اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نتانیاهو: ایران 200 کلاهک هسته ای می خواهد!



برنامه هسته ایی ایران, توسعه تاسیسات هسته ای ایران

نتانیاهو: ایران 200 کلاهک هسته ای می خواهد!

ما اجازه نخواهیم داد حکومت ایران این بازی را انجام دهد. آنها به دنبال خرید زمان هستند و به غنی سازی خود ادامه می دهند. آنها به دنبال توسعه تاسیسات هسته ای هستند و هدف آنها نیز یک یا دو بمب نیست بلکه تولید 200 بمب است.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیرتندرو اسراییل مدعی شد که ایران می خواهد 200 بمب اتمی بسازد.

به گزارش عصر ایران نتانیاهو در گفتگو با روزنامه آمریکایی واشنگتن پست با ادعای این موضوع گفت که انتخاب حسن روحانی به ریاست جمهوری اسلامی ایران تغییری در این هدف ایران ایجاد نخواهد کرد.

نخست وزیر رژیم اسراییل که خود بدون امضای پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای (ان پی تی) صدها کلاهک هسته ای در اختیار دارد،افزود:" ایران همچنان به برنامه خود برای تولید بمب اتم ادامه خواهد داد و من فکر نمی کنم نتایج انتخابات اخیر تغییری در این سیاست داشته باشد."

نتانیاهو افزود: روحانی یکی از تدوین کنندگان اصلی دکترین هسته ای "گفتگو و غنی سازی همزمان" است و حتی در این باره کتاب نوشته است.

نخست وزیر تندرو اسراییل با ادعای اینکه به قدرت رسیدن روحانی یک طراحی دقیق از سوی نظام برای خریدن وقت برای برنامه هسته ای این کشور است ، گفت:" ما اجازه نخواهیم داد حکومت ایران این بازی را انجام دهد. آنها به دنبال خرید زمان هستند و به غنی سازی خود ادامه می دهند. آنها به دنبال توسعه تاسیسات هسته ای هستند و هدف آنها نیز یک یا دو بمب نیست بلکه تولید 200 بمب است."

جمهوری اسلامی ایران اتهامات اسراییل و آمریکا درباره اهداف نظامی برنامه هسته ای خود را رد کرده و بر ماهیت صلح آمیز برنامه های هسته ای خود تاکید دارد./عصرایران

 

 


ویدیو مرتبط :
لحظه انفجار نتانیاهو پس از توافق هسته ای ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آژانس اطلاعات محرمانه ایران را منتشر می کند:‌ از مدل کامپیوتری کلاهک هسته ای تا محفظه انفجاری!



 

آژانس اطلاعات محرمانه ایران را منتشر می کند:‌ از مدل کامپیوتری کلاهک هسته ای تا محفظه انفجاری!

 

در گزارش جدید آژانس تصاویر ماهواره ای از یك سایت در یك منطقه نظامی در پارچین تهران ارایه خواهد شد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس اطلاعاتی درباره گزارش در آستانه انتشار آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره آنچه كه ابعاد نظامی فعالیت های هسته ای ایران خوانده ، منتشر كرد.

این خبرگزاری با استناد به برخی منابع آگاه نوشت كه در گزارشی كه در 8 نوامبر (3 روز دیگر) از سوی یوكیا آمانو مدیر كل آژانس بین المللی انرژی هسته ای در اختیار 35 عضو شورای حكام آژانس قرار خواهد گرفت جزئیات  جدیدی از جوانب نظامی و محرمانه برنامه های هسته ای ایران در یك بخش ضمیمه 12 صفحه ای ، ارایه خواهد شد.

بر اساس این گزارش یكی از مواردی كه در گزارش مورد تاكید قرار خواهد گرفت اشاره به این موضوع است كه آژانس مداركی در اختیار دارد كه نشان دهنده طراحی مدل های كامپیوتری یك كلاهك هسته ای از سوی ایران است .

از سوی دیگر در گزارش جدید آژانس تصاویر ماهواره ای از یك سایت در یك منطقه نظامی در پارچین تهران ارایه خواهد شد كه از نظر آژانس در این سایت یك محفظه فولادی برای انجام آزمایش های انفجاری با قدرت بالا قابل مشاهده است .

خبرگزاری آسوشیتدپرس در ادامه گزارش خود می افزاید که ۱۰ کشور مختلف ، درباره تلاش پنهانی ایران روی  ساخت یک سلاح هسته ای ، از جمله کلاهک هسته ای قابل حمل توسط موشک های بالستیک ، اطلاعاتی را به آژانس ارایه كرده اند كه بر مبنای این اطلاعات  دو کشور یا سازمان خارجی برای طراحی بمب هسته ای به ایران کمک کرده اند.

گفتنی است اخیرا روزنامه نیویورك تایمز آمریكا نوشت كه دولت اوباما بارسان آژانس را تحت فشار قرار داده تا برای تشدید فشارهای بین المللی علیه ایران بخشی از اطلاعات محرمانه و سری برنامه های هسته ای ایران را به منظور جلب حمایت بین المللی از تشدید تحریم های ایران منتشر سازد.

شورای حكام آژانس بین المللی انرژی اتمی در 8 نوامبر ( 17 آبان) در وین تشكیل جلسه خواهد داد و در این نشست قرار است آمانو گزارش جدید خود از فعالیت های هسته ای ایران را به اعضا ارایه دهد.

انتشار این گزارش از سوی آسوشیتدپرس در دو حالت قابل تحلیل است :‌ اگر آنچه از محتوی سند منتشر کرده ، درست باشد نشانگر آن است که آژانس اتمی در نگهداری اسرار پرونده ها تا قبل از انتشار عمومی آن ناتوان است و ای بسا تعمداً چنین رویکردی دارد و اگر هم نادرست باشد یک اقدام تبلیغی برای فضاسازی علیه ایران است.

جمهوری اسلامی هرگونه انحراف به سمت نظامیگری را در برنامه هسته ای خود رد کرده است.../عصرایران