اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ناپدری شکنجه گر در آستانه محاکمه


ناپدری سنگدل كه به اتهام شكنجه هانیه ۸ ساله گناهكار شناخته شده بود، یكشنبه آینده ـ ۱۶ مرداد ماه ـ در شعبه ۱۱۸۴ دادگاه اطفال تهران محاكمه می شود.

ناپدری سنگدل كه به اتهام شكنجه هانیه ۸ ساله گناهكار شناخته شده بود، یكشنبه آینده ـ ۱۶ مرداد ماه ـ در شعبه ۱۱۸۴ دادگاه اطفال تهران محاكمه می شود.

هانیه روزهای پایانی فروردین امسال بر اثر شكنجه های ناپدری اش به بیمارستان رسول اكرم (ص) تهران منتقل شد و در حالی كه با مرگ دست و پنجه نرم می كرد، با تلاش پزشكان زنده ماند.

در پی این كودك آزاری و تشكیل پرونده قضایی در شعبه پنجم بازپرسی دادسرای ۲۹ تهران، مادر و ناپدری هانیه با دستور قضایی بازداشت و مورد بازجویی قرار گرفتند.

در حالی كه مادر كودك آسیب دیده، شوهرش را عامل حادثه معرفی كرده و گفته بود، حمید ـ ناپدری هانیه ـ به دلیل اعتیاد به هروئین، بارها فرزندش را در غیاب او شكنجه داده و دست و پای هانیه را سوزانده است، اما در ادامه تحقیق مشخص شد، این زن هنگام شكنجه دخترش حضور داشته ولی از ترس تهدیدهای حمید سكوت كرده است.

در پی اظهارات مادر هانیه، ناپدری اش نیز بازجویی شد و با پذیرفتن اتهام كودك آزاری اظهار كرد كه هروئین مصرف می كرده و به خاطر شیطنت های هانیه او را بارها شكنجه داده و با سیخ داغ و آب جوش بدنش را سوزانده است.

وی پذیرفت در شب حادثه آنقدر هانیه را كتك زده كه او بیهوش شده بود. پس از اخذ آخرین دفاع از متهمان و پایان یافتن تحقیقات قضایی ـ پلیسی در رابطه با این پرونده كودك آزاری مشخص شد مادر كودك در شكنجه دادن وی نقشی نداشته است، بنابراین برای وی منع تعقیب قضایی صادر و مادر هانیه آزاد شد. اما ناپدری گناهكار شناخته شد و بازپرس پرونده او را به اتهام مشاركت در كودك آزاری مستحق تشدید مجازات با اعمال ماده ۶۱۴ قانون مجازات اسلامی دانست و پرونده وی را با صدور كیفرخواست به دادگاه ارسال كرد. به این ترتیب ناپدری سنگدل روز یكشنبه آینده ـ ۱۶ مرداد ماه ـ از زندان به شعبه ۱۱۸۴ دادگاه اطفال تهران انتقال می یابد تا محاكمه شود.

منبع: جام جم آنلاین


ویدیو مرتبط :
محاکمه شکنجه گر ساواک توسط آیت الله گیلانی 2

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

محاکمه دوباره شکنجه‌گر زن ایرانی در برلین



عامل شکنجه هولناک زن ایرانی مقیم برلین برای دومین‌بار در جلسه غیر‌علنی دادگاه عالی جنایی استان تهران محاکمه شد.

عصر نهم آبان ماه سال 91 مردی به نام «عبدالله» در برلین آلمان با ورود به خانه مادر و دختری به نام‌های «بنفشه» و «آرمیتا» دست و پا و دهان آنان را بست.

 

این مرد خشن سپس با چاقو به شکنجه بنفشه 36 ساله پرداخت و اگر دوچرخه‌سواری اتفاقی از مقابل آپارتمان بنفشه نمی‌گذشت و صدای ناله‌های وی را نمی‌شنید، این زن ایرانی به کام مرگ فرو می‌رفت.این مرد از سوی پلیس آلمان شناسایی  شد و تحت تعقیب قرار گرفت و پنهانی به خاک ایران فرار کرد و این در حالی بود که عکس و جزئیات اقداماتش در روزنامه‌های آلمان به چاپ رسید و پس از ترجمه در شوک روزنامه ایران نیز انتشار یافت.

 

همین گزارش شوک کافی بود تا در حالی که هیچ شکایتی در دادسرای تهران مطرح نبود، مردی با دیدن عکس این مرد در شوک با پلیس تهران تماس گرفته و فاش کند که وی سوار بر اتوبوس مسافری از ارومیه به سمت تهران در حرکت است.این مرد شکنجه‌گر 26 آبان ماه سال 92 بازداشت شد و پس از کیفرخواست 15 مهرماه سال گذشته برای نخستین‌بار به صورت غیر‌علنی از سوی پنج قاضی در شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شد و این جلسه به خاطر نیاز به تحقیقات بیشتر ناتمام ماند.

 

صبح دیروز نیز این مرد برای بار دوم در شعبه 84 دادگاه کیفری استان تهران به صورت غیر‌علنی تحت محاکمه قرار گرفت.بنابر این گزارش، دراین جلسه قرار شد بنفشه از قصاص عضوگذشت کرده و دیه بخواهد چراکه امکان حضور وی درایران و معاینه توسط  پزشکی قانونی وجود نداشته است.
 
اخبار حوادث - روزنامه ایران