اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نبایدبه هربهانه به اصل قانون خدشه‌ای واردشود



 

 

نبایدبه هربهانه به اصل قانون خدشه‌ای واردشود

 

رئیس کل دادگستری استان تهران:

نباید به هر بهانه به اصل قانون خدشه‌ای وارد شود


هر کشوری که بخواهد استوار و پابرجا بماند ،لاجرم باید قوه قضاییه سالم و مقتدر داشته باشد و هر چه در این زمینه تلاش کنیم به همان میزان دستگاه قضایی و نظام مستحکم‌تری خواهیم داشت.

رئیس کل دادگستری استان تهران تاكید كرد:نباید به هر بهانه به اصل قانون خدشه‌ای وارد شود.
به گزارش ایلنا، سیدعلیرضا آوائی در ششمین نشست هم‌اندیشی مدیران روابط عمومی تشکیلات قضایی، مراکز و سازمان‌های تابعه قوه قضاییه با بیان تعریف‌های متفاوت از روابط عمومی، مدیریت ارتباط یک سازمان با مخاطبان آن را به صورت برنامه‌ریزی شده و سنجیده به منظور ایجاد تفاهم و استقرار اطمینان، وظیفه اصلی روابط عمومی موفق دانست.
رئیس کل دادگستری استان تهران اطلاع رسانی، تبلیغ و ترغیب، مشارکت جویی و همگرایی به منظور کوتاه کردن فاصله مدیران و مخاطبان را تاثیرگذارترین راه برای تحقق اهداف یک سازمان دانست و افزود: روابط عمومی‌ها را می توان به سه نوع روابط عمومی توجیه‌گر، تبیین‌گر و تحلیل‌گر تقسیم کرد.
وی پنهان کاری، اطلاع‌رسانی فریبکارانه به منظور خوشنودی مدیران، تبلیغ فراوان و بدون محتوا را از ویژگی‌های روابط عمومی توجیه‌گر دانست وافزود: روابط عمومی تبیین‌گر نیز با اتخاذ سیاست محافظه‌کاری در صدد است از حالت تعامل با مخاطب خارج شده و فقط به صورت اداری عمل ‌می‌کند و حوزه فعالیت آن بسیار تنگ است.
آوایی روابط عمومی تحلیل‌گر را بهترین نوع روابط عمومی دانست و گفت: در این نوع، روابط عمومی پیشاپیش رویدادها حرکت می‌کند و همیشه ضمن صیانت از منافع سازمان متبوع خود، جایگاه خود را تا سطح مشاور مدیریت ارتقا می دهد و در تعیین سیاستها و برنامه ریزی به صورتی مداخله می کند که توأمان اطمینان مخاطب و اهداف سازمان تامین شود.
آوائی گفت: روابط عمومی تحلیل‌گر به صورت مستمر خواست، توقع مردم و جو حاکم بر فضای جامعه را به مدیران سازمان متبوع خود انتقال می‌دهد و ضمن ارزش‌گذاری بر خواست مردم نواقص تعامل سازمان با مخاطبان را حتی در صورت ناخوشایندی مدیران به مجموعه منعکس می‌کند.
رئیس کل دادگستری استان تهران در ادامه به دو اصل توسعه فرهنگ عمومی احترام به قانون و تبیین اصل استقلال دستگاه قضا اشاره کرد و افزود: نهادینه کردن تعهد به ملازمت قانون موجب مستحکم شدن پیمان بین حکومت و مردم می‌شود و نباید به هر بهانه به اصل قانون خدشه‌ای وارد شود زیرا در این صورت به همان میزان به اصل نظام آسیب وارد خواهد شد.
وی با تاکید بر ضرورت حفظ اقتدار و جایگاه دستگاه قضایی گفت: هر کشوری که بخواهد استوار و پابرجا بماند ،لاجرم باید قوه قضاییه سالم و مقتدر داشته باشد و هر چه در این زمینه تلاش کنیم به همان میزان دستگاه قضایی و نظام مستحکم تری خواهیم داشت و در نتیجه امید، امنیت و آرامش در جامعه متبلور خواهد شد.
مدیرکل روابط عمومی و تشریفات قوه قضاییه نیز در ادامه به تاثیرات مثبت بخشنامه رئیس دستگاه قضا درباره نحوه اطلاع رسانی اشاره کرد و افزود: در این مدت و با اجرایی شدن این بخشنامه با سیل تقاضای رسانه‌های گوناگون برای تهیه خبر، فیلم و عکس مواجه شده‌ایم که سعی می‌کنیم در اسرع وقت با ساماندهی دستگاه‌های مسئول، روند اطلاع رسانی را در مسیر درست هدایت کنیم.
حسن رحیمی مزایای این بخشنامه را جلوگیری از اطلاع رسانی نادرست و در نتیجه ناتوانی رسانه‌های مغرض از رسیدن به اهداف خود دانست و افزود: با توجه به تاکید مکرر آیت ا... آملی لاریجانی مبنی بر اطلاع رسانی درست دستگاه قضایی و تعامل سازنده با رسانه‌ها، نباید جای اطلاع رسانی با تبلیغات عوض شود.
مدیرکل روابط عمومی و تشریفات قوه قضاییه در ادامه با اشاره به در پیش بودن هفته قوه قضاییه اضافه کرد: اطلاع رسانی درباره این موضوع با سال‌های گذشته تفاوت‌هایی دارد که این تفاوت ناشی از نگاه جدید دستگاه قضا است.
حسن رحیمی با تبیین اسامی روزها و مناسبتهای هفته قوه قضاییه از همه حاضران خواست تا ضمن اطلاع رسانی صحیح و جامع از عملکرد سالیانه خود از تبلیغات و هزینه های بی مورد جداً خودداری کنند...../تحلیل:ایلنا


ویدیو مرتبط :
اصل 12 قانون اساسی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سخنگوی کمیسیون اصل نود قانون اساسی: «پدیده شاندیز» نمی‌تواند سهام بفروشد



اخبار,اخباراجتماعی, پدیده شاندیز

سخنگوی کمیسیون اصل نود قانون اساسی در مجلس، با تاکید بر بررسی پرونده پدیده شاندیز در کمیسیون اصل نود، گفت: فروش سهام، پرداخت نکردن عوارض تغییر کاربری و شکایت وزارت جهاد کشاورزی در خصوص تصرفات مازاد بر واحدهای تجاری قانونی، مهم‌ترین تخلفات شرکت پدیده شاندیز است.

به گزارش ایسنا، حسین آذین با بیان این‌که پرونده پدیده شاندیز مدت‌ها است که در کمیسیون اصل نود مجلس در حال بررسی است، گفت: پدیده شاندیز سه مشکل اساسی دارد که یک مورد آن فروش سهام است.


نماینده مردم انار و رفسنجان در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر این که اقدام این شرکت در فروش سهام غیرقانونی است، ادامه داد: به استناد قانون تجارت شرکت پدیده شاندیز نمی‌تواند به شکل سهامی عام عمل کرده و سهام بفروشد؛ در این زمینه یا باید تغییر ماهیت داده یا از طریق بورس سهامش را عرضه کند.


وی در توضیح مشکل دوم شرکت پدیده شاندیز، افزود: موضوع پرداخت عوارض تغییر کاربری و پروانه‌های صادره از دیگر مشکلات شرکت پدیده شاندیز است که این موضوع در کمیسیون اصل نود در حال بررسی است.آذین با بیان این‌که مدیرعامل شرکت پدیده شاندیز برای پرداخت هرگونه عوارض و حقوق دولتی اعلام آمادگی کرده است، تصریح کرد: دراین زمینه مشکل خود دستگاه‌ها هستند که اقدامی برای دریافت عوارض نکرده‌اند.


این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: مشکل سوم شکایت وزارت جهاد کشاورزی در خصوص تصرفات مازاد بر واحدهای تجاری قانونی از شرکت پدیده شاندیز است، به عبارتی شرکت پدیده شاندیز بیش از محدوده‌ای که به آن واگذار شده تصرفات داشته که این موضوع در کارگروه زمین‌خواری کمیسیون اصل نود در دست بررسی است.

 

سخنگوی کمیسیون اصل نود قانون اساسی در مجلس، با رد ادعاهای مطرح شده مبنی بر متواری شدن مدیرعامل شرکت پدیده شاندیز، گفت: این موضوع واقعیت ندارد و مدیرعامل این شرکت اعلام کرده پیگیر کارها است تا حق و حقوقی از مردم ضایع نشود.

 

 اخباراجتماعی  - ایسنا