اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نبود کارشناس پزشکی قانونی در زمان کشف جسد دانشجوی همدانی



نبود کارشناس پزشکی قانونی در زمان کشف جسد دانشجوی همدانی

12 روز از سومین جمعه پاییز امسال و دیده شدن جسد حلق آویز شده دانشجوی همدانی می‌گذرد.

در همین حال روابط عمومی پزشكی قانونی شهرستان همدان نیز در گفت‌وگو با «اعتماد» خبر از نبودن كارشناس پزشكی قانونی در زمان كشف جسد در محل حادثه داد.

به گزارش «اعتماد» بیست و یكمین روز از مهر ماه امسال یعنی دو روز پس از حادثه و انتشار نخستین خبر روزنامه اعتماد در رابطه با فوت دختر دانشجو، نهاد‌های مختلف شهرستان همدان با برگزاری نشست‌های مختلف به این موضوع پرداختند كه نباید در این حادثه به دنبال عامل گشت زیرا تنها عامل این حادثه خود دانشجو بوده و این ماجرا یك خودكشی بوده است.

این گزارش‌ها و نتایج نشست‌ها در حالی ارائه می‌شد كه دانشجویان همدان همچنان در گفت‌وگو با سایت‌های مختلف از مشكل دار بودن خوابگاه دخترانه این دانشگاه سخن گفته‌اند.

 

اعلام نارضایتی از وضعیت خوابگاه و اعلام شكایت دانشجویان تا زمانی ادامه داشت كه دكتر موسوی بهار، سرپرست دانشگاه علوم پزشكی همدان و همچنین نیروی انتظامی این استان طی نشست‌های مختلف اعلام كردند كه دانشجویان حق ندارند در رابطه با وضعیت خوابگاه و همچنین موضوع فوت هم‌دانشگاهی خود با رسانه‌ها صحبت كنند.

بر اساس عرف معمول در پرونده‌های رسیدگی به قتل و كشف جسد در همه صحنه‌های قتل یا خودكشی بلافاصله پس از اعزام بازپرس كشیك قتل، كارآگاهان پلیس، تیم تشخیص هویت و اكیپ حفظ صحنه جرم، كارشناس پزشكی قانونی نیز در صحنه حاضر می‌شود تا در دقایق اولیه جسد را معاینه كند اما روابط عمومی پزشكی قانونی همدان به «اعتماد» در این باره گفت: رفتن كارشناس پزشكی قانونی به محل در صورتی است كه قاضی پرونده بخواهد كه كارشناس حضور داشته باشد.

وی با اشاره به اینكه درباره این پرونده نمی‌داند قاضی این دستور را داده بوده است یا خیر گفت: آنچه مطمئن هستیم این است كه هیچ‌كس از پزشكی قانونی آنجا حضور نداشته و از بچه‌های این سازمان هیچ كس به محل اعزام نشده بود.

به گزارش «اعتماد» علت حضور نداشتن كارشناس پزشكی قانونی در محل نیز باعث دامن زدن به شبهاتی می‌شود كه پیش از این نیز در این زمینه وجود داشته است.

در همین حال دكتر صالح، رییس سازمان پزشكی قانونی این شهرستان نیز طی یك نشست خبری پس از وقوع این حادثه اعلام كرد: جسد دختر 19‌ساله در تاریخ روز جمعه 19 مهرماه حوالی ساعت 15 به پزشكی قانونی منتقل و معاینه روی جسد انجام شد. وی افزود: مجموعه پزشكی قانونی قبل از آغاز امور كالبد شكافی جسد را به خانواده متوفی نشان دادند و سپس كار كالبد شكافی را با جدیت آغاز كردند. دكتر صالح همچنین

در این باره افزود: پنج پزشك جسد مرحومه را بررسی كردند و لباس شخص متوفی سالم بوده و هیچ آثاری از پارگی لباس وی مشاهده نشد.

وی ادامه داد: در كالبد شكافی جسد هیچ اثری از ضربه در بدنش مشاهده نشد و بعد از باز كردن پوست سر متوفی نیز مشخص شد هیچ آثاری از ضربه مغزی در سر وی وجود ندارد.

دكتر صالح تاكید كرد: در معاینه مشخص شد هیچ آثاری از ضربه، مقاومت و دفاع روی بدن فرد كه مبنی بر قتل باشد وجود ندارد و سحر 19 ساله خودكشی كرده است.

11روز از زمان كشف جسد «سحر» كه اهل شهرستان مریوان بود، سپری شده ولی مسوولان شهرستان همدان به جز تكذیب قتل هیچ دلیل و نشانه قانع‌كننده‌یی درباره خودكشی بودن این مرگ ارائه نكرده‌اند تا درباره فرضیه‌های دیگر بتوان بررسی كرد.

این در حالی است كه هنوز اندازه و ارتفاع تختی كه جسد آویزان بر آن كشف شده اعلام نشده است تا بتوان احتمال خودكشی با آن را بررسی كرد. مرگ این دانشجوی پرستاری دانشگاه علوم پزشكی درحالی همه نگاه‌ها را به این محل جلب كرده كه هیچ یك از مسوولان این دانشگاه حاضر نشدند مسوولیت خود در قبال خوابگاه نیمه‌كاره‌یی كه جسد سحر در آن كشف شد را به عهده بگیرند ./اعتماد

 


ویدیو مرتبط :
کشف جسد شاه انگلیس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ارجاع جسد 5 کشته سیل جمعه به پزشکی قانونی + اسامی



اخبار,اخبار اجتماعی ,حادثه سیل

تاکنون جسد 5 نفر از جانباختگان حادثه سیل جمعه گذشته در جنوب شرق استان تهران برای معاینات و تعیین علت مرگ به مرکز تشخیصی و آزمایشگاهی استان تهران ارجاع شده است.

به گزارش فارس، اداره کل پزشکی قانونی استان تهران اعلام کرد: تا این ساعت جسد 4 مرد و یک کودک دختر که در سیل روز جمعه جان خود را از دست داده اند به دستور مقام قضایی برای انجام معاینات و تعیین علت فوت به مرکز تشخیصی و آزمایشگاهی استان ارجاع شده است.

بنابر این گزارش تاکنون هویت 4 نفر از این اجساد شناسایی و مراحل قانونی جهت تحویل اجساد به خانواده آنها در حال انجام است.

اسامی اجساد شناسایی شده به شرح زیر است:

محمد تقی زین الدین
نیایش مشهدی تقی
علی بنی مصطفی عرب
احسان امیر فخریان

 

اخبار اجتماعی  -  فارس