اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ناپدیدی بیش از ۱.۵ میلیون سیاه‌پوست آمریکایی



اخبار,اخباراجتماعی ,سیاه‌پوستان آمریکایی

بیش از 5 /1 میلیون مرد سیاه‌پوست آمریکایی مفقود هستند، یعنی هیچکس حتی خیریه‌ها خبری از حال و روز آنها ندارند.

به گزارش پرس تی وی، براساس یک گزارش که از تجزیه و تحلیل آمارهای مربوط به سرشماری سال 1389 در آمریکا به دست آمده بیش از 5 /1 میلیون آمریکایی سیاه‌پوست ناپدید هستند. هنوز مشخص نیست این افراد فوت کرده‌اند، بی‌خانمان هستند یا از شرایط جسمی و روحی نامناسب برخوردارند یا خیر.

این آمار بدان معنی است که از هر 6 سیاه پوست آمریکایی یکی ناپدید است. این آمار شامل 120 هزار سیاه پوست در نیویورک، 45 هزار نفر در شیکاگو، 30 هزار نفر در فیلادلفیا و هزاران نفر دیگر در نقاط مختلف آمریکاست.

با این حال نسبت سیاهپوستان مفقود شده به نسبت جمعیت، بیش از هر جای دیگری در آمریکا در فرگوسن در ایالت میسوری بیشتر است. 10 هزار نفر از سیاهپوستان این شهر هم اکنون ناپدید هستند. این شهر صحنه شدیدترین اعتراضات به نژادپرستی پلیس و نیروهای امنیتی آمریکا بوده است.


  اخبار ا جتماعی  -  تابناک 


ویدیو مرتبط :
شلوار سیاه پوست های آمریکایی :))))))))))))))))))

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اظهارنظر اوباما دربارۀ قتل نوجوان سیاه‌پوست آمریکایی و تحولات عراق



اخبار,اخباربین الملل,باراک اوباما

 

 اخبار بین الملل - اظهارنظر اوباما دربارۀ قتل نوجوان سیاه‌پوست آمریکایی و تحولات عراق

رئیس جمهور آمریکا درباره ناآرامی‌های شهر فرگوسن آمریکا که پس از قتل یک نوجوان سیاه‌پوست ۱۸ ساله به وجود آمده است، اظهارنظر کرد.

به گزارش  تسنیم، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا درباره وقایع عراق و ناآرامی‌های روزهای اخیر شهر فرگوسن که پس از قتل یک نوجوان سیاه‌پوست به دست پلیس ایجاد شده است، اظهارنظر کرد.


اوباما گفت که آمریکا به سربازان عراقی و نیروهای کمک‌های تسلیحاتی بیشتری رسانده است. وی اضافه کرد دولت آمریکا راهبردی گسترده را برای عقب راندن نیروهای داعش از عراق به انجام خواهد رساند.


رئیس جمهور آمریکا انتخاب حیدر العبادی به سمت نخست وزیری عراق را «یک انتقال قدرت مسالمت‌آ‌میز» خوانده و آن را نقطه عطفی در تحولات سیاسی عراق دانست. وی از آقای عبادی خواست تا اقدامات لازم برای تشکیل دولتی فراگیر در این کشور را به اتمام برساند.


اوباما که شب گذشته طی بیانیه‌ای مجوز گسترش حملات هوایی آمریکا به اطراف سد موصل را صادر کرده بود در بخش دیگری از اظهاراتش گفت که نیروهای عراقی و کرد توانسته‌اند با کمک این حملات سد مورد نظر را از چنگ نیروهای داعش درآورند.


اوباما گفت که در حال تشکیل یک ائتلاف بین‌المللی با کمک کشورهای انگلیس، فرانسه و کانادا برای حل و فصل بحران انسانی ایجاد شده در شمال عراق است.


رئیس جمهور آمریکا سپس به ناآرامی‌های روزهای گذشته در شهر فرگوسن آمریکا پرداخت و گفت که بیشتر افراد شرکت‌کننده در این تظاهرات‌ها، صلح‌جو هستند، اما عده قلیلی از آنها چنین نیستند.


رئیس جمهور آمریکا همچنین به گزارش‌های مربوط به مجهز شدن نیروهای پلیس آمریکا به تجهیزات نظامی و استفاده از آنها برای سرکوب معترضان اشاره کرد و گفت که برای آمریکا یکی از نکات مهم این است که بین اجرای قانون با توسل به ابرازهای نظامی و ابزارهای غیرنظامی تفاوت قائل شود.


اوباما مصرانه خواستار خویشتن داری هردو طرف چه معترضان و چه ماموران مجری قانون شد.
رییس جمهوری امریکا در این کنفرانس خبری گفت: «بگذارید من از جامعه ای که در فرگوسن که به حق آسیب دیده و منتظر پاسخ هستند باردیگر درخواست کنم که در صدد درک و تفاهم با یکدیگر به جای فریاد و نعره زدن بر سر یکدیگر باشند. بگذارید به جای زخم زدن به یکدیگر زخمها را التیام بخشیم.»


اوباما گفت : «اعتراضات آرام و مسالمت آمیز و پوشش آن از سوی خبرنگاران طبق قانون اساسی امریکا یک حق تضمین شده است و باید از آن حفظ و حراست کرد.»


از زمان قتل مایکل براون، نوجوان سیاه‌پوست 18 ساله به ضرب گلوله افسر سفید پوست پلیس آمریکا در شنبه گذشته ، فرگوسن صحنه تظاهرات معترضان خشمگین بوده است.


پلیس برای متفرق کردن معترضانی که اوایل روز یکشنبه( 17 اوت، 26 مرداد) در حومه سنت لوئیس تجمع کرده بودند از گاز دودزا و اشک آور استفاده کرد. دستکم یک نفر در جریان درگیری‌ها با پلیس هدف شلیک گلوله قرار گرفت و چند نفردیگر نیز بازداشت شدند.


پلیس مدعی است فردی که در این اعتراضات زخمی شده از سوی یک مهاجم ناشناس هدف قرار گرفته است. حال این فرد وخیم گزارش شده است.


بسیاری از شهروندان امریکایی آن‌چه که خشونت و تبعیض گسترده نیروهای پلیس در این کشور می‌نامند را مورد انتقاد قرار داده‌اند.


 اخبار بین الملل - تسنیم