اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نانو جاذب فلزات غذای کودک ساخته شد


نانو جاذب و اندازه گیر ذرات فلزات در نمونه های غذایی کودک توسط عضو هیأت علمی گروه شیمی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز ساخته شد. ایرنا: نانو جاذب و اندازه گیر ذرات فلزات در نمونه های غذایی کودک توسط عضو هیأت علمی گروه شیمی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز ساخته شد. دکتر ابراهیم قربانی کلهر در این باره گفت: بر اساس نتایج مثبت حاصل شده از تحقیقات به عمل آمده این نانوجاذب برای ردیابی و اندازه گیری فلزات سنگین در صنایع مختلف نظیر صنایع غذایی و صنعت نفت قابل کاربرد دارد.

وی بیان کرد: کاهش قیمت بررسی نمونه های غذایی، کاهش آلودگی ناشی از مصرف نکردن حجم بالای حلال های سمی و ظرفیت جذب بالای نانوکامپوزیت سنتز شده، از مهمترین موارد استفاده از این نانوجاذب است و سادگی ساخت، سرعت بالا و میزان مصرف کم نانوجاذب های به کار رفته از دیگر مزیت های این ماده است.

وی افزود: مقاله ISI در این خصوص با عنوان اندازه گیری مقادیر ناچیز فلزات سنگین در نمونه های غذایی کودک به چاپ رسیده است.

قربانی کلهر هدف این تحقیق را پیدا کردن راه هایی برای جداسازی و اندازه گیری آسان و سریع فلزات سنگین در مواد غذایی و نمونه های محیطی اعلام کرد و افزود: به کمک این ماده شیمیایی می توان بررسی و حذف آسیب های شیمیایی ناشی از مواجهه با فلزات را انجام داد.

وی یادآوری کرد: این طرح به کمک دکترعلی اکبراصغری نژاد و دکترمحمد بهبهانی انجام شده و نتایج آن در مجله Canadian Journal of Chemistry جلد 93، شماره پنج ، سال 2015 ،(صفحات 518 تا 525) به چاپ رسیده و در سایت ستاد ویژه توسعه فناوری نانو ریاست جمهوری به عنوان یکی از مقالات برتر اردیبهشت ماه درج شده است.


ویدیو مرتبط :
ظرف غذای کودک

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اثرسوء مایکروویو بر غذای کودک!!



مایکروویو

مادران خوب و مهربان لطفا برای درست کردن و گرم کردن غدای کودکانتان از مایکرو ویو استفاده نکنید چون ارتعاشات شدید مایکرو ویو موجب پاره شدن دیواره سلولهای غذاها و در هم ریختن ساختمان ظریف برخی مواد غدایی و ویتامین ها شده و انها را از بین میبرد.

برخی ظروف خصوصا ظروف پلاستیکی غیر استاندارد هنگام تماس با مواد داغ پلیمرهای شیمیایی را منتشر میکنند که در بدن تولید سم میکند و مصرف غذاهای گرم در این ظروف خطرناک است.

قرار گرفتن در برابر امواج مایکروویو در دراز مدت موجب نابودی برخی سلولهای بدن و ایجاد مرگ و سرطانهای مختلف میشود.

اگر از مایکروویو استفاده می کنید هر روز برای تهیه غدا استفاده نکنید حتما از ظروف استاندارد استفاده کنید ظروف کم عمق و در دار بهترند. اگر گوشت را داخل مایکروویو می پزید انرا به قطعات ریز خرد کنید .گوشتها را از استخوان جدا کنید و در طول پخت غدا را هم بزنید تا گرما به یکسان به تمام ظرف غذای شما برسد.