اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ناگفته‌های تنها نماینده‌ای كه "تلفن همراه" ندارد!



پارلمان به عنوان نهاد قانون‌گذاری جمهوری اسلامی ایران در حالی حدود 290 نماینده به عنوان منتخب ملت را در خود جای داده است که هر کدام همانند مردم عادی ناگفته‌های جالب و شنیدنی داشته و طبیعتا مجلس نهم نیر كه کار خود را از صبح روز یک شنبه 7 خرداد ماه سال گذشته آغاز کرد خالی از این نکته نبوده و گفتنی‌های زیادی در آن نهفته است.

مصاحبه ما با دبیرکل خانه کارگر جمهوری اسلامی ایران و رئیس فراکسیون کارگر در مجلس همچون شخصیت وی بدون هیچ تشریفاتی در گوشه‌ای از لابی مجلس صورت گرفت، البته هرچند مصاحبه‌شونده ما سیاسی بود ولی طبق خواسته وی مصاحبه ما سیاسی نیست.

رئیس فراكسیون كارگری, نماینده مجلس

در ادامه این گفتگوی کوتاه را می‌خوانید:

لطفا خیلی مختصر خودتان را معرفی کنید؟
محجوب: علیرضا محجوب هستم، متولد 1337 در یکی از روستاهای اطراف تهران به اسم اشتهارد.

چند فرزند هستید و چند فرزند دارید؟
محجوب: 5 برادر و خواهر و 4 فرزند دارم.

وضعیت تحصیلی شما به چه صورت است؟
محجوب: دو سال ابتدایی را در همان روستا خواندم و بعد به تهران آمدیم و بعد ادامه تحصیل دادم، بعد از اتمام تحصیلاتم تا مقطع لیسانس به فراگیری مهارت‌های فنی و کارگری پرداختم.

آقای محجوب قبل از نمایندگی به چه فعالیتی مشغول بودید؟
محجوب: بین سالهای 1354 تا 1356 در چاپخانه‌های مختلف مشغول بودم درسال 1356 در شهرک اکباتان استخدام و در همان جا اولین هسته اسلامی کارگری را تشکیل دادیم.

رئیس فراكسیون كارگری, نماینده مجلس

چطور وارد عرصه سیاست و نمایندگی مجلس شدید؟
محجوب:قبل از بنده آقای کمالی دبیرکل خانه کارگر بودند و ایشان در مجلس سوم وزیر شدند و ناچار بنده دبیرکل خانه کارگر شدم بعد در همان سال کاندیدای میان دوره‌ای مجلس سوم شدم، درحالی که 4 نفر می‌بایست به مجلس بروند من نفر ششم شدم و باز ماندم. مجدد در مجلس چهارم شرکت کردم و نفر 33 شدم و باز هم رأی نیاوردم، بنابراین به اندازه کافی در کارنامه خود شکست دارم.

الان دوره چندم هست که شما در مجلس حضور دارید؟
محجوب: دوره پنجم، بنده در دور پنجم، ششم، هفتم، هشتم و نهم مجلس افتخار نمایندگی داشته و دارم.

آقای محجوب بهترین خاطره‌ای که از دوران اقدامات سیاسی خود به خاطر دارید، چیست؟
محجوب: الان در فصل بهار صحبت می‌کنیم بنابراین بهترین خاطره من مربوط به عید سال 1357 است، سالی که صورت اول انقلاب شكل گرفته بود ولی هنوز 22 بهمن نشده بود اضطراب داشتیم، اولین اعلامیه اعتصاب‌ها را در تعطیلات همان عید نوشتیم و بعد از تعطیلات توزیع کردیم، شرایط برای انقلاب آماده شده بود بنابراین علی رغم اضطراب شور و نشاط خاصی حاکم بود.

رئیس فراكسیون كارگری, نماینده مجلس

بهترین عیدی که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی داشتید کدام عید بود؟
محجوب: بهترین عید بعد از انقلاب نیز برمی‌گردد به سال‌های جنگ، زیباترین سال‌ها همان سال‌هایی بود که احساس کردیم جنگ سرازیر شده و شکل دیگری گرفته است. هیچ عیدی با شکوه‌تر از ایامی نبود که پشت سرهم عملیات پیروزمندانه داشتیم که آخرین آن عملیات مشهور "آزادی خرمشهر" بود.

پس سابقه حضور در جبهه هم دارید؟
محجوب: بله شاید بیش از حدود 36 ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه دارم ولی جانباز نیستم.

در جبهه چه مسئولیتی داشتید؟
محجوب: ازسال 1361 تا 1363 به مدت دو سال در هیئت پیگیری فرمان امام در خوزستان بودم، روزها در این هیئت مشغول بودیم و شب‌ها نیز در جبهه به ایفای نقش می‌پرداختیم.

از جبهه چه خاطره‌ای دارید؟
محجوب: یادم هست که سال اول ازدواجمان بود...

باشگاه خبرنگاران: چه سالی؟
محجوب: سال 63، به همراه خانمم رفتیم جبهه، همه خطوط را گشتیم و این "ماه عسل" ما بود که در عید رفته بودیم.

رئیس فراكسیون كارگری, نماینده مجلس

آقای محجوب می‌توانم بپرسم شما چقدر حقوق می‌گیرید؟
محجوب: اجازه بدهید این را جواب ندهم من وضعم با سایر نماینده‌ها متفاوت است به این مفهوم که نمایندگان حقوق می‌گیرند من نمی‌گیرم، در واقع وضعیت من فرق می‌کند.

حرف پایانی شما؟
محجوب: امیدوارم تمام نمایندگان موفق باشند و سال خوبی را برای مردم آرزو دارم.

از اینکه وقتتان را در اختیار ما قرار دادید سپاسگزاریم.
محجوب: ممنون، من هم از شما تشکر می‌کنم.

ناگفته نماند؛ مصاحبه تلفنی با علیرضا محجوب عملا امكانپذیر نیست، از این جهت خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگارن در گفتگویی كه با علیرضا محجوب داشت دلیل اینكه چرا مصاحبه تلفنی نمی‌دهد را پرسید و محجوب با خنده گفت: بنده اصلا تلفن همراه ندارم!
منبع:yjc.ir


ویدیو مرتبط :
#27 چرا به AMP نیاز داریم؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قیمت بیش از 200 تلفن همراه در بازار


در حال حاضر بازار موبایل نسبت به هفته قبل تغییر چندانی نداشته و ثبات قیمت خود را حفظ کرده است.