اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نایاب شدن کتاب عثمانی به خاطر یک سریال!


گزارش دیروز نویسنده سایت خبرآنلاین خیلی زود در تمام خبرگزاری ها دست به دست شد. این خبرنگار در مطلبی که در این سایت منتشر شد از نایاب شدن کتاب های تاریخ عثمانی در بازار کتاب ایران خبر داد.

تماشا: گزارش دیروز نویسنده سایت خبرآنلاین خیلی زود در تمام خبرگزاری ها دست به دست شد. این خبرنگار در مطلبی که در این سایت منتشر شد از نایاب شدن کتاب های تاریخ عثمانی در بازار کتاب ایران خبر داد.

 آن هم درست بعد از آغاز به پخش سریالی درباره سلطان سلیمان در یکی از شبکه های ماهواره ای فارسی زبان؛ در آغاز این گزارش آمده است: «... یکی از دوستان صبح امروز برای خرید کتاب به فروشگاه یکی از انتشاراتی های مشهور مراجعه کرده بود و از روی کنجکاوی پرسیده بود که آیا در چند هفته اخیر فروش کتاب های مربوط به تاریخ عثمانی تغییری داشته است که ... متصدی فروشگاه با خنده به او می گوید: «چند روزی است که افراد زیادی چنین پرسشی را مطرح می کنند. فروش کتاب های مربوط به تاریخ عثمانی به قدری زیاد بوده که تمامی کتاب های مربوط به تاریخ عثمانی در حال تجدید چاپ هستند؛ حتی کتابی مثل سقوط قسطنطنیه!»
 


در ادامه این گزارش آمده است: «اینطورکه به نظر می رسد این اتفاق یعنی افزایش فروش کتاب های تاریخ عثمانی پیامد پخش سریال «حریم سلطان» از یکی از شبکه های ماهواره ای است. این سریال که به زندگی سلطان سلیمان قانونی از مشهورترین سلاطین عثمانی می پردازد، ساخت کشور ترکیه است و اینطور که از شواهد و قرائن بر می آید، توانسته نظر مخاطبان خود را به قدری جلب کند که به سراغ کتاب های تاریخی بروند و با تاریخ عثمانی بیشتر آشنا شوند.»

نویسنده همچنین با ابراز تاسف از این شرایط نوشته است: «اما این استقبال مخاطبان روی دیگر هم دارد که بسیار دردناک است. ما در کشور خودمان داستان ها و وقایع تاریخی متعددی داریم که به مراتب فراگیرتر و جذابتر است. از نظر فنی هم اگر برتر نباشیم، چیزی کم نداریم؛ پس چرا در کشور ما چنین اتفاقی نمی افتد و محصولی رسانه ای ساخته نمی شود که بتواند مخاطبان را تهییج کند به مطالعه و تحقیق در مورد آن موضوع روی بیاورند؟! حداقل بنده و دوستانمان هر چه فکر کردیم آیا سریالی که از تلویزیون خودمان پخش شده هم چنین تاثیری داشته یا نه، چیزی یادمان نیامد.»


ویدیو مرتبط :
قسمت 79 سریال تاسیس عثمانی ( قیام عثمان ) با زیرنویس تلگرام @MovieBaz_pw

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بازیگر سریال ستایش به خاطر اشتباه پزشکان فلج شد!



بازیگر سریال ستایش,بیوگرافی شهاب عسگری,فلج شدن شهاب عسگری

بازیگر سریال ستایش به خاطر اشتباه پزشکان فلج شد!

پزشكان آلمانی به دلیل یك اشتباه، باعث فلج شدن شهاب عسگری دوبلور و بازیگر پیشكسوت كشورمان در سریال ستایش شده اند. شهاب عسگری بازیگر پیشكسوت تئاتر، سینما و تلویزیون و بازیگر سریال ستایش در خصوص فلج شدنش...

پزشكان آلمانی به دلیل یك اشتباه، باعث فلج شدن دوبلور و بازیگر پیشكسوت كشورمان شده اند.
شهاب عسگری بازیگر پیشكسوت تئاتر، سینما و تلویزیون که آخرین بازی او به سریال ستایش برمی‌گردد، در خصوص بیماری و جراحی‌اش، گفت: حدود 2 سالی در آلمان به سر می‌بردم و تازه به ایران برگشتم. رگ گردن من دچار مشكل شد و پزشكان كشور آلمان تشخیص گذاشتن فنری كنار رگ را دادند.

بازیگر فیلم سینمایی «دست‌های آلوده» تصریح كرد: به خاطر اشتباه یك پزشك آلمانی ستون فقراتم عفونت كرد و كیستی در اولین مهره ستون فقرات جمع شد. با رخ دادن این اتفاق حدود 45 درصد از سمت راست و چپ بدنم فلج شد.

وی ادامه داد: برای دیدن دوستان و اعضای فامیل خود به ایران بازگشتم و طی روزهای آینده باید برای ادامه درمان به كشور آلمان برگردم.
او در خصوص علت فلجی خود افزود: در حال حاضر با واكر راه می‌روم و فلجی من ربطی به سكته مغزی و قلبی ندارد و علت آن به اشتباه پزشكان آلمان در گذاشتن فنر برمی‌گردد. البته امیدوارم با درمان و فیزیوتراپی از درصد فلجی من كم شود.

شهاب عسگری در سال 1324 در تهران متولد شد. او بازی در تئاتر را از سال 1359 در تئاتر نصر تجربه كرد.همچنین بازی در سینما را از سال 1357 با فیلمی به نام كوسه جنوب كاری از ساموئل خاچیكیان آغاز كرد.او در فیلم‌های ‌سینمایی چون: آقای رئیس‌جمهور، دست‌های آلوده، جنجال بزرگ، تكیه بر باد ،سریال کوچه اقاقیا و بسیاری دیگر به ایفای نقش پرداخته است./باشگاه خبرنگاران