اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ناکامی داعش در تسلط بر جاده بغداد - کرکوک


منابع وابسته به نیروهای پیشمرگه از خنثی سازی تلاش داعش برای تسلط بر جاده بین المللی بغداد-کرکوک و هلاکت دهها تکفیری خبر دادند.

خبرگزاری مهر: منابع وابسته به نیروهای پیشمرگه از خنثی سازی تلاش داعش برای تسلط بر جاده بین المللی بغداد-کرکوک و هلاکت دهها تکفیری خبر دادند.

رسول قادر مسئول محور جنوب کرکوک تاکید کرد: داعشی ها امروز یورش به پیشمرگان از سه محور شامل روستای الوحده از توابع منطقه داقوق در 35 کیلومتی جنوب کرکوک، محور دوم از ناحیه روستای الشمسیه و منطقه بشیر در سی کیلومتری جنوب کرکوک و محور سوم از سوی روستای مریم بیک در ناحیه الرشاد در سی کیلومتری جنوب کرکوک انجام دادند که نیروهای پیشمرگه این یورش را دفع کردند.

وی افزود: داعشی قصد داشتند بر جاده بین المللی بغداد-کرکوک مسلط شوند.


ویدیو مرتبط :
نیروهای مردمی در راه کرکوک برای نابودی داعش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تسلط داعش بر چند میدان نفتی کرکوک


یک مقام ارشد وزارت دارایی عراق تاکید کرد که شبه نظامیان داعش به سوی میدان های نفتی استان کرکوک در عراق پیشروی کرده اند و چندین میدان نفتی این استان را به تصرف درآورده اند.

خبرگزاری تسنیم: "موفق طاها الحوری" رئیس بخش مدیریت بدهی وزارت دارایی عراق در مصاحبه با ریانوستی تصریح کرد که "شبه نظامیان داعش یک میدان نفتی را در استان کرکوک تصرف کرده اند که از جمله نخستین میدان های نفتی افتتاح شده در عراق بوده است."

الحوری در سخنانی در حاشیه یک کنفرانس بین المللی در شهر منامه خواستار اتخاذ گام های ممکن برای قطع منابع مالی گروه های تروریستی شد.

وی افزود: گزارش هایی وجود دارد که نشان می دهد شبه نظامیان داعش نفت عراق را به قیمت 20 دلار در هر بشکه به فروش می رسانند.

الحوری گفت: وزارتخانه های امور خارجه و نفت فعالانه در حال تلاش هستند تا خریداران نفت از سوی گروه تروریستی داعش را شناسایی کنند.

ائتلافی متشکل از 40 کشور از جمله کشورهای همسایه عراق و سوریه هنوز نتوانسته اند از پیشروی داعش جلوگیری کنند. داعش از سال 2012 میلادی تاکنون علیه دولت بشار اسد در سوریه می جنگد. این گروه از ژوئن 2014 میلادی حملات خود را به عراق نیز گسترش داد و بخش های زیادی از شمال و غرب این کشور را تصرف کرده است.

داعش در مناطق تحت تصرف خود خلافت اسلامی اعلام کرده است. در ماه اوت آمریکا حملات هوایی علیه داعش در عراق را آغاز کرد. واشنگتن در ماه سپتامبر دامنه حملات خود علیه داعش را به سوریه نیز گسترش داده است