اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نباید کنترل الرمادی دست ایران بیفتد


یک شبکه خبری آمریکایی با اشاره به بازپس‌گیری شهر رمادی عراق از دست اشغالگران داعش هشدار داد که نباید گذاشت کنترل این شهر به دست ایران یا متحدان این کشور بیافتد.

خبرگزاری فارس: شبکه خبری «فاکس نیوز» در تحلیلی هشدار داد که نباید گذاشت کنترل شهر رمادی عراق به دست متحدان ایران بیافتد.

بر اساس این گزارش ، «ولید فرس» از تحلیلگران آمریکایی اصالتا لبنانی شبکه خبری فاکس نیوز که در دانشگاه دفاع ملی واشنگتن دی سی نیز تدریس می‌کند، با حضور در برنامه تاک شو فاکس نیوز گفت: «بی‌شک آزادی شهر رمادی خبر خوبی  است زیرا این امر با مداخله ما رخ داد اما باید مراقب باشیم که چه کسی رمادی را به تصرف خود در می‌آورد.»

تحلیلگر فاکس نیوز افزود: «نباید این شهر به دست نیروهای عراقی باشد و نباید اجازه داد کنترل شهر رمادی به دست ایرانیان و شبه نظامیان شیعه نزدیک به ایران بیافتد.حضور  نیروهای شیعه در رمادی فاجعه است. باید نیروهای مردمی شهر کنترل آن‌جا را به دست گیرند و حتی نیروهای دولت عراق نیز در این شهر نباشند.»


ویدیو مرتبط :
پاسخ رزمنده عراقی:«نمی گذاریم ایران به دست داعش بیفتد»

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شکایت کلینتون از دیپلماسی فعال ایران: نباید بگذاریم قیام های منطقه به دست ایران بیفتد



 

شکایت کلینتون از دیپلماسی فعال ایران: نباید بگذاریم قیام های منطقه به دست ایران بیفتد

 

 

وزیر امور خارجه آمریكا روز گذشته جمهوری اسلامی ایران را متهم كرد كه به صورت مستقیم و غیر مستقیم به دنبال ایفای نقش در حركت های اعتراضی در كشورهای عربی منطقه است.

 

به گزارش عصر ایران هیلاری کلینتون، وزیرامور خارجه آمریکا كه روز چهارشنبه در جلسه  كمیسیون تخصیص بودجه سنای آمریكا سخن می گفت ، با اشاره به این موضوع گفت كه ایران با تماس مستقیم و غیر مستقیم با گروه های مخالف دركشورهایی چون بحرین ، یمن و مصر در تلاش است تا تحولات آتی این كشورها را آن گونه كه می خواهد شكل دهد .

وزیر امور خارجه آمریكا با اشاره به اینكه خنثی سازی اقدامات ایران در منطقه یك تلاش همیشگی و دایم برای آمریكا است ، افزود كه حكومت ایران هر كاری كه لازم می داند انجام می دهد تا بر رویدادهای جاری در منطقه تاثیر بگذارد.

كلینتون با اعتراف به دیپلماسی فعال منطقه ای ایران افزود :‌"‌ ما می دانیم كه ایران از طریق بازوهای منطقه ای خود یعنی حزب الله و حماس در صدد برقراری ارتباط با گروه های مخالف در مصر است . آنها از حزب الله استفاده می کنند تا با همتایان خود ( در مصر) ارتباط برقرار کنند. "

وی افزود :‌" ما می دانیم كه آنها با گروه های مخالف در بحرین ارتباط دارند و همچنین ما می دانیم كه آنها در ناآرامی های یمن  دست دارند ".

ادعای كلینتون درباره دست داشتن ایران در ناآرامی های یمن در حالی مطرح می شود كه روز سه شنبه علی عبدالله صالح رییس جمهوری یمن كه یكی از همپیمانان منطقه ای آمریكا محسوب می شود طی اظهاراتی شدید اللحن آمریكا و اسراییل را به دست داشتن در ناآرامی های كشورش متهم كرده است.

کلینتون در ادامه تاكید كرد كه  "بیشتر مخالفان (در كشورهای عربی  منطقه) می خواهند آمریكا  نقش مثبت و نه نقش هدایت كننده (در تحولات داخلی آنها ) داشته باشد . بنابراین چالش ما این است که باید کمک رسانی کنیم بدون این که به نظر برسد در پی تصاحب انقلاب آنها هستیم."

کلینتون در ادامه افزود كه تلاش ایران برای دخالت در ناآرامی های منطقه برای خود این کشور نیز یک چالش است ، چون بنا به گفته او حكومت ایران هم در میان مخالفان ( در كشورهای عربی منطقه ) دوستان زیادی ندارد.

وزیر امور خارجه آمریكا در ادامه افزود كه دولت آمریكا در حال بررسی این مساله است كه آیا امضای قرار دادهای همكاری نفتی و گازی بین ایران و ونزوئلا در اكتبر سال 2010 ،  جزء موارد نقض تحریم های بین المللی علیه ایران می شود یا نه؟

وی از موضعگیری صریح در این باره كه همكاریهای ونزوئلا با ایران در زمینه انرژی ، نقض قطعانمه های تحریمی شورای امنیت علیه ایران است ، اجتناب كرد.../عصر ایران