اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ناو شارل دوگل وارد جنگ با داعش شد



اخبار,اخباربین الملل , داعش

یک منبع نظامی فرانسوی امروز دوشنبه اعلام کرد که شارل دوگل، ناو هواپیمابری که برای جنگ با گروه تروریستی داعش عازم خلیج فارس شده بود، ماموریت خود را عملا آغاز کرد.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری رویترز، این منبع نظامی اگاه فرانسه که خواست نامش فاش نشود گفت: نام عملیات ضد داعشی این ناو هواپیمابر فرانسوی «شامال» است و این ناو جنگی رسما ماموریت خود را در چارچوب مبارزه با داعش در عراق آغاز کرد.

یک منبع آگاه دیگر به رویترز گفته است که ناو هواپیمابر دیگری در چند هفته آینده به شارل دوگل خواهد پیوست.

روزنامه فیگارو نیز نوشت که ژان ایو لودریان وزیر دفاع فرانسه در ساعات پایانی امروز دوشنبه رسما بر عرشه ناو شارل دوگل آغاز عملیات علیه داعش را اعلام خواهد کرد. وی همچنین احتمالا خواهد گفت که اولین پرواز شناسایی و حمله هوایی متعاقب آن صبح امروز دوشنبه علیه مواضع گروه تروریستی داعش آغاز شده است.

یک زیردریایی تهاجمی و تعدادی کشتی جنگی از جمله یک کشتی ضد زیردریایی انگلیسی و همچنین یک کشتی سوخت رسان، ناوگان و متعلقات این ناو هواپیمابر را تشکیل می دهند.

فرانسه دارای 9 فروند جنگنده و هواپیمای شناسایی در دریا و یک فروند هواپیمای سوخت رسان است که آنها را در پایگاه خود در امارات متحده عربی با هدف اعلامی شرکت در عملیات علیه داعش مستقر کرده است. فرانسه همچنین شش جنگنده میرا‍‍ژ در اردن دارد.

با احتساب کادر نظامی مستقر در ناو هواپیمابر شارل دوگل تعداد نیروهای فرانسوی شرکت کننده در عملیات علیه گروه تروریستی داعش بیش از 3 هزار نفر است.


  اخبار بین الملل -  جام جم


ویدیو مرتبط :
ناو هواپیمابر اتمی فرانسوی شارل دوگل حمله داعشISIS

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ناو هواپیمابر شارل دوگل فرانسه عملیات علیه تروریست های داعش را آغاز کرد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

فرانسه روز دوشنبه حملات هوایی خود را علیه مواضع گروه تروریستی تکفیری داعش از ناوهواپیمابر شارل دوگل آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، هواپیماهای فرانسه روز دوشنبه برای نخستین بار حملات هوایی خود علیه مواضع داعش در سوریه و عراق را از ناوهواپیمابر شارل دوگل در مدیترانه انجام دادند.


رسانه های فرانسه گزارش دادند که این ماموریت ناوهواپیمابر شارل دوگل دست کم چهار ماه بطول خواهد انجامید و حتی ممکن است تمدید شود.


براساس گزارش ها، این ناوهواپیمابر میزبان 18 جنگنده رافال و تجهیزات نظامی دیگر است. صدها ملوان، خلبان و مکانیک در این ناوهواپیمابر حضور داشته اند.


به دنبال حملات اخیر پاریس، تنها ناوهواپیمابر فرانسه در مدیترانه مستقر شد. پیش از این دفتر ریاست جمهوری فرانسه اعلام کرده بود که به منظور تقویت عملیات این کشور علیه گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق، ناو هواپبمابر «شارل دوگل» به منظقه اعزام می شود.


این ناو در اغلب موارد با یک زیردریایی، چندین ناوچه و یک کشتی سوختگیری همراهی می شود. فرانسه پیش از این 6 فروند جت رافال در امارات عربی متحده و شش فروند میراژ در اردن مستقر کرده است.


فرانسه پس از یکسال مشارکت در حملات هوایی علیه گروه تروریستی تکفیری داعش در عراق، حملات هوایی علیه این گروه در سوریه را در ماه اکتبر آغاز کرد.

 

اخبار بین الملل - ایرنا