اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نبرد نامزدهای انتخابات در میدان «شعارهای تبلیغاتی»/ مشایی «مظلوم‌تر از بهشتی»، ولایتی «طبیب سیاست»



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

نبرد نامزدهای انتخابات در میدان «شعارهای تبلیغاتی»/ مشایی «مظلوم‌تر از بهشتی»، ولایتی «طبیب سیاست» و مردی که «خوب حرف نمی‌زند» + جدول همه شعارهای مطرح شده

ساختمان سفید پاستور و قبای ریاست جمهوری آنقدر وسوسه برانگیز است که این روزها از هر گوشه ای عَلَم کاندیداتوری بلند شود تا شاید راه به پاستور ببرند. و در این میان شعارهای انتخاباتی و میتینگ‌های سیاسی نخستین گام انتخاباتی برای نشستن بر صندلی ریاست جمهوری است.

به گزارش نامه، یازدهمین آوردگاه انتخابات ریاست‌جمهوری 24 خردادماه‌ رقم خواهد خورد. انتخاباتی که بسیاری از سیاسیون و تحلیل‌گران آن را با توجه به شرایط داخلی کشور در بعد اقتصادی و تنش‌های سیاسی پیش آمده بین سه قوه از یک سو و شرایط خارجی به دلیل التهاب‌آفرینی‌ها بر سر پرونده هسته‌ای و اعمال تحریم‌های اقتصادی ناشی از آن دارای اهمیت بسیار می‌دانند. شاید از همین روست که «اقتصاد»، «سیاست خارجی» و « اعتدال» کلید واژه‌های این روزهای سخنان کاندیداها و شعارهای انتخاباتی آنها شده است.

یکی سخن از  «دولت رفاه» می زند و دیگری مدعی به میدان آوردن « دولت قانون» است، گروهی برای «پیشرفت» ائتلاف می‌کنند و دیگرهایی هم هستند که خود با گفتمان «پیشرفت اسلامی» یا « ایجاد کشور پیشرفته اسلامی» به جنگ با رقبا می روند. سرداری  از «برنامه ریزی اقتصادی مبتنی بر عقل و منطق» می گوید و سرداری دیگر «عبور از تحریم ها و دولت امید» را مطرح می کند. دیپلماتی بر «میزان رای ملت» تاکید دارد و نماینده ای که «مشارکت حداکثری» را مهم می داند. در این میان  هستند دولتی‌هایی که دل به «بهار» و «مدیریت جهانی» و «مهر» و «مهدویت» بسته اند./نامه نیوز

 

اسامی کاندیداها

شعارهای انتخاباتی

اسفندیار رحیم مشایی

چهره جنجالی دولت این روزها به شدت رسانه‌ای شده است. اگرچه شعار انتخاباتی «زنده باد بهار» شعاری است که این روزها به وفور در رسانه ها مطرح می شود اما «پیش به سوی فتح خیبر»، «مظلوم تر از بهشتی» و «خدوم تر از رجایی» هم از دیگر شعارهای انتخاباتی منتسب به اوست.

طیف دولتی‌ها

اگرچه اسفندیار رحیم مشایی را کاندیدای اصلی دولت می دانند اما دیگر کاندیداهایی نیز مطرح هستند که قرار است با شعارهایی همچون «مدیریت جهانی»، «انسان کامل»، «مهر»، «محبت» و «مهدویت» که در این سال های اخیر به کرّات در سخنرانی های رئیس جمهور از آنها نام برده می شود. وارد گود رقابت شوند.

محسن رضایی

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و پای ثابت رقابت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری قصد دارد با شعار «جامعه امید، دولت فراگیر» کاندیداتوری خود را اعلام کند. برخی نیز شعار «عبور از تحریم ها و دولت امید» را به وی نسبت می‌دهند.

ائتلاف 1+2

در ائتلاف سه گانه متشکل از غلامعلی حدادعادل، محمدباقر قالیباف و علی اکبر ولایتی برای شعار انتخاباتی، روی عبارت «ائتلاف برای پیشرفت» توافق شده است.

محسن مهرعلیزاده

مهرعلیزاده می‌گوید که اگر شرایط فراهم باشد قطعا در انتخابات ریاست‌جمهوری 92 کاندیدا خواهد شد و شعار وی در انتخابات هم «دولت رفاه» خواهد بود.

حسن روحانی

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام و روحانی دیپلمات کشور که از او به عنوان گزینه دولت وحدت ملی نام می برند با با راهبرد انتخاباتی «میزان رای ملت است» می آید.

محمدرضا باهنر

مرد لابی‌های پنهان مجلس بعد از 6 دوره نمایندگی این روزها به یکی از کاندیداهای اصلی انتخابات تبدیل شده و می گویند با شعار انتخاباتی «صدای پای اعتدال» به میدان خواهد آمد.

علیرضا زاکانی

از محافل نزدیک به زاکانی خبر می‌رسد که او در صورت اعلام کاندیداتوری، گفتمان «پیشرفت اسلامی» را مطرح خواهد کرد.

حسن سبحانی

سبحانی؛ استاد اقتصاد و نماینده پیشین مجلس این روزها خود را مهیای انتخابات ریاست جمهوری می کند و می گوید «دولت قانون» را تشیل خواهد داد.

علی اکبر ولایتی

ولایتی اگرچه در قالب ائتلاف سه گانه این روزها تحرکات انتخاباتی خود را دنبال می کند اما هواداران او می گویند ولایتی با شعار «طبیب سیاست آمد» به میدان انتخابات خواهد آمد.

محمد شریعتمداری

وزیر بازرگانی دولت اصلاحات هم دیگر چهره اقتصادی است که بارها از «جنبش اعتدال خواه ایران» سخن گفته و برخی گمانه‌ها «اعتدال» را کلیدواژه اصلی شعار و برنامه انتخاباتی او می دانند.

محمدعلی نجفی

از دیگر کاندیداهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری محمد علی نجفی، عضو اصلاح طلب شورای شهر تهران است. می گویند «باز کن پنجره را تا اندیشه هوایی بخورد» شعار انتخاباتی نجفی خواهد بود.

علی نیکزاد

علی نیکزاد؛ وزیر راه، مسکن و شهرسازی، معروف به وزیر مسکن مهر با شعار «بار دیگر مردی از جنس مردم» و « مردی که خوب حرف نمی‌زند ولی خوب عمل می‌کند» پا به عرصه یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خواهد گذاشت.

مصطفی کواکبیان

«مشارکت حداکثری مردم با تحقق حقوق ملت، اخلاق انتخاباتی و نهادمندی حزبی»، شعار انتخاباتی منتسب به کواکبیان و حزب مردمسالاری تشکل سیاسی وابسته به او در انتخابات پیش رو است.

محمدباقر قالیباف

شهردار پایتخت اگرچه این روزها از او به عنوان به یکی از اضلاع ائتلاف سه گانه نام برده می شود اما برخی تحرکات جداگانه ار نیز دنبال می کند. «برنامه ریزی اقتصادی با عقل و منطق» شعار انتخاباتی منتسب به اوست.

علی فلاحیان

وزیر اطلاعات دولت سازندگی با شعار «ایجاد کشور پیشرفته اسلامی» در انتخابات ریاست جمهوری اعلام نامزدی کرد.


ویدیو مرتبط :
فیلم/خلاصه قرعه کشی تعیین نوبت برنامه های تبلیغاتی و مناظره های نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شعارهای ۱۷ نامزد انتخابات ریاست جمهوری/ مشایی;مظلوم تر از بهشتی و خدوم تر از رجایی



انتخابات ریاست جمهوری,اخبار انتخابات ریاست جمهوری,شعار نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری

شعارهای ۱۷ نامزد انتخابات ریاست جمهوری

«اقتصاد»، «اعتدال‌گرایی» و « قانون گرایی» کلید واژه‌های سخنان کاندیداها و شعارهای انتخاباتی آنها شده است.

کمتراز 3 ماه تا یازدهمین آوردگاه انتخابات ریاست جمهوری یازدهم زمان باقی است. بیش از 20 کاندیدای حاضر در صحنه هم هر یک با رویکرد و شعاری انتخاباتی، عزم بر نشستن بر صندلی پاستور کرده‌اند.

انتخاباتی که بنا به گفته بسیاری از سیاسیون و تحلیل گران با توجه به شرایط اقتصادی کشور و مشکلات معیشتی ناشی از تورم و گرانی خصوصا در یک سال اخیر از یک سو، التهاب آفرینی‌های تحمیل شده به کشورمان در صحنه بین‌المللی با دستاویز کردن پرونده هسته‌ای و اعمال تحریم‌های اقتصادی از سوی دیگر و در نهایت تنش‌های سیاسی پیش آمده در سیاست داخلی کشور از اهمیت بالایی برخوردار است. در این میان نامزدهایی که هر یک با عَلَم کردن یکی از این اهم‌ها پا به عرصه انتخابات نهاده‌اند.

یکی سخن از «پیشرفت و عدالت» می‌زند و دیگرهایی از «ائتلاف برای پیشرفت» می گویند، یک نماینده حاضر در صحنه انتخابات ریاست جمهوری بر محور «قانون، اجرای قانون و تمکین کردن به قانون» تاکید دارد و دیگر نماینده پیشین می‌خواهد «دولت قانون» را بر سرکار بیاورد.

یک کاندیدای اصولگرا از «پیروزی صداقت بر ثروت و قدرت» می گوید و دیگر کاندیدای اصلاح طلب از «دولت اخلاق»، یک وزیر پیشین دولت اصلاحات «دولت رفاه» را راهکار حل مشکلات اقتصادی می‌داند و یک وزیر پیشین دولت نهم «گرایشات تحولی با اهداف اقتصادی» را راهکار حل این مشکلات می خواند. و در نهایت کاندیدایی که با شعاری بهاری پا به عرصه انتخابات گذاشته است و «زنده باد بهار» را زمزمه می کند.

در جدول زیر گزیده از شعارهای انتخاباتی 17 نامزد بالقوه حاضر در صحنه را ببینید:

نام

گرایش سیاسی

شعار انتخاباتی

آل اسحاق،یحیی

اصولگرا

وزیر بازرگانی دولت هاشمی می گوید شعار «پیشرفت و عدالت»، شعاری است که رهبر معظم انقلاب گفته‌اند و شعار ما برای دولت آینده است.

باهنر، محمدرضا

اصولگرا

باهنر با سابقه شش دوره نمایندگی مجلس این روزها یکی از سه کاندیدای مورد تایید جبهه پیروان خط امام و رهبری است. وی شعار خود در انتخابات ریاست جمهوری را «محور قانون، اجرای قانون و تمکین کردن به قانون» اعلام کرد.

ائتلاف سه گانه (حدادعادل، ولایتی و قالیباف)

اصولگرا

ائتلاف سه گانه  «ائتلاف برای پیشرفت» را شعار انتخاباتی خود اعلام کرده است.{در فضای مجازی برخی رسانه‌ها نیز شعار «طبیب سیاست آمد» را منسوب به ولایتی و شعار «برنامه ریزی اقتصادی با عقل و منطق» را منسوب به قالیباف می دانند.}

رضایی، محسن

اصولگرا

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با شعار «پیروزی صداقت بر ثروت و قدرت»  کاندیداتوری خود را اعلام کرد. وی همچنین قول  پرداخت «یارانه سبز» را نیز داده است.

سبحانی ،حسن

مستقل

 استاد اقتصاد و نماینده پیشین مجلس می گوید «دولت قانون» را تشکیل خواهد داد و شعار دولت او «اقتصاد بدون ربا، همراه با قانون‌گرایی، حق جویی و اخلاق محوری» است.

سعیدی‌کیا ،محمد

اصولگرا

«امنیت، آرامش و انسجام ملی – همکاری جهانی در دولت انقلاب اسلامی» شعار انتخاباتی سعیدی‌کیا، وزیر چهار دولت موسوی، هاشمی، خاتمی و احمدی نژاد است.

شریعتمداری، محمد

اصلاح‌طلب

«دولت اعتدال» از سوی محسن بهرامی سخنگوی ستاد انتخاباتی شریعتمداری به عنوان شعار انتخاباتی وی اعلام شد.

فلاحیان، علی

 

اصولگرا

وزیر اطلاعات دولت سازندگی با شعار «ایجاد کشور پیشرفته اسلامی» در انتخابات ریاست جمهوری اعلام نامزدی کرد.

کواکبیان، مصطفی

اصلاح‌طلب

دبیرکل حزب مردمسالاری در آخرین روزهای اسفندماه 91 با شعار «دولت اخلاق» رسما اعلام کاندیداتوری کرد.

نصیرزاده ، خسرو

مستقل

دبیرکل مجمع متخصصین ایران شعار انتخاباتی خود را «ایران جدید» اعلام کرد.

پورمحمدی، مصطفی

اصولگرا

رییس سازمان بازرسی کل کشور که رسما نامزدی اش در انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرده است می گوید شعار «گرایش‌های تحولی» خواهد داشت که اهداف اقتصادی را نشان خواهد داد.

رحیم‌مشایی، اسفندیار

اصولگرا

اگرچه شعار انتخاباتی «زنده باد بهار» شعاری است که آن را منسوب به مشایی می دانند اما شعارهایی چون «پیش به سوی فتح خیبر»، « مظلوم تر از بهشتی و خدوم تر از رجایی» هم از دیگر شعارهای منتسب به وی است.

روحانی، حسن

مستقل

گفته می‌شود رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با راهبرد انتخاباتی «میزان رای ملت است» می‌آید. اما وی تاکنون شعار انتخاباتی خود را رسما اعلام نکرده است.

عارف ،محمدرضا

اصلاح‌طلب

معاون اول دولت اصلاحات گرچه هنوز شعار انتخاباتی خود را اعلام نکرده است اما بنا به گفته توفیقی رییس ستاد انتخاباتی عارف، در شعار انتخاباتی عارف، بر روی «معیشت، منزلت و عقلانیت» تاکید شده است.

مهرعلیزاده، محسن

اصلاح‌طلب

معاون خاتمی می‌گوید اگر شرایط فراهم باشد قطعا در انتخابات ریاست‌جمهوری 92 کاندیدا خواهد شد و شعار وی در انتخابات هم «دولت رفاه» خواهد بود.

زاکانی، علیرضا

اصولگرا

رسانه های نزدیک به زاکانی خبر داده اند که او در صورت اعلام کاندیداتوری، گفتمان «پیشرفت اسلامی» را مطرح خواهد کرد.

خرازی، محمدباقر

مستقل

او می گوید شعار دولت حزب الله «پارس اسلامی» خواهد بود تا کسی از شعار ملی‌گرایانه علیه ملیت ما استفاده نکند.

 خبرآنلاین