اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ناپدید شدن مرموز کودک 4 ساله در نازی آباد(+عکس)




ناپدید شدن مرموز کودک 4 ساله در نازی آباد

با گذشت بیش از دو هفته از ناپدید شدن مرموز پسر بچه چهار ساله در نازی آباد تجسس های پلیس برای یافتن سرنوشت او بی نتیجه مانده است.

 

اخبار,اخبار حوادث,ناپدید شدن مرموز کودک 4 ساله در نازی آباد

 

به گزارش  باشگاه خبرنگاران، چهارم فروردین امسال یکی از شهروندان با مراجعه به کلانتری 130 نازی آباد خبر از فقدان پسربچه 3 ساله خود داد .
 
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "فقدان" و به دستور شعبه سیزدهم بازپرسی دادسرای امور جنایی تهران ، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .
 
مادر فقدانی پس از حضور در اداره یازدهم آگاهی ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : چهارم فروردین امسال برای دید و بازدید عید به منزل یکی از بستگان در منطقه نازی آباد رفته بودیم . بعد از خوردن نهار و حدود ساعت 15 بود که پسرم با سایر بچه ها ، برای بازی از خانه بیرون رفت و از آن زمان دیگر بازنگشت . بچه هایی که همراهش بودند می گویند آن موقع رفته بودند تا بستنی بگیرند و دیگر او را ندیده اند که کجا رفته است. تمام محل ، پارک منطقه و بیمارستان ها را جستجو کرده اما از او خبری پیدا نشده است. 
 
مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ با انتشار این خبر اعلام کرد : از زمان ارجاع این پرونده به پلیس آگاهی ، اقدامات و تحقیقات پلیسی برای مشخص شدن سرنوشت پسربچه فقدانی در دستور کار کارآگاهان اداره یازدهم آغاز و کماکان ادامه دارد که در ادامه رسیدگی به این پرونده دستور انتشار تصویر این پسربچه از سوی مقام قضایی صادر شده است . به همین خاطر از تمام شهروندان که اطلاعی از سرنوشت این پسربچه دارند درخواست می شود تا هرگونه اطلاعات خود را از طریق شماره تماس 51055511 در اختیار کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند.
اخبار حوادث - باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
ناراحتی کودک 4 ساله به خاطر حذف عکس عمویش!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ماجرای ناپدید شدن مرموز یک کودک 5 ساله


رئیس پلیس آگاهی استان مازندران با تشریح تحقیقات صورت گرفته در خصوص ناپدید شدن پسر بچه پنج ساله در شهرستان جویبار گفت: آزمایشات پزشکی قانونی نشان داد جمجمه کشف شده در خانه شاکی متعلق به کودک پنج ساله است.

خبرگزاری مهر: سرهنگ عظیمی در گفتگویی در تشریح این پرونده اظهار داشت: صبح روز شنبه 28 تیرماه امسال پدر کودک ناپدید شده به نام عارف برای جمع آوری علوفه برای دام هایش با یک دستگاه موتورسیکلت از خانه خارج شد. پسر بچه پنج ساله به نام عارف نیز به دنبال پدرش از خانه خارج شده و از پدر می خواهد که اجازه دهد همراه او به زمین های کشاورزی بیاید اما مرد 75 ساله پسر بچه خود را همراه نبرده و از او می خواهد که به خانه برگردد.

وی افزود: این آخرین باری بود که عارف از سوی اعضای خانواده اش مشاهده شده و پس از آن پسر بچه پنج ساله به طرز مرموزی ناپدید شد. با طولانی شدن غیبت او اعضای خانواده اش و اهالی محل به جستجوی منطقه پرداخته اما هیچ ردی از او به دست نیامده است. به همین خاطر با مراجعه به آگاهی شهرستان جویبار اعلام آدمربایی کردند.

پس از طرح این شکایت موضوع به آگاهی استان گزارش شد و با توجه به حساسیت موضوع یک تیم از کارآگاهان آگاهی استان را آماده کرده و راهی روستای محل زندگی کودک پنج ساله شدیم.

رئیس پلیس آگاهی استان مازندران ادامه داد: در ابتدا فرضیه آدمربایی را مطرح کردیم اما با ارزیابی های صورت گرفته این فرضیه کمرنگ شد و سراغ فرضیه های دیگر رفتیم. بررسی های ما نشان داد پدر عارف مرد کشاورزی 75 ساله است که وضعیت مالی خوبی ندارد که آدمربایان با ربودن عارف قصد اخاذی از وی را داشته باشند. سپس بحث انتقام جویی مطرح شد که تحقیقات نشان داد شاکی مردی مومن و مودب است و با هیچ کدام از اهالی روستا مشکلی نداشته است.

وی خاطر نشان کرد: بحث کینه های قدیمی مطرح شد که تحقیقات در این شاخه نیز به نتیجه ای نرسید. مادر عارف پیش از این ازدواج دو بار ازدواج ناموفق داشت که ما احتمال دادیم عارف قربانی کینه همسران سابق مادرش شده باشد اما تحقیقات در این شاخه نیز به نتیجه ای نرسید. موضوع دیگری که در تحقیقات مطرح شد بحث اختلاف بر سر ارثیه و ازدواج مجدد شاکی بود که تحقیقات در این زمینه نیز نشان داد پدر عارف چندی قبل ارثیه فرزندانش را تقسیم کرده و در این زمینه هیچ اختلافی وجود نداشته است.

سرهنگ عظیمی به شایعات مطرح شده در این زمینه اشاره کرد و گفت: پس از ناپدید شدن کودک پنج ساله شایعات بسیاری بین اهالی پخش شد که در یکی از این شایعات اهالی مدعی بودند که عارف از سوی کلی ها ربوده شده است. حتی گفته می شد صاحب یک سوپر مارکت نیز عارف را بر روی دوش کلی ها دیده است. در این زمینه نیز تحقیقات صورت گرفته و مدیر سوپر مارکت به اداره آگاهی احضار شد که تحقیقات در این زمینه نیز نشان داد این موضوع صحت نداشته و در حد شایعه است. با این تحقیقات بحث آدمربایی از بین رفت و سراغ دیگر فرضیه ها رفتیم.

فرضیه مرگ در سوانح و حوادث

رئیس پلیس آگاهی استان مازندران تاکید کرد: در فرضیه دوم خود بحث مرگ در جریان حوادث و سوانح را مطرح کردیم. در محل ناپدید شدن عارف چاه های آب بسیاری قرار دارد که احتمال دادیم عارف در یکی از این چاه ها سقوط کرده باشد به همین خاطر با کمک نیروهای هلال احمر و آتش نشانی و با کمک سگ های آموزش دیده جستجو در منطقه را آغاز کردیم. حتی جنگل های اطراف نیز مورد بازرسی قرار گرفت اما هیچ ردی به دست نیامد.

بررسی مرگ در جریان تصادف

عظیمی ادامه داد: فرضیه بعدی مرگ عارف در جریان تصادف بود که در این زمینه تمام دوربین های مداربسته اطراف روستا مورد بازبینی قرار گرفت و خودروهایی که در زمان ناپدید شدن عارف در آن حوالی تردد داشتند مورد شناسایی قرار گرفت. ماموران سپس سراغ مالکان این خودروها رفته و در بازرسی خودروها هیچ اثری از خون یا تصادف به دست نیامد.

بازداشت یکی از بستگان عارف

وی سپس به تحقیق از مظنونان اشاره کرد و گفت: در این زمینه تحقیقات از مظنونین آغاز و حتی از بستگان عارف نیز تحقیق شد. پس از بررسی های مقدماتی یکی از بستگان نزدیک عارف به عنوان مطلع بازداشت و تحقیقات از او آغاز شد. همزمان با بازداشت این فرد یک جمجمه کودک در مقابل در خانه شاکی کشف شد.

پدر عارف در این زمینه گفت: ساعت 6 صبح که برای جمع آوری علوفه از خانه خارج می شدم این جمجمه نبود یک ساعت بعد که برگشتم و در حال استراحت بودم این جمجمه در مقابل در خانه ام کشف شد.

آغاز بررسی ها بر روی جمجمه

رئیس پلیس آگاهی استان مازندران ادامه داد: بررسی جمجمه نشان می داد که از محل دیگری خارج و به مقابل در خانه شاکی انتقال داده شده است. نحوه قرار گرفتن جمجمه نیز نشان می داد آن را به آرامی در آن محل قرار داده و فردی که این کار را کرده قصد داشته شاکی جمجمه را پیدا کند.

در این زمینه دو فرضیه مطرح شد نخست اینکه فردی که جمجمه را در آن محل قرار داده قصد داشته به پلیس بگوید که مطلع دستگیر شده هیچ ارتباطی با ماجرا ندارد و یا اینکه خواسته خانواده عارف را از مرگ فرزندشان مطمئن کند. بررسی پزشکان بر روی جمجمه نیز نشان داد جسد در محل دیگری دفن بوده و همان روزی که عارف ناپدید شد جان خود را از دست داده است. از سوی دیگر آثار شکستگی بر روی ناحیه گیجگاه جمجمه دیده می شد.

در این زمینه یک مظنون دیگر نیز دستگیر که دو فرد دستگیر شده دیروز با تکمیل تحقیقات مقدماتی آزاد شدند.

جمجمه متعلق به عارف است

عظیمی با اشاره به ارسال جمجمه به پزشکی قانونی اظهار داشت: با انجام آزمایشات لازم بر روی جمجمه کشف شده مشخص شد که این جمجمه متعلق به کودکی حدود چهار یا پنج ساله است که تمام مشخصات وی با عارف مطابقت داشت. با اعلام این گزارش برای ما مشخص شد که کودک پنج ساله جان باخته است.

تشکیل جلسات کمیسیون عملیات

وی خاطر نشان کرد: تاکنون در این زمینه جلسات بسیاری انجام شده که دو جلسه کمیسیون عملیات با حضور پلیس های تخصصی به ریاست سردار جعفری نسب فرمانده انتظامی استان تشکیل و این پرونده مورد بررسی علمی و تخصصی قرار گرفت. در حال حاضر ما دو احتمال مرگ بر اثر تصادف و حادثه و قتل را مطرح کردیم که احتمال اول قوی تر به نظر می رسد و شایعات مطرح شده در خصوص قتل عارف با انگیزه های سیاسی به هیچ عنوان صحت ندارد.

وی با انتقاد برخی از رسانه ها گفت: متاسفانه برخی رسانه ها براساس شنیده ها و اخبار غیر موثق اقدام به انتشار خبر می کنند که این اخبار به شایعات دامن می زند. بررسی های ما نشان می دهد سر عارف به دلیل پوسیدگی مهره های گردن از بدن جدا شده است و این در حالی است که اهالی شایعه کردند قاتل سر عارف را با چاقو بریده است. پلیس در این زمینه تحقیقات گسترده ای را آغاز کرده و پس از رسیدن به این نتیجه در این رابطه اطلاع رسانی بیشتری صورت خواهد گرفت.