اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نتانیاهو تشکیلات خودگردان را به خودداری از پیشبرد مذاکرات سازش متهم کرد



اخبار,اخبار بین الملل,مذاکرات سازش

 
 اخبار بین الملل - نتانیاهو تشکیلات خودگردان را به خودداری از پیشبرد مذاکرات سازش متهم کرد

نخست‌وزیر رژیم ‌صهیونیستی بعد از نشست کابینه امنیتی این رژیم، بار دیگر از مصالحه جنبش‌های فتح و حماس انتقاد کرده و تشکیلات خودگردان را به خودداری از پیشبرد مذاکرات سازش متهم کرد.

به گزارش فارس، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی روز پنج‌شنبه بار دیگر تشکیلات خودگردان فلسطین را به خودداری از پیشبرد مذاکرات سازش متهم کرد و گفت این تشکیلات با مصالحه با حماس، پایان مذاکرات سازش را انتخاب کرده است.

نتانیاهو که بعد از نشست اضطراری کابینه امنیتی خود صحبت می‌کرد، جنبش حماس را «گروهی تروریستی» خوانده و مدعی شده است که اسرائیل تاکنون تلاش زیادی برای صلح با فلسطینی‌ها انجام داده است.

نشست امروز کابینه امنیتی رژیم‌صهیونیستی در واکنش به توافق دیروز جنبش‌های حماس و فتح برای تشکیل دولت فراگیر ملی و برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری و پارلمان تا 6 ماهه آینده، برگزار شد. وزرای کابینه رژیم‌صهیونیستی امروز در پاسخ به این تصمیم، ضمن تعلیق مذاکرات سازش، تهدید کرده‌اند که اقدامات اقتصادی علیه تشکیلات خودگردان را در دستور کار قرار می‌دهند.

منابع مختلف خبری از جمله شبکه «المیادین» گزارش داده‌اند که وزرای اسرائیلی همچنین تصمیم گرفته‌اند که جریانی را برای تخریب چهره «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان در رسانه‌های جهان به راه بیاندازند.

مذاکرات سازش تشکیلات خودگردان و رژیم‌صهیونیستی که از تابستان سال گذشته آغاز شد و چارچوب زمانی آن هفته آینده به پایان می‌رسد، تاکنون هیچ نتیجه‌ای نداشته و در یک ماه اخیر بعد از خودداری اسرائیل از آزادی چهارمین گروه اسرای فلسطینی و پس از آن درخواست تشکیلات خودگردان برای عضویت در معاهدات بین‌المللی، عملا با بن‌بست مواجه شده است.
اخباربین الملل - فارس  

 


ویدیو مرتبط :
دیدار جان کری و محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انتقاد نتانیاهو از نتایج مذاکرات تهران و 1+5 : به ایران وقت ندهید



 

نخست وزیر رژیم صهیونیستی تاکید کرد: ایران پنج هفته اضافی ، فرصت پیدا کرده تا غنی سازی اورانیوم را بدون هیچ محدودیتی ادامه دهد.

نخست وزیر اسرائیل به شدت از نتایج مذاکرات 1+5 و ایران در استانبول انتقاد کرد.

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری فرانسه، بنیامین نتانیاهو گفت: ادامه مذاکرات در ما می آینده ، هدیه ای برای تهران است. تعیین زمان بعدی مذاکرات به معنی ارائه وقت بیشتری به ایران برای ادامه غنی سازی اورانیوم است.

ایران و گروه 1+5 در روز شنبه گذشته مذاکرات هسته ای را برگزار کردند. دو طرف از نتایج این مذاکرات ابراز رضایت کرده و از برگزاری مرحله بعدی این گفتگوها در ماه می آینده در شهر بغداد خبر دادند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی تاکید کرد:  ایران پنج هفته اضافی ، فرصت پیدا کرده تا غنی سازی اورانیوم را بدون هیچ محدودیتی ادامه دهد.

نتانیاهو ادامه داد: ایران باید فورا کل فعالیت های غنی سازی اورانیوم خود را متوقف کند. همه اورانیوم غنی شده خود را به خارج از ایران منتقل و تاسیسات غنی سازی خود در فردو را تعطیل کند.

وی همچنین با توصیف ایران به "بزرگ ترین قدرت فعال تروریستی" در جهان گفت که نمی توان به چنین قدرتی اجازه داد بمب اتمی بسازد.

کاترین آشتون مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا به عنوان نماینده گروه 1+5 ، مذاکرات با ایران را مفید و سازنده توصیف کرده و گفته بود مرحله بعدی مذاکرات در ماه می و در شهر بغداد برگزار خواهد شد..... / خبرگزاری : عصر ایران