اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نتانیاهو: از جزئیات توافق ایران و آمریکا باخبرم


نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در آستانه دور جدید مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 در راستای جنجال سازی، اعلام کرد: از جزییات توافق پیشنهاد شده به ایران باخبرم.

ایسنا: بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز پنج‌شنبه اعلام کرد که وی جزییات توافق هسته‌ای با ایران درباره برنامه‌ هسته‌ای‌اش را می‌داند.

این اظهارات نتانیاهو یک روز پس از این اعلام شد که دولت اوباما اعلام کرد که برخی از اطلاعات تخصصی را بدون اطلاع به اسراییل نگه می‌دارد زیرا می‌ترسد که این اطلاعات درز پیدا کند.

نتانیاهو مدعی شد: ما می‌دانیم که تهران از جزییات مذاکرات باخبر است. اکنون من نیز می‌گویم که اسراییل نیز از جزییات توافق پیشنهاد شده باخبر است.

او بار دیگر با تکرار اظهارات خصمانه‌اش علیه ایران، افزود: من فکر می‌کنم که این توافق بد برای دولت اسراییل خطرناک است.

نتانیاهو از کاخ سفید به دلیل این‌که معتقد است هر گونه توافق با ایران موجودیت رژیم صهیونیستی را به خطر می‌اندازد عصبانی است و بر همین اساس دعوت جمهوری‌خواهان برای سخنرانی در کنگره درباره ایران دراوایل ماه مارس بدون مشورت با کاخ سفید را قبول کرده است که این سخنرانی نقض پروتکل دیپلماتیک است.


ویدیو مرتبط :
جزئیات توافق نامه میان ایران و آمریکا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دیلی تلگراف: جزئیات توافق احتمالی ایران و آمریکا/توقف غنی‌سازی ۲۰درصد در ازای لغو برخی تحریم‌های اقتصادی و آزادی سرمایه بلوکه‌شده



جزئیات توافق احتمالی ایران و آمریکا

دیلی تلگراف منتشر کرد
جزئیات توافق احتمالی ایران و آمریکا/توقف غنی‌سازی ۲۰درصد در ازای لغو برخی تحریم‌های اقتصادی و آزادی سرمایه بلوکه‌شده

روزنامه دیلی‌تلگراف به نقل از منبعی در سنای آمریکا برخی جزئیات طرح پیشنهادی آمریکا برای توافق هسته‌ای با ایران را منتشر کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه انگلیسی «دیلی‌تلگراف»، یک مشاور مطلع از روند مذاکرات هسته‌ای می‌گوید آمریکا در دیدار اخیر ایران و گروه 1+5 طرحی را برای توافق کوتاه‌مدت با ایران ارائه کرده که اجازه غنی‌سازی محدود را به این کشور می‌دهد.

بر این اساس، برنامه هسته‌ای ایران به مدت 6 ماه «فریز» می‌شود (روند توسعه آن متوقف می‌شود) تا فضای تنفس کافی جهت دستیابی به توافقی جامع ایجاد شود.

«جان کری» وزیر خارجه آمریکا قرار است امروز در سفری از پیش اعلام نشده، برای پیگیری روند مذاکرات هسته‌ای، به ژنو سوئیس برود. همین موضوع امیدواری زیادی در مورد توافق احتمالی با ایران ایجاد کرده است.

یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا می‌گوید کری با هدف کاهش اختلافات و به دعوت «کاترین اشتون» مسئول دستگاه سیاست خارجی و مذاکره‌کننده ارشد 1+5 به ژنو می‌رود.

هرچند که دیپلمات‌های غربی از بیان جزئیات طرح مذاکره‌شده با ایران خودداری می‌کنند، اما یک مشاور سنای آمریکا که می‌گوید اطلاعات خود را از کاخ سفید، وزارت خارجه و منابعی در ژنو دریافت کرده، می‌گوید چهار نکته کلیدی این طرح را می‌داند.

بر اساس این طرح، ایران غنی‌سازی 20درصد را متوقف، غنی‌سازی 3.5درصد را محدود می‌کند و در مقابل برخی سرمایه‌های بلوکه شده ایران آزاد و برخی تحریم‌های اقتصادی لغو می‌شوند.

/فارس