اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نباید تحریم جدید علیه ایران تصویب کرد


«وندی شرمن» معاون وزیر خارجه و نماینده ارشد آمریکا در مذاکرات هسته ای با ایران، می گوید رفع چند دهه بی اعتمادی میان ایران و آمریکا، زمان می برد. وی همچنین بار دیگر به کنگره آمریکا توصیه کرد دستکم فعلا بررسی تصویب تحریم های جدید علیه ایران، را متوقف کند.

خبرگزاری فارس: «وندی شرمن» معاون وزیر خارجه و نماینده ارشد آمریکا در مذاکرات هسته ای با ایران، می گوید رفع چند دهه بی اعتمادی میان ایران و آمریکا، زمان می برد. وی همچنین بار دیگر به کنگره آمریکا توصیه کرد دستکم فعلا بررسی تصویب تحریم های جدید علیه ایران، را متوقف کند.

تازه ترین دور از مذاکرات هسته ای میان نمایندگان ایران و گروه موسوم به 1+5، دو هفته قبل در حالی در ژنو سوئیس برگزار شد که طرفین آن را «مثبت و رو به جلو» توصیف کردند. با این حال، نمایندگان کنگره آمریکا اعلام کرده اند که به زودی لایحه جدیدی را برای افزایش تحریم های یکجانبه علیه ایران، مورد بررسی قرار می دهند. شرمن دیروز با حضور در کنگره، توقف بررسی این لایحه را خواستار شد.

شرمن که با تلویزیون صدای آمریکا گفت و گو می کرد، در مورد تصمیم کنگره برای افزایش تحریم ها علیه ایران گفت: فکر می کنیم الان زمان یک وقفه (در تصویب تحریم جدید) است.

وی با بیان اینکه «رفع بی اعتمادی دهه های گذشته، زمان می برد»، در مورد تازه ترین دور مذاکرات هسته ای، گفت: ما در آغاز راه درک متقابل از هم قرار داریم.

معاون وزیر خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی در مورد اختلاف آمریکا و اسرائیل در مورد برنامه هسته ای ایران، گفت: هیچ دو کشوری، منافع دقیقا یکسان ندارند.

دور بعدی مذاکرات ایران و گروه 1+5 قرار است روزهای 16 و 17 آبان بار دیگر در ژنو برگزار شود. لابی اسرائیل در کنگره در تلاش است تا با متقاعد کردن نمایندگان برای تصویب لایحه ای جدید علیه ایران، عملا مذاکرات را از روند مثبت خود، خارج کند.


ویدیو مرتبط :
بزرگترین تحریم های تاریخ علیه ایران به تصویب مجلس آمریکارسید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تصویب تحریم‌ جدید اتحادیه اروپا علیه ایران



تصویب تحریم‌ جدید اتحادیه اروپا علیه ایران

دیپلماسی - وب سایت بی بی سی فارسی نوشت:

وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا، امروز (دوشنبه 24 مهر) در جریان نشستی در لوگزامبورگ، اعمال تحریم های تازه ای را علیه بخش مالی و تجاری ایران به دلیل فعالیت هسته ای آن کشور تصویب کردند.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

تحریم های تازه عمدتا سیستم بانکی، بخش تجاری و واردات گاز ایران را هدف قرار می دهد. به گفته دیپلمات ها یکی از وزیران دولت ایران هم در فهرست این تحریم قرار دارد، اما نام این وزیر هنوز اعلام نشده است

. قرار است جزئیات بیشتر این تحریم ها فردا (سه شنبه 25 مهر) اعلام شود.به گفته اتحادیه اروپا در تحریم های تازه، محدودیت های قبلی علیه بانک مرکزی ایران شدیدتر می شود و کالاهای بیشتری از جمله گرافیت، فلزات، نرم افزارهای مربوط به فرآیندهای صنعتی و نفتکش ها مشمول تحریم خواهند شد.

در بیانیه منتشر شده در مورد تحریم های تازه، ضمن ابراز نگرانی از ادامه برنامه هسته ای ایران آمده است: "اتحادیه اروپا با اعمال تحریم های بیشتر و شدیدتر در بخش های مالی، تجاری، انرژی و حمل و نقل ایران موافق است."

در این بیانیه همچنین گفته شده که "دارایی های افراد و شرکت های بیشتری که به ویژه در بخش صنعت نفت و گاز فعال هستند، مسدود و ممنوعیت سفر برآنها اعمال خواهد شد."در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: "اتحادیه اروپا موافقت خود را با ممنوعیت تمامی نقل و انتقالات بین بانک های ایران و اروپا اعلام می کند، مگر آن که این نقل و انتقالات به دلایل بشردوستانه انجام شود."

در این بیانیه با اشاره به این که "هدف از تحریم های جدید مردم ایران نیستند" گفته شده است: هدف این تمهیدات افزایش فشار بر برنامه هسته ای و در آمدهایی است که دولت ایران برای سرمایه گذاری در بخش اتمی مورد استفاده قرار می دهد./خبرآنلاین