اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ناکامی مسکن مهر ایلام در تأمین اهداف اولیه



 

 

ناکامی مسکن مهر ایلام در تأمین اهداف اولیه

 

 

رییس اتحادیه مشاوران املاک ایلام گفت: مسکن مهر در ایلام باعث کاهش اجاره بها نشده است؛ به گونه ای كه حتی امسال در مقایسه با سال گذشته اجاره ها در ایلام۲۰ تا ۳۵ درصد افزایش داشته است.

اردشیر حاتمی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، گفت: با اینکه دولت اعلام کرده است که اجاره بها ۷ تا ۹ درصد افزایش پیدا کند، ولی در ایلام امسال در قیاس با سال گذشته۲۰ تا ۳۵ درصد شاهد افزایش اجاره بها بوده ایم.

وی افزود: یکی از اهرم های مقابله با افزایش کرایه ها خصوصاً با راه اندازی سامانه املاک و مستغلات نظارت سازمان امور مالیاتی و گرفتن مالیات بیشتر از افرادی است که اجاره بیشتری می گیرند.

رییس اتحادیه مشاوران املاک ایلام تصریح کرد: اگرچه در چند سال گذشته و با توجه به ساخت و سازهای مسکن مهر، قیمت مسکن غیرتجاری۲۰ تا۳۰ درصد کاهش داشته است، اما در سال۹۰ و پس از هدفمندی یارانه ها قیمت مصالح ساختمانی افزایش پیدا کرده است که به عنوان نمونه قیمت هر آجر که پارسال۱۰۰ تومان بود اکنون به ۲۵۰ تومان افزایش پیدا کرده است.

حاتمی ضمن اشاره به گران شدن مصالح ساختمانی ادامه داد: با توجه به پیوند تنگاتنگ بحث مسکن با حدود بیش از۳۰۰ قلم مصالح و افزایش قیمت آنها مبلغ کنونی وام برای ساخت وساز ناکافی است و به همین دلیل ضروری است که دولت میزان وام را تا مبلغ۴۰ میلیون تومان افزایش دهد.

وی ضمن انتقاد از نحوه اجرای مسکن مهر در ایلام تصریح کرد: مسکن مهر در ایلام از تأمین اهداف اصلی دولت برای طراحی و اجرای آن ناکام بوده است، هدف اصلی دولت از اجرای این پروژه این بود که افراد فاقد مسکن دارای سرپناه شوند، ولی امروز شاهد هستیم که بسیاری از واحدهای مسکن مهر قبل از تحویل ساختمان و اتمام پروژه ساختمانی مورد خرید و فروش قرار می گیرند.

رییس اتحادیه مشاوران املاک ایلام ادامه داد: بعضاً۷۰ یا ۸۰ درصد کارکنان دولت که واجد شرایط دریافت مسکن مهر نبوده در قالب تعاونی های مسکن مهر صاحب مسکن شده و اکنون این واحدها را برای فروش یا اجاره مورد استفاده قرار می دهند.

حاتمی تصریح کرد: بحث مسکن مهر هیچگونه تأثیرمحسوسی بر اجاره بها نداشته و در سال های اخیر با وجود هشدارهای مکرر دولت و این همه ساخت و ساز مسکن مهر و غیر مهر اجاره بها از۲۰ تا ۳۵ درصد افزایش یافته است.

وی در راستای برشمردن مشکلات متعدد مسکن مهر تأکید کرد: مکان یابی مسکن مهر در ایلام نامناسب بوده، ساختن واحدهای مسکن مهر در قالب مجتمع های ۲۴ واحدی سنخیتی با فرهنگ سنتی مردم ایلام ندارد و بهتر این بود که مسئولین با لحاظ کردن شرایط و مختصات فرهنگی مردم ایلام همانند برخی استان ها بر اساس مدل ساختمان های ویلایی ۲ یا ۳ واحدی عمل می کرد.

رییس اتحادیه مشاوران املاک ایلام با اشاره به لزوم نظارت و آگاهی متقاضیان از روند ساخت و ساز واحدهای مسکن مهر تصریح کرد: در بسیاری موارد از مصالح ساختمانی غیراستاندارد استفاده شده تا جایی که اخیراً شاهد رخ دادن مواردی از مشکلات در واحدهای تحویل داده شده بوده ایم. این مسأله ضرورت نظارت ویژه، جدی و بیشتر سازمان نظام مهندسی و مسکن و شهرسازی را چند برابر می کند.

وی در پایان ضمن درخواست از مردم برای مبذول داشتن دقت و داشتن آگاهی کافی هنگام بستن هرگونه قرارداد خرید، فروش و مشارکت گفت: مشاورین املاک طرفدار ارزانی در عرصه اجاره بها، و خرید و فروش هستند و عملکرد برخی افراد دلال و سودجو ربطی به مشاورین املاك ندارد..... /  نقد : خبرگزارى ایسنا


ویدیو مرتبط :
تأمین تأسیسات زیربنایی مسکن مهر با فروش اراضی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هشدار درباره پیامک جعلی مسکن مهر



 

هشدار درباره پیامک جعلی مسکن مهر

 

به گزارش آتی پس از ارسال پیامك‌هایی به برخی شهروندان با عنوان "شما برنده زمین یا اولویت برای انتخاب مسكن مهر شده‌اید" از سوی افراد سودجو، مسئولان توصیه كردند كه مردم به شدت مراقب فریبكاری سودجویان باشند؛ چرا كه نمونه‌هایی از كلاهبرداری از این روش گزارش شده است.

با توجه به مراجعه مکرر برخی هموطنان به ویژه در شهرهای شمالی کشور، مشخص شد عده ای افراد سودجو پیام کوتاهی با عنوان " هم وطن عزیز شما برنده 250 متر زمین با سند منگوله دار واقع در ... فقط با پرداخت 500 هزار تومان شده اید. تسویه در محضر" برای مردم نقاط مختلف کشور ارسال کرده اند.

اراضی یادشده زراعی و مشاعی بوده است و به هیچ عنوان در محدوده شهرهای جدید و طرح توسعه آینده این شهرها قرار ندارد و هیچ گونه ساخت و ساز و تغییر کاربری برای این زمینها وجود ندارد.

نهادهای مسئول از مردم خواسته اند به محض دریافت این پیامك به مراجع ذیصلاح گزارش دهند...../تحلیل:عصرایران