اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نبش قبر در مشهد، راز جنایت را فاش کرد



نبش قبر در مشهد، راز جنایت را فاش کرد 

در پی نبش قبر مرد ۴۶ ساله ای که حدود ۳ روز از دفن وی می گذشت راز یک جنایت فاش شد.

حدود ۱۲ روز قبل مرد ۴۶ ساله ای طی یک نزاع که بر سر موادمخدر در یکی از روستاهای اطراف مشهد رخ داد با ضربه چاقو مجروح شد. مجروح این حادثه بلافاصله برای مداوا به بیمارستان منتقل و چند روز بستری شد. در حالی که محل ضربه چاقو توسط پزشکان بیمارستان بخیه شده بود، این مرد ترخیص شد اما او دیگر قادر به حرکت نبود و پس از مدتی بستری شدن در منزل جان سپرد. خانواده این مرد نیز او را در گورستان روستایی دفن کردند.

وقتی خبر مرگ مشکوک وی از طریق منابع و مخبران به کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی رسید، بررسی های غیرمحسوس درباره چگونگی ماجرا آغاز شد. کارآگاهان اداره جنایی که به ماجرای مرگ مرد ۴۶ ساله مشکوک بودند از اولیای دم خواستند تا توضیحاتی را درباره علت وقوع نزاع و چگونگی مرگ وی ارائه دهند. اعضای خانواده متوفی وقتی در جریان احتمال قتل قرار گرفتند با تسلیم شکوائیه ای به دستگاه قضایی خواستار پی گیری موضوع شدند.

در همین حال نیز پرونده نزاع که در یکی از شعبات دادیاری مجتمع قضایی شهید هاشمی نژاد مشهد تشکیل شده بود به شعبه ویژه قتل عمد در مجتمع قضایی شهید قدوسی ارسال شد. قاضی ویژه قتل عمد پس از بررسی همه جوانب ماجرا، از پزشکی قانونی استعلام کرد اما پزشکان هرگونه اظهارنظر قطعی درباره علت دقیق مرگ را به معاینه جسد منوط کردند. هیچ راه دیگری جز نبش قبر وجود نداشت تا واقعیت ماجرا درباره مرگ مشکوک این مرد ۴۶ ساله افشا شود بنابراین مقام قضایی با توجه به مدت اندکی که از دفن جسد می گذشت دستور نبش قبر را صادر کرد.

در پی دستور قاضی موحدی راد (قاضی ویژه قتل عمد) جسد این مرد پس از نبش قبر به پزشکی قانونی منتقل شد و مورد معاینات دقیق پزشکی قرار گرفت. پزشکان پس از کالبدشکافی جسد، علت مرگ وی را قطع شدن شریان حیاتی و قطع نخاع بر اثر اصابت شیء نوک تیز اعلام کردند و بدین ترتیب یک پرونده جنایی در برابر قاضی ویژه قتل عمد و کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی گشوده شد. پس از دفن دوباره جسد، این پرونده به دستور سرهنگ کارآگاه حسین بیدمشکی (رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی) به گروهی از کارآگاهان ورزیده در شعبه قتل سپرده شد.

این گزارش حاکی است: کارآگاهان با هدایت سرهنگ غلامی ثانی (رئیس اداره جنایی پلیس آگاهی)، تحقیقات پلیسی خود را با توجه به دستورات صریح قضایی ادامه دادند تا این که موفق شدند ۴ متهم را در این ارتباط شناسایی و دستگیر کنند. متهمان مذکور وقتی مورد بازجویی قرار گرفتند مشخص شد که علت نزاع بر سر مقدار اندکی پول موادمخدر بوده است. بنابر گزارش خراسان، در اثنای تحقیقات، ضارب که جوان ۲۴ ساله ای است شناسایی شد و با دستورات قضایی در اختیار کارآگاهان قرار گرفت تا زوایای پنهان دیگر این پرونده جنایی روشن شود.

چکیده

چندی قبل مرد ۴۶ ساله ای در یک نزاع مجروح شد اما چند روز بعد و پس از ترخیص از بیمارستان درمنزل جان سپرد و در روستایی در اطراف مشهد دفن شد و اولیای دم خواستار پیگیری ماجرا شدند. به دستور قاضی ویژه قتل عمد و برای تعیین علت دقیق مرگ، در حالی که ۳ روز از دفن وی می گذشت، جسد از قبر بیرون آورده شد و پزشکان قانونی علت مرگ او را قطع نخاع و شریان حیاتی گردن بر اثر اصابت شیء نوک تیز تشخیص دادند.

با مشخص شدن ماجرای قتل، کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی با دستورات قاضی موحدی راد، ۴ تن از متهمان این پرونده را دستگیر کردند که در این میان جوان ۲۴ ساله ای به اتهام قتل عمدی مورد بازجویی قرار گرفت و راز این جنایت فاش شد./خراسان

 

 

 


ویدیو مرتبط :
انتقال قبر شهیدبهنام محمدی در سال ۸۹ بدون نبش قبر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ماجرای نبش قبر آرامگاه دختر جوان در کبودرآهنگ/ غسال راز جنایت را فاش کرد



پدری که دخترش را به دلیل ارتباط با افراد ناشناس در خواب به قتل رسانده بود، توسط پلیس شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، بنا بر گزارش مردمی،در 24 فروردین ماه امسال، خانمی به نام "مرجان" كه به طرز مشكوكی در منزل فوت نموده بود توسط خانواده اش بدون اطلاع به مركز پزشكی و واحدهای مربوطه كفن و دفن شده بود.

در این خصوص ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان کبودرآهنگ،مراتب را طی شرحی به دادستان دادسرا اعلام و در تحقیقات تخصصی از فرد غسل دهنده مشخص شد، متوفی دارای كبودی هایی در گردن و زیر گلو بوده است.

با احتمال وقوع جنایت (قتل) مراتب با نظر دادستان دادسرای شهرستان، نبش قبر، جسد به پزشكی قانونی انتقال و بر اساس نظریه دریافتی بر اثر خفگی و انسداد مجاری تنفسی به قتل رسیده كه با احضار والدین مقتول، ،پدر متوفی،به قتل دخترش اعتراف کرد.

وی در تحقیقات تكمیلی بیان داشت: با توجه به اینكه دخترم مطلقه بود و با افراد ناشناس در ارتباط و مراوده بود به جهت حفظ حرمت خانوادگی زمانیکه او در خواب بود با مسدود كردن دهان و بینی اش،او را خفه كرده و فردای آن شب با اعلام فوت طبیعی،جسد او را دفن كردیم،

سرهنگ رضا زارعی رئیس پلیس آگاهی استان همدان درباره این خبر به باشگاه خبرنگاران، گفت: متهم به همراه پرونده به دادسرا معرفی گردید.

 

اخبار حوادث - باشگاه خبرنگاران