اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ناپدید شدن 100 کودک پناهجو در جنگل کاله


یک موسسه حامی پناه‌جویان انگلیسی اعلام کرد عدم رسیدگی به پناه‌جویان ساکن جنگل‌ کاله منجر به ناپدید شدن بیش از صد کودک بی‌سرپرست شده است.

خبرگزاری فارس: یک موسسه حامی پناه‌جویان انگلیسی اعلام کرد عدم رسیدگی به پناه‌جویان ساکن جنگل‌ کاله منجر به ناپدید شدن بیش از صد کودک بی‌سرپرست شده است.

از بین بردن کمپ‌های مهاجران در جنگل‌های کاله منجر به ناپدید شدن 129 کودک شده است.

به نوشته ایندیپندنت، گزارش‌هایی از گروه‌های حامی کودکان حاکی از آن است که از بین بردن چادرهای مهاجران در جنگل‌های کاله در مرز فرانسه و انگلستان موجب ناپدید شدن بیش از صد کودک شده و احتمال افزایش این تعداد وجود دارد.

تحقیقات موسسه کمک‌رسانی به پناه‌جویان در انگلیس نشان می‌دهد عدم هماهنگی برای سکونت پناه‌جویان در جنگل کاله منجر به ناپدید شدن 129 کودک بی‌سرپرست شده است.

این موسسه از مسئولان فرانسوی خواست فورا سیستمی را طراحی کنند که نام پناه‌جویان ثبت و از ناپدید شدن صدها کودک بی‌سرپرست دیگر حاضر در کاله، جلوگیری کنند.

این موسسه ادامه داد، وقتی این مهاجران از جنگل کاله اخراج می‌شدند هیچ مکان جایگزینی برای سکنی دادن آنها تعریف نشده بود که به همین دلیل کودکان بسیاری گم شدند.

بر اساس اطلاعات پلیس اروپا از دو سال پیش تا کنون بیش از 10 هزار کودک پناه‌جوی بی‌سرپرست در اروپا گم شده‌اند.

تعداد 4 هزار و 432 پناه‌جو در جنگل کاله حاضرند که از این میان 514 تن کودک هستند.


ویدیو مرتبط :
جان کری : آمریکا میتواند 100 هزار پناهجو را پذیرش کند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ناپدید شدن 10 هزار کودک پناهجو در اروپا


سازمان پلیس اروپا از ناپدید شدن بیش از 10 هزار کودک پناهجوی بدون همراه در خاک اتحادیه اروپا و احتمال سوء استفاده جنسی و بردگی از آنها خبر داد.

خبرگزاری فارس: آژانس جنایی اتحادیه اروپا از مفقود شدن 10 هزار کودک پناهجو در اروپا بعد از ورود آنها به نقاط مختلف خاک اروپا خبر داد.

براساس این گزارش، این آژانس اروپایی نسبت به ربوده شدن این کودکان توسط گروههای تندروی اروپا به منظور سوء استفاده جنسی و بردگی هشدار داد و اعلام کرد این افراد کودکانی هستند که بدون همراه یا بدون پدر و مادر وارد اروپا شده‌اند.

برایان دونالد رئیس سازمان پلیس اروپا به نشریه آبزرور گفت: تنها در ایتالیا حدود 5 هزار کودک بعد از ثبت نام توسط دولت و هزار کودک دیگر در کشور سوئد ناپدید شده‌اند.

وی همچنین هشدار داد که سازمانهای جنایی "پان اروپایی" اکنون پناهجویان را هدف قرار داده و این غیرمنطقی نیست که بگوییم که این سازمانها به دنبال کودکان بی سروپناه پناهجویان هستند.

وی افزود: البته ممکن است همه آنها تحت سوء استفاده جنسی یا بردگی نباشند اما چیزی که مشخص است این است که ما نمی‌دانیم آنها کجا هستند، چه کار می‌کنند و یا با چه کسانی هستند.

براساس گزارش گاردین، مخمصه کودکان بدون همراه اکنون یکی از معضلات اصلی بحران پناهجویان در اروپا است.

به گفته پلیس اروپا بیش از 26 هزار کودک بدون همراه طی در خلال بحران پناهجویان وارد خاک اروپا شده اند که اغلب آنها از میان پناهجویان سوری هستند.