اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ناگفته های علی‌احمدی‌ از دولت احمدی نژاد


یک نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به حضور برخی چهره‌های شناخته‌شده در این انتخابات گفت: برخی نامزدهای معروف انتخابات پاشنه آشیل فراوانی دارند.

خبرگزاری ایسنا: یک نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به حضور برخی چهره‌های شناخته‌شده در این انتخابات گفت: برخی نامزدهای معروف انتخابات پاشنه آشیل فراوانی دارند.

 علیرضا علی‌احمدی در سخنرانی خود در دانشگاه امیرکبیر در پاسخ به این پرسش که "چرا با وجود چهره‌های معروف‌تر، از انتخابات کناره‌گیری نمی‌کنید یا به نفع جلیلی کنار نمی‌روید؟" افزود: چه کسی گفته است که مردم به کسی رای می‌دهند که معروف است؟ برخی چهره‌های معروف پاشنه آشیل فراوانی دارند و ممکن است در روزهای اول انتخابات با سر به زمین بخورند. من از جلیلی شناخت کافی ندارم. من مستقل به انتخابات آمدم و به نفع کسی کنار نمی‌روم.

وی در پاسخ به این پرسش که "نظر شما درباره نامه‌نگاری‌هایی در مورد درخواست رد صلاحیت هاشمی چیست؟" اظهار کرد: هاشمی برای مملکت زحمت زیادی کشیده است و اگر وارد انتخابات شده است دلش به حال کشور می‌سوزد. قانون اساسی هم اجازه می‌دهد که وی به صحنه بیاید اما من به آقای هاشمی می‌گویم شما در طول این 35 سال که از انقلاب می‌گذرد نتوانسته‌اید چهره‌ای را تربیت کنید و امروز معرفی و از او حمایت کنید. آقای هاشمی چرا نمی‌خو‌اهید به نسل‌های بعد اعتماد کنید؟ انقلاب مال مردم است و خودشان باید از آن دفاع کنند. به نظر من حضور هاشمی در انتخابات قانونی است اما اهانت به تمام کسانی است که می‌توانند مملکت را اداره کنند و هاشمی آنها را قبول ندارد.

وزیر آموزش و پرورش دولت نهم در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر نحوه برخورد با کروبی و موسوی گفت: اگر موسوی به قانون تمکین می‌کرد و در مقابل، حزب‌اللهی‌ها هم بیشتر مراعات می‌کردند، آن اتفاق پیش نمی‌آمد اما اکنون باید شرایطی فراهم شود که از همه ظرفیت‌های کشور استفاده شود و باید از همه کسانی که خطوط قرمز نظام را قبول دارند استفاده کرد. من اصولگرایم اما مشرب کاری‌ام به گونه‌ای است که می‌توانم با همه جناح‌ها کار کنم. در جناح اصولگرا انسان‌های منافق هم وجود دارند و در جناح چپ هم انسان‌های غرب‌زده‌ای حضور دارند.

علی‌احمدی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه "در دولت احتمالی شما مساله پرونده هسته‌یی حل می‌شود یا نه؟" تصریح کرد: در این زمینه بن‌بستی وجود ندارد اما می‌شود صحنه را بهتر مدیریت کرد. با تعلیق غنی‌سازی مشکلی از ما حل نمی‌شود. به نظر من اکنون مذاکره برای مذاکره است. ما به دنبال این هستیم که بحران غرب آنها را از بین ببرد و آنها هم منتظر هستند که در انتخابات برای ما مشکل ایجاد کنند. با خوداتکایی و دور زدن تحریم‌ها می‌شود با کارشکنی غرب مقابله کرد.

این نامزد احتمالی انتخابات ریاست‌جمهوری در پاسخ به پرسش دیگری که "چرا اکنون از احمدی‌نژاد انتقاد می‌کنید در حالی که قبلا این کار را نمی‌کردید؟"، اظهار کرد: من زمانی از احمدی‌نژاد جدا شدم که او یازده روز خانه‌نشینی کرد و از رهبری فاصله گرفت. من اگر مقطعی صحبت نکرده‌ام برای جلوگیری از تضعیف نظام بوده است اما تمام هم و غم خود را به کار گرفتم که در مقابل جریان‌هایی که وی را محاصره کرده‌اند بایستم.

وی با انتقاد از معاون اول رییس‌جمهور و با بیان این‌که «من همین جا می‌گویم آقای رحیمی شما عامل حضور برخی افراد مثل کردان و رحیم‌مشایی در دولت بودید»، مدعی شد که همراهی نکردنش با رحیمی، زمینه‌ساز کناره‌گیریش از وزارت شد.

وی همچنین با بیان اینکه «من برای رییس‌جمهور شدن احمدی‌نژاد زحمات زیادی کشیدم»، خاطرنشان کرد که به رییس‌جمهور نیز گفته است که با حضور برخی افراد در دولت دهم مخالف است.

علی‌احمدی همچنین مدعی شد:‌ در هنگامی که رییس‌جمهور از سفر روسیه بازگشت، من به همراه هیاتی به استقبال رفتم که در فرودگاه رحیم‌مشایی را دیدم و به او گفتم مگر قرار نبود شما آفتابی نشوید؟ وی به من گفت قرار است همه با من هماهنگ شوند بعد تو به من می‌گویی اینجا نباش. رحیم‌مشایی بعدا گفته بود که به خاطر عصبانیت در فرودگاه یک روز روزه گرفته است که این مقدس‌مآبی مشایی را نشان می‌دهد.

وی در پاسخ به این پرسش که "نظر شما درباره سازمان برنامه و بودجه چیست؟" اظهار کرد: سازمان برنامه و بودجه محل کارشناسانی بود که دارای تفکرات تکنوکرات و غربی بودند. احمدی‌نژاد درست تشخیص داد که این سازمان باید منحل می‌شد اما به نظر من باید سازمانی دیگر جایگزین آن می‌شد که این کار انجام نشد.

این نامزد احتمالی انتخابات ریاست‌جمهوری در پاسخ به این پرسش که "چرا اکنون اصلاح‌طلبان از هاشمی حمایت می‌کنند؟"، ابراز عقیده کرد: اصلاح‌طلبان به دلیل جبر زمانه و بن‌بستی که در آن قرار دارند به دور هاشمی جمع شدند ولی اگر به جای این کار از سیدحسن خمینی حمایت می‌کردند بهتر بود و نتیجه می‌گرفتند.

علی‌احمدی همچنین در مورد نقاط منفی دولت هاشمی اظهار کرد:‌ ریخت و پاش‌های فراوان، اعتماد بیش از حد به غرب و اعتقاد به رویکرد اسلام حداقلی در بین وزیران و اعتقاد به توسعه منهای عدالت از نقاط منفی دولت هاشمی بود.

وی در بخش دیگری از سخنانش نیز ابراز عقیده کرد: حلقه کنونی اطراف رییس‌جهمور ناشناخته است. من از تفکرات آن‌ها اطلاعی ندارم ولی ادعاهای آن‌ها با آموزه‌های اسلام هماهنگ نیست. آن‌ها اخباری در اختیار دارند که بر اساس آن پیش‌گویی‌هایی می‌کنند که برخی از این پیش‌گویی‌ها هم درست بوده است.

این نامزد احتمالی انتخابات ریاست‌جمهوری همچنین مدعی شد: هشت ماه قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری دهم، احمدی‌نژاد در هیات دولت گفت که وزرا کمربندها را محکم ببندند که موجی از اتهام علیه آنها در راه است؛ البته احمدی‌نژاد گفت به فضل الهی ما پیروز هستیم. من این انتقاد را به احمدی‌نژاد کردم که چرا شیپور جنگ می‌زنید؟ اما احمدی‌نژاد اسم شخصیت‌هایی را آورد که در انتخابات 88 نقش‌آفرین هستند و گفت بعد از انتخابات شاهد ریزش 30 درصدی خواهیم بود و انقلاب خالص‌تر می‌شود. وی همچنین دو نفر از اعضای هیات رییسه مجلس را نام برد که یکی از آن‌ها مواضع دوپهلو داشت و یکی دیگر از آن‌ها به موسوی رای داده بود.

وزیر پیشین آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که "آیا به نظر شما رهبری قابل نقد هستند؟" اظهار کرد: رهبری انسان بلندمرتبه‌ای است که دارای هوش، ذکاوت، تدبیر، عدالت و شجاعت است. من از زمان رحلت امام خمینی (ره) مقلد رهبری هستم اما معتقدم در حوزه فکر، همه باید فکر کنند و تقلیدی مطرح نیست.

وی در برابر پرسشی درباره مفهوم تکنوکراسی نیز پاسخ داد: تکنوکرات‌ها آدم‌های خوبی هستند اما تفکر آنها این است که هرچه علم غربی بگوید، باید طبق آن عمل کنیم. به نظر من جواب‌هایی که 100 سال پیش متفکران غربی به نیازهای جامعه خود دادند اکنون نمی‌تواند برای جامعه ما مناسب باشد. باید با دانش بومی نیازهای جامعه خود را رفع کرد.

علی‌احمدی در ادامه با اشاره به اینکه "اصولگرایی یعنی اینکه انسان سالم کار کند و از حق خود بگذرد تا جلوی زیاده‌خواهی دیگران را بگیرد"، گفت: دولت آینده باید به جوانان توجه بیشتری کند. من معتقدم می‌توان از جوانان متولد 1357 به بعد در دولت استفاده کرد.

وی همچنین با بیان اینکه "به نظر من اقتصاد دانش‌بنیان می‌تواند مشکلات کشور را حل کند"، تصریح کرد: من بر اساس خط مشی خود می‌توانم از تمام نیروهای جناح‌های مختلف استفاده کنم.

این نامزد احتمالی انتخابات ریاست‌جمهوری اضافه کرد: من به این دلیل وارد صحنه شدم که نتوانستم خود را قانع کنم به افرادی که وارد انتخابات شدند رای بدهم. رهبری گفته‌اند هرکس با هر سلیقه‌ای که هست و توانایی اداره حکومت را دارد به صحنه بیاید. من هم به همین دلیل وارد صحنه شدم. من مستقل هستم و هیچ جریانی به من پیشنهاد نداده است که به آنها بپیوندم.

علی‌احمدی در ادامه این نشست گفت: من در سفری که به ژنو داشتم با سیدمحمد خاتمی همسفر بودم و در آنجا با هم به بحث پرداختیم. خاتمی به من گفت که به رهبری گفته است رییس‌جمهور در دوره اول کارورزی می‌کند و در دوره دوم نتایج کارورزی خود را عملی می‌کند. در این مباحثه که با خاتمی داشتم، او از سیاست خارجی دولت دفاع کرد اما درباره موضوع مرحوم کردان منتقد بود. خاتمی در آنجا به من گفت که به دوستان خود گفته است احمدی‌نژاد در دوره دوم انتخابات پیروز می‌شود چون در روستاها و شهرهای کوچک کار زیادی کرده بود. 


ویدیو مرتبط :
ناگفته هایی از دولت احمدی نژاد-اصلاحات وتفکیک جنسیتی دانشگاه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ناگفته‌های مصطفوی از پرونده‌سازی «علی‌آبادی» علیه «دادكان»: تیم احمدی‌نژاد مملكت را 80 سال عقب انداخت



داریوش مصطفوی,تعلق فوتبال ایران

 ناگفته‌های داریوش مصطفوی از پرونده‌سازی «علی‌آبادی» علیه «دادكان»
تیم احمدی‌نژاد مملكت را 80 سال عقب انداخت

برخی اتفاقات در فوتبال چنان ریشه این ورزش را می‌زنند که سال‌های سال باید در خصوص آن مسائل صحبت کرد و نوشت؛ تعلیق فدراسیون فوتبال و ماجراهای آن دوران باگذشت 8 سال هنوز تلنگری است بر وجدان خیلی‌ها که ناگفته‌هایی از آن ماجراها دارند.


داریوش مصطفوی، دبیر کل اسبق فدراسیون فوتبال در دوران تعلیق حرف‌های ناگفته بسیاری از آن دوران دارد که در گفت‌وگو با «قانون‌آنلاین» پشت پرده آن زمان را بیان کرد.


از فوتبال دور هستید یا اتفاقات فوتبال را رصد می‌کنید؟
بله، پیگیر اتفاقات هستم و به اندازه 50 سال اخیر در این چند سال غصه فوتبال را خورده‌ام. در طول 50 سال گذشته که در فوتبال بوده‌ام؛ از 18 سالگی که بازی می‌کردم چه به بعد از آن هیچ زمان شرایطی که امروز فوتبال ما گرفتار آن است را ندیده‌ام بی‌قانونی فوتبال ایران را فرا گرفته و آدم‌هایی که باید زیر نظر رئیس فدراسیون باشند حسابی از رئیس نمی‌برند و چون تحت نظر نیستند برای خودشان جزیره خودمختار درست کرده‌اند؛ هیچ زمانی شرایط فوتبال ما این‌گونه نبود.


فکر می‌کنید این شرایط درست شدنی باشد؟
این فوتبال با تمام عظمت‌اش و با وجود داشتن آدم‌های بسیار فقط آدمی‌مثل دادکان می‌خواهد تا درست شود، در این سن و سال از من گذشته احساسی صحبت کنم.   فوتبال ما نباید خدمات دادکان را فراموش کند او در کار ساخت و پرداخت فوق العاده بود. برای پرسپولیس، استقلال و فدراسیون فوتبال ساختمان خرید و حتی برای همین دانشگاه آزاد زمین ساخت اما متاسفانه چنین آدم‌هایی که کار بلند هستند در مملکت ما بیکار هستند و چه آدم‌هایی سرکارند.


به نظر می‌رسد بابت شرایط کنونی فوتبال نگران هستید؟
فوتبال و ورزش شده باند بازی و آدم‌های سالم باید بروند معاونت تربیت بدنی دانشگاه آزاد و کسانی که صلاحیت ندارند در این ورزش پست بگیرند.


مثل اینکه شما هم از رفتاری که با دادکان صورت گرفت بعد از 8 سال پشیمان هستید؟
من هیچ دخالتی نداشتم و فقط این را می‌دانم که حق با دادکان بود و همان زمان هم به علی‌آبادی گفتم شما اشتباه می‌کنید اما او از من می‌خواست علیه دادکان اقدام کند و نامه بنویسم. در ورزش ما دو نوع آدم وجود دارد برخی آدم‌ها  كه   اکثریت ورزش ما را در حال حاضر این افراد تشکیل می‌دهند مانند علی‌آبادی، سعیدلو و عباسی وعده‌ای دیگر سرباز هستند که کمتر از آنها استفاده می‌شود چون در باند کسی نیستند. در ورزش مملکت ما سربارها پست و مقام دارند نه سربازها.


 گفتید علی آبادی از شما می‌خواست علیه دادکان باشید، می‌شود کمی‌توضیح دهید؟
من قسم می‌خورم هیچ گاه علیه دادکان اقدامی‌نکرده‌ام؛ می‌خواهم برای اولین بار صریح و بی‌پرده صحبت کنم. بعد از آن اختلافات علی آبادی از وجود من سوء‌استفاده کرد و خواست برای دادکان نامه بنویسم؛ او حتی بعد هم مرا کنار گذاشت چون دیگر فرمانبردارش نبودم.

 

همان زمان هم فیفا من نامه نوشت اگر دولت تو را کنار گذاشته بگو تا دوباره فوتبال ایران را تعلیق کنیم. من آن زمان در جریان برکناری و پرونده‌سازی علیه دادکان بودم چرا که علی‌آبادی می‌خواست خودش رئیس فدراسیون فوتبال شود و هنوز نمی‌دانم چطور آدم‌هایی مثل صفایی‌فراهانی، رغبتی، انصاری‌فرد،‌هاشمی، خیری و غفاری برای کمیته انتقالی انتخاب شدند که بعدا متوجه شدم فیفا آن سه نفر را انتخاب کرد.


به پرونده سازی اشاره کردید، می‌شود صریح و واضح در این خصوص صحبت کنید؟
آن زمان علی آبادی جزوه‌ای به من داد که بالای 40-30 صفحه علیه دادکان پرونده‌سازی کرده بودند. آن جزوه‌ نشان می‌داد که دادکان تخلف‌های زیادی داشته و آن را به خیلی‌ها داده بودند؛ آنها این جزوه 40،30 صفحه‌ای را برای ترساندن دادکان تهیه کرده بودند اما او قلدرتر از این حرف‌ها بود و مقابل‌شان ایستاد.


اینکه می‌گویند شما علیه دادکان به فیفا نامه زده بودید درست است؟
از نظر فیفا من به عنوان دبیر کل تنها مسئول رسمی‌فدراسیون فوتبال بودم و همه از فدراسیون رفته بودند،‌علی آبادی گفت یک نامه به فیفا بزن که اینها فدراسیون را ول کرده اند و رفته‌اند و یکسری دیگر سرکار هستند در صورتی که من به علی آبادی گفتم دادکان را شما  کنار گذاشتید خودش که نرفته و این مسائل که می‌گویید تخلف است با توجه به سابقه من در فوتبال و فدراسیون می‌گویم تخلف نیست و این پول‌ها هرگز به فوتبال ایران نیامده که اعلام کرده‌اید. نمی‌دانم چرا علی آبادی کوتاه نمی‌آمد و نمی‌دانم چرا با هر کس كه مخالفش بود لجاجت می‌کرد؛ او در هیچ موردی منطقی نبود.


چرا علی آبادی باید اینگونه علیه دادکان پرونده‌سازی می‌کرد؛ او که رفته بود؟
هر کس که فوتبالی بود با خواندن آن جزوه متوجه می‌شد که پرونده سازی است. او به هر نحوی می‌خواست چهره دادکان را خراب کند.


حالا شما چرا بعد از این همه سال چنین حرف‌هایی را بیان می‌کنید؟
من و دادکان از یک قشر هستیم و حالا متوجه شده‌ام که علی آبادی ما ورزشی‌ها را به جان هم انداخت تا حکومت کند؛ به خدا قسم اگر به لیاقت و تخصص بود علی آبادی و امثال آن بعد از هشتاد میلیون نفر صلاحیت ریاست کمیته ملی المپیک را پیدا می‌کرد. نه الان بگویم‌بلكه قبلا هم گفته‌ام تیم سیاسی احمدی‌نژاد در این 8 سال 80 سال مملکت را عقب انداخت.


چرا این حرف را به خود دادکان نگفتید؟
زمانی که معاون دانشگاه آزاد شد با او تماس گرفتم و 45 دقیقه با او صحبت کردم و بابت بلاهایی که سرش آوردند حلالیت طلبیدم.
علی آبادی واقعا ناجوانمردانه رفتار کرد و برای ورزش متاسفم که چنین آدمی‌که بویی از جوانمردی و روح پاک ورزش نبرده رئیس کمیته ملی المپیک آن است./قانون