اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ناوهای ایران در ساحل سوریه پهلو گرفتند


دو ناو نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که از طریق کانال سوئز وارد مدیترانه شده بودند، در یکی از بنادر سوریه پهلو گرفت.

فارس: دو ناو نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که از طریق کانال سوئز وارد مدیترانه شده بودند، در یکی از بنادر سوریه پهلو گرفت.

دو ناو گروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی که وارد دریای مدیترانه شده بود روز گذشته در یکی از بنادر سوریه پهلو گرفت.



این دو کشتی که یکی ناوشکن و دیگری کشتی تدارکات است، در نظر دارد طبق توافقنامه میان سوریه و ایران، به نیروی دریایی سوریه آموزش‌های لازم را ارائه دهد.

پرس‌تی وی گزارش کرد که این ناوها پس از عبور از کانال سوئز و ورود به دریای مدیترانه به شهر "طرطوس" شمال غربی "دمشق" پایتخت سوریه رسیدند.



  


ویدیو مرتبط :
دریایی از زباله که در ساحل دریا پهلو گرفته اند...

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مذاكرات خصوصی روسای جمهور ایران و سوریه آغاز شد



 

 

مذاكرات خصوصی روسای جمهور ایران و سوریه آغاز شد

بشار اسد رییس جمهوری سوریه كه صبح امروز در راس یك هیات عالیرتبه سیاسی و اقتصادی به تهران سفر كرده است، لحظاتی پیش و پس از استقبال رسمی توسط رییس جمهوری اسلامی ایران، وارد مذاكرات خصوصی با آقای احمدی نژاد شد.

بشار اسد صبح امروز شنبه وارد تهران شد و در فرودگاه مهرآباد مورد استقبال منوچهر متكی وزیر امور خارجه، علی نیكزاد وزیر مسكن و شهرسازی و جمعی از سفرای كشورهای عربی مقیم تهران قرار گرفت.

در مراسم استقبال رسمی احمدی نژاد از بشار اسد، فارق الشرع معاون رییس جمهوری، ولید معلم وزیر خارجه و جمعی از مقامات سوری و همچنین منوچهر متكی وزیر امور خارجه، مسعود میركاظمی وزیر نفت، علی نیكزاد وزیر مسكن و شهرسازی و مجبتی ثمره هاشمی دستیار ارشد رییس جمهوری ایران حضور داشتند.

هدف از سفر رییس جمهوری 45 ساله سوریه به تهران، توسعه مناسبات و روابط اقتصادی و تبادل نظر در خصوص مسایل منطقه ای و بین المللی است.

در این سفر، نشان عالی جمهوری اسلامی ایران توسط دكتر محمود احمدی نژاد برای نخستین بار به رییس جمهوری سوریه به خاطر حمایت وی از ' مقاومت ' در منطقه به ویژه حزب الله لبنان و فلسطین اعطا می شود.

سفر اسد به تهران در پاسخ به سفر رسمی هشتم اسفند ماه سال 1388 محمود احمدی نژاد رییس جمهوری كشورمان به سوریه انجام می شود كه در آن توافقنامه لغو روادید میان دو كشور به امضا رسید.

از زمان آغاز ریاست جمهوری اسد در خرداد ماه 1379 (2000 میلادی) این هشتمین سفر وی به جمهوری اسلامی ایران و پنجمین سفر در دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد است.

اسد آخرین بار در تاریخ 28 مرداد 1388 از جمهوری اسلامی ایران دیدار كرده بود.

احمدی نژاد نیز بیست و هفتم شهریورماه در مسیر سفر به نیویورك توقفی دو ساعته در فرودگاه دمشق داشت و با همتای سوری خود دیدار و تبادل نظر كرد.

سفر رییس جمهوری سوریه به ایران به دلیل اهمیت روابط راهبردی دو كشور و نقش آنها در تحولات منطقه ای و بین المللی در صدر اخبار رسانه ها قرار گرفته است.