اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ناگفته هایی از انتخابات/ ضرغامی: فیلم تبلیغات کروبی با تایید رهبری پخش شد


عزت الله ضرغامی رئیس سازمان و صدا و سیما در بخشی از گفت و گویش با هفته​نامه «پنجره» به برخی از اتفاقات پیش و پس از انتخابات پرداخته​است.

عزت الله ضرغامی رئیس سازمان و صدا و سیما در بخشی از گفت و گویش با هفته​نامه «پنجره» به برخی از اتفاقات پیش و پس از انتخابات پرداخته​است:

در دوران فتنه حوادث پیچیده بود ما قبل از دوران فتنه عملکردی داشتیم که خوشبختانه منجر شد به حضور بسیار استثنایی مردم به دلیل رهنمودهایی که رهبر معظم انقلاب دادند و فعالیت‌های تبلیغاتی خیلی خوبی که توسط رسانه ملی انجام شد فرصت یک حضور استثنایی فراهم آمد طبیعی است وقتی 40 میلیون وارد میدان می‌شوند و بخشی از این‌ها کسانی هستند که تا حالا رای نداده‌اند این رأی گیری یک مقدار متفاوت می‌شود رهبر معظم بعد از انتخابات طی بیانیه‌ای ما را مورد محبت و لطف خود قرار دادند و عملکرد صداوسیما را تحسین کردند.

شاید برای شما جالب باشد که من به طور جدی حضوری 24 ساعت بعد از انتخابات هم با مهندس موسوی و هم با آقای کروبی ملاقات داشتم به آقای موسوی گفتم شما 13 میلیون رأی آوردید که این رأی یک رأی استثنایی است با صراحت به ایشان گفتم با تبلیغات صداوسیما بود که چهره شما ظرف چند هفته برجسته شد با آقای کروبی هم از قبل دوستی و رفاقت داشتم در مجلس ششم وقتی ایشان رییس بودند تا حدی که در توان داشتند حمایت و پشتیبانی خوبی از صداوسیما کردند آدم نمی‌تواند نسبت به تاریخ و آن‌چه که اتفاق افتاده چشم ببندد این همان نامردی است که گفتم.

ولی متأسفانه آقای کروبی در این جریان غرق شد و توجهی به توصیه دلسوزان نکرد جالب این‌که همین آقای کروبی در مجلس ششم هم در ماجرای قانون مطبوعات و هم در قضیه تحقیق و تفحص از صداوسیما که خیلی جو تندی داشت جلوی تندروها ایستاد و حتی روال یک جلسه علنی مجلس قطع شد و بعضی‌ها صحن را ترک کرند و سر ایشان فریاد کشیدند اما او گفت من تشخیصم از قانون صداوسیما این است که شما نباید بدین شکل عمل کنید و در مقابل آنها ایستاد من از مجلس ششم چون معاون پارلمانی بودم خاطرات بسیار شنیدنی دارم.

فیملی را که آقای کروبی برای انتخابات ارائه داد مجموعه‌ای از شکستن ‌ تمام خط قرمزها بود من وقتی در همین اتاق فیلم انتخاباتی ایشان را دیدم به نظرم به هیچ وجه قابل پخش نبود چون تمام خط قرمزها زیر پا گذاشته شده بود شک کردم از دفتر رهبری و از ایشان سوال شد و رهبری پیغام فرستادند که سخت‌گیری نکنید و انتخابات است بگذارید آزادی حاکم باشد هرچند که این‌ها با ضوابط فعلی شما در تعارض است ولی پخش کنید و بگذارید همه گونه امکان برای این رقابت فراهم شود.

با نظر رهبری و دستور ایشان ما این فیلم و خیلی از مستندهای انتخاباتی دیگر نامزدها را که پر از خط قرمز بود پخش کردیم و تمام افراد ممنوع و افرادی که سابقه پرونده داشتند در این فیلم‌ها آمدند و ادعاهای عجیب و غریب داشتند خودم به آقای کروبی در آن نشست گفتم شما در دوره قبل انتخابات ریاست جمهوری چون از این افراد استفاده نکردید چند میلیون رأی آوردید این دفعه که اصلا رأی نمی‌آورید به دلیل این بود که تابلوی شما این افراد مطرود و مسئله دار شدند.

منبع: خبرآنلاین



ویدیو مرتبط :
ناگفته های ضرغامی در خصوص وقایع شب انتخابات 88

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حدادعادل: رییس‌جمهور آینده نباید با رهبری زاویه داشته باشد/جلیلی: نباید خطاها را بپوشانیم/پسر غرضی: فیلم تبلیغاتی پخش‌شده، مورد تایید ما نیست



کاندیدهای ریاست جمهوری ایران,غرضی,سعید جلیلی

غرضی: من با خودم گرفتاری ندارم/وعده دادن به زنان، کلاه گذاشتن سر آنهاست

یک نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: راه توسعه، توسعه جمهوریت است باید به مردم اعتماد کرد و کار را در کشور تقسیم کنیم. امروز در استانها به اندازه کافی تخصص‌های مورد نیاز وجود دارد و هر استانی می‌تواند نقش خود را ایفا کند.

سیدمحمد غرضی با حضور در نشستی در خبرآنلاین، با بیان اینکه جامعه به اصلاحات نیاز دارد، گفت: اصلاحات یک مفهوم کلی است اما عده‌ای که نتوانستند کاری کنند آن را یدک می‌کشند و حالا گرفتار اعمال خودشان هستند.

وی با بیان اینکه بستر انقلاب ایران بستری 200 ساله است و در این بستر هرکسی می‌تواند خدمت کنند و کسانی که به دنبال اسم و رنگ برای خود هستند از بین می‌روند، افزود: من می‌گویم کسانی که می‌خواهند سیاست را بر فرهنگ تحمیل کنند باعث خواهند شد که فرهنگ از بین برود.

این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری در ادامه درباره رویکرد خود به احزاب و گروه‌های سیاسی، گفت: گذشته اعتماد به احزاب و گروه‌ها در ایران منفی است اما گذشته اعتماد به انقلاب همچنین آینده این اعتماد مثبت است. کسانی که به ستادها و گروه‌های سیاسی تکیه می‌کنند و به جای اینکه رنگ جمهوریت داشته باشند رنگ حزبی دارند کاری از پیش نمی‌برند.

غرضی خاطرنشان کرد: من نمی‌گویم احزاب مانع پیشرفت هستند اما احزابی که نتوانند با یک پایه اجتماعی تفاهم برقرار کنند دچار تناقض می‌شوند و خودشان از بین می‌روند در واقع احزاب در صورتی که توانایی اجماع نداشته باشند از بین خواهند رفت.

وی گفت: بزرگان، خبرنگاران و همه باید به اجماع برسند چرا که اجماع کلمه مقدس فقه اسلامی است و می‌گوید آنچه که می‌تواند حکومت کند اجماع است.

خبرنگاری از غرضی درباره برنامه این کاندیدا درباره بحث سلامت پرسید که وی اظهار کرد: هرجا که تمرکز باشد و قدرت سیاسی متمرکز بود به فساد نزدیک شده‌ایم. الان تمام بیمه‌های دنیا به قدرت‌های اقتصادی بزرگ تبدیل شده‌اند ولی بیمه مرکزی ما همیشه بدهکار است، تامین اجتماعی نیز همین‌طور است. من می‌گویم تامین اجتماعی را باید استانی کرد چرا که متعلق به همه مردم است. اگر من موفق شوم اولین کاری که می‌کنم این است که تمام تمرکزها را به استان‌ها می‌فرستم.

وی گفت: راه توسعه، توسعه جمهوریت است باید به مردم اعتماد و کار را در کشور تقسیم کرد. امروز در استانها به اندازه کافی تخصص‌های لازم وجود دارد و هر استانی می‌تواند نقش خود را ایفا کند.

خبرنگاری پرسید آیا شما معتقد به اداره ایالتی هستید که غرضی پاسخ داد: من به دعواهای فدرال و ایالتی و این‌طور بحث‌ها وارد نمی‌شوم. من می‌خواهم جمهوریت را توسعه دهم. من شرکت مخابرات را استانی کردم شما اسمش را فدرال بگذارید. شرایط کشور در امروز ایجاب می‌کند که به جای تمرکززدایی، توسعه اجتماعی حاصل شود.

خبرنگاری از غرضی پرسید چرا شما مثل دیگر کاندیداها به سفر استانی نمی‌روید که غرضی پاسخ داد: من به چند سفر استانی رفتم اما تشخیص اجتماعی من این است که با رسانه‌ها کار کردن باعث می‌شود تا اثر اجتماعی انسان بیشتر باشد.

خبرنگار دیگری از این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری پرسید عده‌ای در مورد شما بحث رانت‌خواری را مطرح کردند، غرضی در واکنش به این موضوع، گفت: پایان سال 76 در روزنامه صبح مطالبی مطرح شد و گفتند آقای مهدی نصیری و ده‌نمکی علیه من مقاله‌ای را نوشتند، بعد ما شکایت کردیم و آقای مهدی نصیری محکوم شدند چراکه حرف‌هایشان درست نبود. آقای ده‌نمکی هم به من گفتند شما مشکل اقتصادی دارید و من به او گفتم اگر اسنادی دارید در دادگاه رو کن در حالیکه او تا امروز این کار را نکرده است. بعد از آن من در یک نماز جمعه به آقای مهدی نصیری گفتم که تو بااستعداد هستی و مواظب باش گرفتار جریان‌های سیاسی نشوی.

وی با بیان اینکه من در تمام طول عمرم هیچ نامه‌ و گرفتاری را بدون جواب نگذاشته‌ام، گفت: من با خودم گرفتاری ندارم. زمانی که آقای لاریجانی در سازمان صداوسیما بود عروسک‌های تحقیری و تخریبی را با مسخره کردن موبایل به کار برد و می‌خواست اعتبار من را از بین ببرد اما من چیزی نگفتم. نباید هی به گذشته و آینده رفت.

خبرنگاری در مورد نگاه غرضی به مقوله سینما پرسید که وی گفت: سه بخش ورزش، سینما و مطبوعات در کشور ما شکست خورده و نتوانسته است سازمان اجتماعی پیدا کند این در حالی است که ورزشکار، خبرنگار و سینماگر باید پروانه اشتغال داشته باشند. در این مورد باید قانون صنف نوشته شود و با تعامل مردم و دولت وجود این قانون مشکلات حل می‌شود.

وی با بیان اینکه صاحب این کشور، ملت است، اظهار کرد: سینما باید در مقابل شنونده و ببیننده متعهد باشد و من دلم نمی‌خواهد به یکی مجوز بدهم و یکی مجوز ندهم.

خبرنگار دیگری درباره اینکه چرا غرضی تا به حال در مورد اعضای کابینه‌اش چیزی نگفته است، سوال کرد که غرضی گفت: از آنجا که من هنوز رای ملت را در رابطه با شعارهایی که داده‌ام به دست نیاوردم در این مورد چیزی نگفته‌ام. من کابینه‌ام را با کسانی تشکیل می‌دهم که با توسعه سیاسی و اجتماعی سازگار باشند.

وی همچنین در این باره که آیا برنامه‌ای برای از بین بردن افزایش قیمت‌ها دارد،‌ گفت: اگر من رای بیاورم ضد تورم عمل می‌کنم و خدمت نمایندگان مجلس می‌رسم و اگر آنها به من بگویند شما هزینه کن، من حرف آنها را گوش نمی‌دهم چرا که من دست در جیب مردم نمی‌کنم و گرانی ایجاد کنم و به جهنم بروم.

غرضی همچنین در مورد نگاه او به جایگاه زنان در جامعه، گفت: با آوردن چند زن به کابینه و مجلس برای زنان اعتبار اجتماعی درست نمی‌شود. زنان در زندگی باید تقویت مهارتی پیدا کنند. وعده دادن به زنان کلاه گذاشتن سر آنهاست. باید اعتبار مهارتی و اجتماعی به زنان داد تا آنها جایگاه و شخصیت خود را پیدا کنند. 

حدادعادل: رییس‌جمهور آینده نباید با رهبری زاویه داشته باشد

غلامعلی حدادعادل تاکید کرد که رییس‌جمهور آینده نباید با رهبری این کشور و ولایت فقیه زاویه داشته باشد چراکه این را قانون اساسی به ما می‌گوید و تعیین سیاست‌های کلی با رهبری است و دولت باید آن را اجرا کند.

این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری در جمع نمازگزاران مسجد انصارالحسین شهرک شهید محلاتی تهران گفت: مقام معظم رهبری در پیام نوروزی خود، سال 92 را سال حماسه سیاسی و اقتصادی نامیدند و ما باید توجه داشته باشیم دلیل این نامگذاری چیست. حماسه یک خیزش قهرمانانه، شجاعانه و فداکارانه از جانب جامعه است. رهبری ملت ایران را به یک حرکت مجاهدانه در عرصه سیاست و اقتصادی همراه با بصیرت دعوت می‌کنند.

وی با بیان اینکه "تحلیل من از مدت‌ها قبل این بوده که دشمنان درصددند در کشور دو بحران اقتصادی و سیاسی ایجاد کنند"، یادآور شد: فشارها به کشور از ابتدای انقلاب بوده و این شکل جدید تحریم‌ها که به قول اوباما فلج‌کننده است، در یک سال اخیر تشدید شده و به این دلیل است که انواع راه‌ها را آزمودند و به نتیجه دلخواه خود نرسیدند.

حدادعادل با اشاره به توطئه دشمنان در طول انقلاب اسلامی اظهار کرد: جمع‌بندی آنها در مقابل قدرت و آینده انقلاب در سایه رهبری مقام معظم رهبری و بیداری اسلامی در منطقه و در مقابل نفوذ روزافزون ایران، این است که راهی جز محاصره اقتصادی این ملت باقی نمانده است. آنها خیال می‌کنند ملت یک روز در مقابل این فشارها به ستوه می‌آید و به دنبال بحران عراق در پی آن به دنبال بحران اجتماعی و پس از آن بحران سیاسی هستند. آنها همچنین می‌خواهند تحریم‌های اقتصادی را با بحران سیاسی تکمیل کنند و اوضاع سیاسی کشور را آنچنان آشفته کنند که قوای سه‌گانه و مسئولان به جان هم بیفتند و حتی به دنبال این هستند که افرادی را در مقابل رهبری قرار دهند و دودستگی در جامعه ایجاد کنند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به بحران‌سازی‌های اقتصادی و سیاسی آمریکا و انگلیس در راه‌اندازی کودتای 1332 و تشدید اختلافات در میان دکتر مصدق و آیت‌الله کاشانی و تشبیه آن با شیطنت‌های این کشورها پس از انقلاب، گفت: قطعا آنها به لطف الهی موفق نخواهند شد زیرا در آن زمان ولی فقیه در کشور نبود اما الان این کشور دارای ولایت فقیه است.

وی در بخش دیگری از صحبتهای خود، با اشاره به طرح سوال از رییس‌جمهور در مجلس و انفاقات قبل و بعد از آن گفت: علت اینکه بنده در مجلس با سوال نمایندگان از رییس‌جمهور موافق نبودم، با توجه به شناختی بود که از روحیه احمدی‌نژاد و قصد دشمنان داشتم و این کار را صحیح نمی‌دانستم و این کار من باعث شد در مجلس مخالفت‌های سختی با من شود که من پافشاری کردم تا اینکه 10 روز قبل از سوال از رییس‌جمهور، رهبری فرمودند سوال را متوقف کنید.

این نماینده مجلس ادامه داد: بعد از این جریان بود که استیضاح وزیر کار و روز یکشنبه سیاه رخ داد که به ما خیلی سخت گذشت و دو رییس قوه به جان هم افتادند و همدیگر را متهم کردند در حالیکه که زنده از رادیو پخش می‌شد. این کار باعث تاسف مردم شد. در آن زمان نمایندگان به سمت من می‌آمدند و می‌گفتند چه کار کنیم؟ این همان چیزی بود که دشمنان می‌خواستند و به دنبال ایجاد تشدید اختلاف بین مسئولان بودند.

حدادعادل با بیان اینکه "اعتقاد دارم با این مردم بزرگوار می‌توانیم حماسه سیاسی و اقتصادی را بوجود آوریم"، افزود: در سال 91 در مجموع 53 میلیارد دلار واردات داشته‌ایم و 32 میلیارد دلار صادرات غیرنفتی داشته‌ایم که تفاوت آن 21 میلیارد دلار است و هشت میلیارد دلار آن صرف واردات گروه 9 و 10 شامل کالاهای تجملی و لوکس مانند خودروهای سواری گران قیمت شده است.

وی در ادامه، با تاکید بر اینکه "دولت آینده نباید با رهبری زاویه داشته باشد"، گفت: دولت آینده باید دولتی باشد که رییس‌جمهورش با رهبری این کشور و ولایت فقیه زاویه‌ای نداشته باشد. این را قانون اساسی به ما می‌گوید که تعیین سیاست‌های کلی با رهبری است و دولت باید آن را اجرا کند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری همچنین درباره مساله سیاست خارجی و موضوع انرژی هسته‌ای اظهار کرد: آمریکایی‌ها اگر بدانند می‌توانند با این قطعنامه‌ها و فشارها ما را مجبور به عقب‌نشینی کنند، این عقب‌نشینی‌ها قطعا ادامه پیدا خواهد کرد. حتی اگر بگوییم همه فعالیت‌های هسته‌یی را متوقف می‌کنیم، باز بهانه‌های دیگری ایجاد می‌کنند و کار به جایی می‌رسد که می‌گویند این کلمه اسلامی را از کنار جمهوری‌تان بردارید ما راضی نمی‌شویم و اگر می‌خواهیم آنها به قصدشان نرسند باید از ابتدا در برابر آنها مقاومت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه "این ملت عاشورایی هرگز دست از آرمان‌های اسلامی خود و انقلاب اسلامی بر نخواهد داشت و تسلیم دشمنان نخواهد شد"، خاطرنشان کرد: اگر بداخلاقی‌های سیاسی نکنیم و از فتنه‌انگیزان فاصله بگیریم و دچار افکار انحرافی نباشیم، اداره این کشور دشوار نخواهد بود و می‌توانیم با مدیریت دولت و با کمک ملت کشور را به خوبی اداره کنیم.

حدادعادل ادامه داد: دولت آینده باید رهنمودهای رهبری را چراغ راه خود کند و برنامه‌ریزی در جهت سبک زندگی اسلامی و حمایت از کار و تولید ایرانی داشته باشد و دنبال تثبیت نرخ ارز و تک نرخی کردن آن و کاهش فشار بر طبقات ضعیف باشد و بازار ثبات پیدا کند تا با خیال آسوده سرمایه‌گذار بتواند در کارهای تولیدی سرمایه‌گذاری کند. دیپلمات‌ها و مذاکره‌کنندگان روزی موفق می‌شوند مشکل ما را بر سر میز مذاکره حل کنند که دشمن از فشارهای اقتصادی مأیوس شود.

وی خطاب به کاندیداها گفت: کسانی که فکر می‌کنند با لبخند زدن به دشمن می‌توانند مسائل را حل می‌کنند اشتباه می‌کنند و کسانی که سعی می‌کنند به دنبال کدخدای جهان بروند و مشکلات را حل کنند سخت در اشتباهند. دیپلماسی وقتی مفید است که دشمن بداند ملت در مقابل فشارهای آنان مقاوم است. در تبلیغات انتخاباتی یکی از اشتباهات این است که همه چیز انقلاب را فراموش و فقط بر روی مشکلات اقتصادی تمرکز کنیم و همه چیز را به فقر نسبت دهیم، انگار که همه مردم دارند از گشنگی می‌میرند و این آقا فقط می‌تواند مردم را از گرسنگی نجات دهد که این جفای به انقلاب است.

حدادعادل افزود: درست است که به دولت موجود انتقاداتی وارد است اما صحبت از مساله انقلاب و ملت است؛ همان‌طور که رهبری در مراسم 14 خرداد از دستاوردهای انقلاب گفتند. نباید صحنه تبلیغات و مناظرات فقط این باشد که آمریکا کاری کرده که ما را گیچ کرده که می‌نشینیم دعوا کنیم و مسائل هسته‌یی باعث مشکلات شده و آنها به ریش ما بخندند. این بازی کردن در زمین دشمن است.

وی با اشاره به مسایل اقتصادی نیز تصریح کرد: کاندیداها نمی‌تواند قول بدهد که یارانه را دو برابر می‌کند، کما اینکه رییس‌جمهور فعلی قول داد پنج برابر کند که نتوانست زیرا مجلس اجازه این کار را نمی‌دهد و برای مخالفت خود نیز استدلال دارند زیرا افزایش یارانه‌ها باعث افزایش شدید قیمت‌ها خواهد شد و شاید 45 هزار تومان به مردم اضافه دهید اما 300 تومان از جیب مردم بیرون می‌کشید.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در ادامه، اظهار کرد: من به یکی از کاندیداهای محترم می‌گویم که شما می‌گویید 1000 تا سانتریفیوژ نچرخد بهتر است تا اینکه چرخ کارخانه‌ها و تولید نچرخد، ولی من می‌گویم صحبت آنها بر سر سانتریفیوژها نیست و مساله این است که اگر این را بپذیریم، آنها حرف‌های زور بیشتری می‌زنند و می‌خواهند که ما تمام حرف‌های آنها را قبول کنیم.

حدادعادل در پایان خاطرنشان کرد: مردم ما باهوش هستند و در صحبت‌های برخی افراد فهمیدید که آنها طوری حرف می‌زنند که تحریک‌آمیز است و مصالح نظام را به خطر می‌اندازد. نباید چنین افرادی در رأس امور قرار گیرند. 

عارف: از تجربه موفق دولت اول اصلاحات برای رفع مشکلات کشور کمک می‌گیرم

محمدرضا عارف گفت: آمده‌ام تا از تجربه موفق دولت اول اصلاحات برای رفع مشکلات موجود در کشور کمک بگیرم و مشکلات معیشتی و بیکاری را با استفاده از تجربه موفق دولت اصلاحات به سامان برسانم.

منطقه خراسان جنوبی، محمدرضا عارف در جمع مردم بیرجند گفت: در دولت دوم اصلاحات موضوع پیشرفت و توسعه خراسان جنوبی را به صورت جدی دنبال خواهیم کرد.

وی با اشاره به این‌که خراسان جنوبی دارای پتانسیل ها خوبی برای پیشرفت و توسعه است، گفت: منابع زیرزمینی، بازارچه های مرزی،کشاورزی و رونق کسب و کار از اولویت های ما برای خراسان جنوبی خواهد بود.

معاون اول دولت اصلاحات با بیان این‌که من به عنوان نامزد اصلاح طلب در صحنه حضور دارم، افزود: اصلاح طلبی یعنی صبر و سعه صدر و پاسخ گویی به دغدغه‌ها و مشکلات معیشتی مردم، اصلاح طلبی تحقق آرمان های انقلاب اسلامی است.

عارف با بیان این‌که اصلاحات یعنی بازگرداندن کشور روی ریل تعالی، افزود: اصلاحات یعنی برخورد غیر سیاسی با امور اجتماعی و علمی کشور، یعنی حضور و حماسه آفرینی و مشارکت، یعنی شایسته سالاری و مردم سالاری و خردورزی در امور اجتماعی کشور.

وی تصریح کرد: من آمده ام تا از تجربه موفق دولت اول اصلاحات برای رفع مشکلات موجود در کشور کمک بگیرم و مشکلات معیشتی و بیکاری را با استفاده از تجربه موفق دولت اصلاحات به سامان برسانم.

این کاندیدای انتخابات یازدهم ریاست جمهوری گفت: آمده ام تا به جای ایجاد سالانه 700 هزار فرصت شغلی در دولت اول اصلاحات، در دولت دوم یک میلیون فرصت شغلی در سال ایجاد کنم و از تجربه موفق دولت اصلاحات برای کنترل تورم استفاده کنم.

عارف حل مشکلات کشاورزان را از برنامه های خود دانست و گفت: خرید تضمینی محصولات کشاورزی، بیمه محصولات کشاورزی، بیمه کشاورزان را دنیال می‌کنم.

وی ادامه داد: آمده ام تا مشکلات کارگران را رفع کنم و مساله بیمه کارگران را به سامان برسانم و به مطالبات به حق مردم پاسخ دهم.

وی اظهار کرد: آمده ام فساد را ریشه کن کنم تا دیگر پرونده 3 هزار میلیارد تومانی در کشور نباشد و آمده ام تا به جوانان نوید پیروزی در 24 خرداد را بدهم و شما جوانان باید در صحنه حضور داشته و رای بدهید زیرا حضور و مشارکت شما مردم رمز پیروزی ما است.

جلیلی: نباید خطاها را بپوشانیم/زاویه گرفتن از ولایت آغاز انحراف و سقوط است

سعید جلیلی درباره دلیل مطرح کردن مسائل مربوط به کشته شدن برخی افراد در سمیرم و امثال آن در دولتهای گذشته که در مناظره سوم مطرح کرده بود، گفت: به هر حال در عرصه حکومت - چه در زمان دیگران باشد، چه در زمان ما - ممکن است خطاهایی صورت بگیرد. ما نباید این خطاها را بپوشانیم. باید بدانیم که اگر خطایی هست، باید جدی با آن برخورد کنیم و مانع تکرار آنها بشویم. اگر به اینها توجه نکنیم، دوباره تکرار می‌شود.

منطقه آذربایجان شرقی، این نامزد انتخابات ریاست جمهوری شنبه شب در تبریز، اظهار کرد: این خطاها به هر حال گاهی پیش می‌آید، اما اگر ما با یک نگاه سیاسی بگوییم که کسانی که این خطاها را انجام می‌دهند متعلق به فلان دیدگاه سیاسی هستند و ما چنین خطایی نداشته‌ایم، این خلاف است. من خواستم بگویم که این، نقض این دیدگاه است.

وی اضافه کرد: این مطالب، آن سالها در رسانه‌ها آمده بود و بارها مطرح و بر سر آن بحث شده بود. برخی می‌خواهند بگویند که فلان جریان می‌خواهد بیاید و فضا را پلیسی کند؛ گویی که این کار قبلا نشده است. منظور من هم این نیست که این کار (پلیسی شدن فضا) خوب است.

جلیلی همچنین در جمع مردم تبریز با بیان این‌که «اگر ملتی بخواهد، پیشرفت کند نباید برخی انتظار داشته باشند که فرش قرمز در مقابلشان پهن شود» گفت: اگر در موضع‌گیری‌های خود شجاعت لازم را نداشته باشیم، در عمل به طریق اولی نخواهیم توانست در مقابل دشمن مقاومت کنیم.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع مردم تبریز با بیان این‌که «ملت ایران به برکت ولایت فقیه ایران در 34 سال گذشته توانسته است هم جمهوریت و هم اسلامیت خود را به رخ جهانیان بکشاند» اظهار کرد: دشمن خود متوجه شده است که تهدید و ترفندهای تبلیغاتی راه به جائی نمی‌برد و امروز قصد دارد با ایجاد تردید در ادامه مسیر، ملت را از ادامه مسیر منصرف کنند.

وی افزود: دشمن می‌خواهد به جای ارزیابی دقیق از پیشرفت‌ها با توسل به کاستی‌ها و بزرگ‌نمایی آنها وانمود کند که ملت دچار هزینه سنگینی شده است و باید به پسرفت فکر کند.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان این‌که «مردم ایران نشان داده‌اند که شاخص خود را ولایت فقیه قرار داده‌اند» گفت: ملت ایران بر این مبنا هیچگونه زاویه و انحراف از ولایت فقیه را از هیچ‌کس برنمی‌تابند.

جلیلی افزود: ملت ایران هر فرد در هر مقام و پست را با شاخص ولایت فقیه می‌سنجد و هر انحراف موجب دست رد از سوی ملت ایران می‌شود.

وی ادامه داد: بعد از فتنه و انحراف، جریان تردید ما را تهدید می‌کند، این جریان می‌خواهد نقاط قوت ما را نقاط ضعف معرفی کند و ما را از مقاومت در برابر دشمنان باز دارد.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان این‌که «بنا به فرموده مقام معظم رهبری اکنون در موقعیت خیبر هستیم، اما عده‌ای نمی‌خواهند این ارزیابی دقیق تبیین شود و با فرافکنی، وضعیت کشور را شعب ابیطالب معرفی می‌کنند» اظهار کرد: اگر وضعیت کشور همانگونه که تردیدافکنان می‌گویند، وضعیت مناسبی نیست، چرا نظام سلطه با تمام قوا هراسان به مقابله با انقلاب اسلامی برخاسته است؟

جلیلی اضافه کرد: هنگامی که خرمشهر آزاد می‌شد، یک الگوی مقاومت و پیروزی تولید می‌شد که به دنبال خود آزادی جنوب لبنان و پیروزی حزب الله لبنان در جنگ 33 روزه محقق شد و این نشان از تکثیر انقلاب اسلامی داشت که با توسل به الگوی مقاومت و پیروزی جرقه آن در خرمشهر زده شد.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان این‌که «ما امروز به پشت خیمه‌های دشمن رسیده‌ایم و در مرحله ایجاد یک تمدن اسلامی دیگری هستیم» تاکید کرد: باید با شناخت دلایل پیشرفت نقاط ضعف را پوشش دهیم، باید بدانیم چرا و چگونه پیشرفت کرده‌ایم و چه ضعف‌هایی داریم.

جلیلی، اسلام ناب و آزاد شدن ظرفیت‌های مردمی تحت اسلام را دلایل رشد انقلاب و هنر امام خمینی (ره) و رهبر انقلاب و ولایت فقیه دانست و گفت: دولت باید ساختار اداری را به گونه‌ای شکل دهد که نه تنها مانع آزادی ظرفیت‌های مردم نشود؛ بلکه پشتیبان ظرفیت‌های مردم شود.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: اگر مردم از گرانی، بیکاری و رکود در تولید رنج می‌برند، باید دولت با کارهای اساسی و نه مقطعی حل مشکلات را در اولویت کاری خود قرار دهد تا حماسه اقتصادی مورد نظر رهبری تحقق یابد.

وی با اشاره به تقابل دو قطب فقر و غنا خواستار توجه به رفع این مشکل شد و گفت: عده‌ای سوءاستفاده‌های میلیاردی می‌کنند، اما عده‌ای برای وام 5 میلیونی با مشکل مواجه‌اند.

جلیلی با تاکید بر این‌که « دولت باید از تولید حمایت کند» اظهار کرد: با شفافیت اقتصادی و حمایت از تولید موانع رشد اقتصادی برچیده شده و در برابر نقدینگی در جامعه، کالای مناسب تولید می‌شود.

وی ادامه داد: امروز همه نگران گرانی و بیکاری هستند، تورم وقتی ایجاد می‌شود که نقدینگی بیشتر از کالا باشد، راه‌حل اساسی برای تورم این است که تولید را به گونه‌ای داشته باشیم که کالا بیشتر از پول باشد، اما آیا ظرفیت‌های تولیدی خود را به خوبی به کار گرفتیم.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: اول اینکه وقتی می‌توانید کالایی را در داخل تولید کنید، از خارج وارد نکنید، آن هم به شکل رسمی و مشخص، آیا وقتی فقط آذربایجان می‌تواند این همه ظرفیت تولید کشاورزی داشته باشد، ما باید سالی 11 میلیارد دلار محصولات کشاورزی و دامی وارد کنیم.

جلیلی با انتقاد از وام‌های کلان اعطا شده به عده‌ای محدود، گفت: 23 نفر 11 هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی گرفته و پس نمی‌دهند؛ در حالی که یک جوان برای 5 میلیون تومان با مشکل مواجه است.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر این‌که «باید در برابر اشرافیت‌خواهی، رانت‌خواری، فساد و تبعیض ایستاد و مقاومت کرد» گفت: اول از همه دولت باید چند گام اساسی را تعریف، عملیاتی و اجرا کند و به دنبال آن می‌توانیم مانند گذشته موفقیت‌های بسیاری را داشته باشیم.

جلیلی با بیان این‌که «تهدید نه تنها ما را دچار تردید نمی‌کند، بلکه تهدیدها را به فرصت تبدیل می‌کنیم» گفت: اگر این نگاه به خوبی شکل گیرد و در دستگاه‌های دولتی عملیاتی شود، آنطور که شایسته تمدن اسلامی است، وارد می‌شویم و جمهوری اسلامی بیش از پیش الگو برای جهان می‌شود.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان این‌که «هرکس از ولایت زاویه بگیرد، این آغاز انحراف و سقوطش است» تصریح کرد: گفتمان انقلاب اسلامی مبتنی بر حرکت امام راحل برای احیای اسلام و ارزش‌های اسلامی است.

وی با اشاره به پیشرفت‌هایی که بعد از انقلاب اسلامی حاصل شده است» افزود: امروز دشمنان ما اذعان دارند که جمهوری اسلامی در عین مقاومت نه تنها پسرفت نکرده؛ بلکه پیشرفت‌های خوبی نیز داشته است که این به برکت گفتمان انقلاب اسلامی بوده است.

جلیلی با بیان این‌که «حماسه سیاسی زمینه خلق حماسه اقتصادی را فراهم می‌کند» گفت: اکنون که دشمن، ایران را به عنوان قدرت منطقه‌ای پذیرفته است، ما باید با خلق حماسه، مشکلات اقتصادی را نیز برطرف کنیم.

جلیلی متذکر شد: با حضور باشکوه مردم در صحنه انتخابات 24خرداد حماسه سیاسی رقم خواهد خورد و از فردای آن روز حماسه اقتصادی کلید زده خواهد شد تا شاهد رفع برخی مشکلات و حرکت توفنده به سوی پیشرفت باشیم.

جلیلی همچنین در سفر خود به تبریز با آیت‌الله مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهر تبریز دیدار و گفت‌وگو کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در پاسخ به پرسش آیت‌الله مجتهد شبستری درباره مذاکرات بعدی ایران و 1+5 گفت: ما به آنها اعلام کردیم که حتی پیش از انتخابات هم آماده ادامه گفت‌وگوها هستیم، اما خود آنها علاقه‌مندند نتایج انتخابات ایران معلوم شود تا بدانند چه مسیری باید در مذاکراتشان پیش بگیرند. 

پسر غرضی: فیلم تبلیغاتی پخش‌شده از پدر، مورد تایید ما نیست/صداوسیما پاسخ دهد

فرزند سیدمحمد غرضی کاندیدا‌ی انتخابات ریاست جمهوری، درباره مستند تبلیغاتی پدرش که شب گذشته از شبکه یک سیما پخش شد، توضیحاتی ارایه داد.

سید محمدزهیر غرضی با بیان اینکه "این فیلم به هیچ وجه فیلم تایید شده از سوی ما نبوده است"، درباره پروسه ساخت این فیلم توضیحاتی داد و گفت: بعد از تایید صلاحیت پدرم، شخصی به نام آقای فرزاد که خود در صداوسیما بود به ما گفت که ما کسی را می‌شناسیم که فیلم تبلیغاتی شما را بسازد و ایشان آقایی به نام آقای عطارزاده را به ما معرفی کردند.

وی افزود: قرار بود تا روز سه‌شنبه این فیلم به ما نشان داده شود اما آنها به ما این فیلم را نشان ندادند و گفتند اگر مشکلی پیش آمد ما خودمان که در صدا و سیما هستیم مهلت لازم را می‌گیریم. بعد از این معلوم شد که آنها خودشان فیلم را به صدا و سیما تحویل دادند و بعد از آنها این فیلم را به ما نشان دادند و من دیدم که این فیلم بسیار بد و نامطلوب است.

غرضی ادامه داد: ‌در زمان مناظره‌ها وقتی به صدا و سیما رفته بودیم، من به آقای دانشور گفتم می‌خواهم این فیلم را عوض کنم و آنها هم قبول کردند و من هم تغییراتی اساسی را در فیلم لحاظ کردم و این فیلم را به آنها تحویل دادم و آنها نیز قول دادند که فیلم جدید را پخش کنند.

فرزند سیدمحمد غرضی خاطرنشان کرد: تا لحظات آخر آقای ضرغامی قول دادند که فیلم جدید را پخش می‌کنند اما این کار را نکردند. حال من به آنها می‌گویم اگر نامه‌ای دارند که طی آن اجازه پخش فیلمی را که آنها خودشان نمایش دادند، به آنها داده‌ایم نشان دهند. این فیلم، فیلم ما نبوده است.

خبرنگاری درباره میزان هزینه صرف شده برای این فیلم‌ها سوال کرد که فرزند غرضی پاسخ داد: برای فیلم اول حدود 12 میلیون هزینه صرف شد و برای فیلم دوم هم چنین مبلغی را صرف کردیم.

وی اضافه کرد: من فیلم دوم و مورد تایید خودمان را در سایت آقای غرضی می‌گذارم تا همه ببینند که این دو فیلم چقدر با هم متفاوت است./ایسنا