اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نتانیاهو: از کشته شدن غیر نظامیان متاسفیم!


بنیامین نتانیاهو مدعی شد که "شرایط امنیتی نوار غزه بسیار خوب است و اسرائیل مردم این منطقه را دشمن خود نمی‌داند"!.

ایسنا: بنیامین نتانیاهو مدعی شد که "شرایط امنیتی نوار غزه بسیار خوب است و اسرائیل مردم این منطقه را دشمن خود نمی‌داند"!.
 
خبرگزاری فرانسه نوشت: بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کنفرانس خبری روز چهارشنبه خود مسئولیت رنج‌های مردم غزه را متوجه جنبش حماس دانست.
 
وی در ادامه افزود: حماس مسئول کشتار و ویرانی‌های به وجود آمده در نوار غزه است. عملیات اسرائیل در نوار غزه توجیه‌پذیر و کاملا متناسب بوده است! و تشکیلات خودگردان فلسطین باید نقش خود را در نوار غزه ایفا کند.
 
نتانیاهو عنوان داشت: درگیری‌ها میان نوار غزه و اسرائیل به مثابه مرحله امتحان برای تمام جهانیان به شمار می‌آید. ما به ارتش اسرائیل برای انجام عملیات نظامی خود در نوار غزه درود می‌فرستیم!. هرگونه آتش‌بس باید بعد از از بین رفتن تونل‌های جنبش حماس که ارتش اسرائیل آن‌ها را کشف کرده است صورت پذیرد.
 
نتانیاهو همچنین نسبت به کشته شدن فلسطینی‌های غیرنظامی در جریان حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه عذرخواهی کرده و مدعی شد: اسرائیل عمیقا نسبت به کشته شدن هر غیرنظامی تاسف می‌خورد!. ما آن‌ها را مورد هدف قرار ندادیم و تلاش نمی‌کنیم تا این کار را انجام دهیم!. مردم غزه دشمن ما نیستند بلکه جنبش حماس و گروه‌های تروریستی که سعی می‌کنند مردم ما را بکشند دشمن ما هستند.
 
نتانیاهو عنوان داشت: هدف از عملیات نظامی اسرائیل حمایت از غیرنظامیان اسرائیلی بوده است چرا که حماس به شهرهای ما موشک پرتاب می‌کند. گروه‌های مربوطه تمام تلاش خود را برای به دست آوردن یک راهکار تکنولوژیک برای از بین بردن تهدیدات تونل‌های مربوط به جنبش حماس به کار می‌گیرد. ما از مواضع جان کری، وزیر خارجه آمریکا در خصوص خلع سلاح نوار غزه قدردانی می‌کنیم. اسرائیل تمام تلاش خود را در عرصه بین‌الملل برای اینکه نشان دهد حماس مسئول این وضعیت است به کار می‌گیرد.
 
وی در ادامه مدعی شد که نیروهای اسرائیلی توانسته‌اند بخش زیادی از موشک‌های پرتاب شده به سمت اراضی اشغالی یعنی نزدیک به 3 هزرا فروند را توسط گنبد آهنین مورد هدف قرار دهند.
 
نتانیاهو گفت: ساکنان نوار غزه خانه‌ها و مدارس و همچنین مساجد خود را در اختیار جنبش حماس قرار می‌دهند تا به عنوان پایگاه پرتاب موشک از آن‌ها استفاده کند. فلسطینی‌ها مسئول این اقدامات هستند.
 
نتانیاهو همچنین مدعی شد که شرایط امنیتی نوار غزه "بسیار خوب" است و نیروهای اسرائیلی بعد از اینکه مطمئن شدند تونل‌های حماس تخریب شده از این منطقه خارج شدند.


ویدیو مرتبط :
صحبت های نتانیاهو در رابطه با کشتار غیر نظامیان در غزه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مقامات نیجریه: ۱۴۲ نفر در حمله شبه‌نظامیان «بوکوحرام» در نیجریه کشته شدند



 حمله شبه‌نظامیان بوکوحرام در نیجریه

مقامات نیجریه: ۱۴۲ نفر در حمله شبه‌نظامیان «بوکوحرام» در نیجریه کشته شدند

نیروهای محلی نیجریه اعلام کردند که دستکم ۱۴۲ نفر در حمله شبه‌نظامیان «بوکوحرام» در روستای شمال شرقی نیجریه که ۲۶ شهریور ماه صورت گرفت، جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، مقامات محلی نیجریه اعلام کردند که دستکم 142 نفر در روستای شمال شرق نیجریه به دنبال حمله شبه‌نظامیان «بوکو حرام» وابسته به القاعده کشته شدند.

یکی از مقامات محلی نیجریه به خبرنگاران اعلام کرد: روز گذشته دستکم 87 جسد در جاده و از میان بوته‌ها بیرون کشیده شدند.

بر اساس این گزارش، شبه‌نظامیان مظنون در یونیفورم‌‌های نظامی به روستایی در شمال شرقی نیجریه در 17 سپتامبر (26 شهریورماه) حمله کردند و دستکم یکصد خانه و مغازه را به آتش کشیدند.

حمله 17 سپتامبر به دنبال حمله 7 سپتامبر (16 شهریورماه) صورت گرفت که 11 غیرنظامی جان خود را از دست دادند.

شبه‌نظامیان وابسته به القاعده بوکوحرام حملات بمب‌گذاری و تروریستی در مناطق مسلمان نشین شمال نیجریه و همچنین «ابوجا»، پایتخت، صورت می‌دهند و از سال 2009 تاکنون هزاران نفر را در حملات خود کشته‌اند.

بر اساس این گزارش، «گودلاک جاناتان» رئیس‌جمهور نیجریه در ماه مه برای مبارزه با شورشیان در استان‌های «بورنو»، «یوب» و «آدماوا» اعلام وضعیت اضطرار کرده بود.

ارتش نیجریه، در یک حمله که هفته گذشته به پایگاه شبه‌نظامیان بوکوحرام در شمال شرقی بورنو انجام داد، 150 شبه‌نظامی را کشت و 16 نظامی خود را از دست داد./فارس