منتشر کرده، به نظر می رسد نتانیاهو در ازای این درخواست از ژاپن، مجموعه ای از پیشنهادات اقتصادی را در قالب همکاری های دوجانبه به این کشور ارائه خواهد کرد. در این راستا، وی قصد دارد ضمن ملاقات با روسای شرکت های مهم ژاپنی، پیشنهاد عرضه فناوری های اسرائیلی به آن ها را ارائه نماید. بحث درباره همکاری نظامی و دفاعی میان دو کشور، از جمله دیگر دستور کارهای سفر نتانیاهو است.

به هر حال، باید اشاره کرد که انجام این گونه سفرها از سوی نخست وزیر رژیم اسرائیل موضوع تازه ای نیست و در حقیقت، پیش از هر دور مذاکره هسته ای میان ایران و گروه 1+5، وی با انجام این گونه سفرها تلاش می کند ضمن اعمال فشار بر طرف های مبادلاتی ایران، زمینه تداوم فشارها بر ایران را فراهم کند. تلاش هایی که البته طی ماه های اخیر و به واسطه پیشرفت های ملموس در روند مذاکرات هسته ای، نتیجه چندانی برای رژیم اسرائیل به همراه نداشته است. 

اخبار سیاست خارجی - تابناک