اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نام نسخه بعدی اندروید معلوم شد


با توجه به سیاست‌های نام گذاری گوگل برای سیستم عامل اندروید، بدون شک حدس زدن حرف اول نام نسخه‌ی بعدی کار چندان دشواری نیست.

zoomit.ir - حسین خلیلی صفا: با توجه به سیاست‌های نام گذاری گوگل برای سیستم عامل اندروید، بدون شک حدس زدن حرف اول نام نسخه‌ی بعدی کار چندان دشواری نیست. حال موتورولا وجهه‌ای رسمی به این موضوع داده و در تبلیغات مربوط به موتو جی ۴ پلاس، به این موضوع اشاره کرده که این گوشی هوشمند به اندروید N و O بروزرسانی خواهد شد.

نام نسخه بعدی سیستم عامل گوگل اندروید O خواهد بود

به طور حتم حدس زدن حرف اول نام نسخه‌ی بعدی اندروید که پس از اندروید N توسعه خواهد یافت، چندان سخت نیست، چراکه گوگل از الگوی مشخصی که همان ترتیب حروف الفبا است، برای نامگذاری نسخه‌های مختلف سیستم عامل خود استفاده می‌کند. در این بین موتورولا با انتشار تیزری تبلیغاتی که به بیان قابلیت‌های موتو جی ۴ پلاس می‌پردازد، بصورت رسمی حرف اول نسخه‌ی بعدی اندروید را مشخص کرده است. گوگل پس از آنکه اندروید ۱.۵ را با نام اندروید Cupcake منتشر کرد، ترجیح داد تا به استفاده از نام دسرها برای سیستم عامل خود ادامه دهد که این موضوع تاکنون نیز ادامه داشته است. پس از اندروید کیک فنجانی تاکنون تاکنون ۱۱ نسخه از اندروید شامل اندروید N توسعه یافته است.

هنوز مشخص نیست که گوگل نام اندروید N را چه چیزی انتخاب خواهد کرد، اما گزینه‌های بسیار خوش مزه‌ای مطرح شده‌اند که از جمله‌ی آن می‌توان به نوتلای محبوب اشاره کرد. با توجه به اینکه موتورولا به عنوان یک تولید کننده‌ی بزرگ به این موضوع اشاره کرده، نمی‌توان این موضوع را غیرواقعی و داستان پردازی موتورولا خواند.

همانطور که اشاره کردیم، در تیزر تصویری موتو جی ۴ پلاس، منتشر شده، موتورولا به این موضوع اشاره کرده که این گوشی هوشمند به اندروید مارشمالو، اندروید N و اندروید O بروزرسانی خواهد شد. البته این موضوع شاید برای موتورولا گران تمام شود، چراکه احتمالا هنوز گوگل برنامه‌ای برای تعیین قابلیت‌ها و ویژگی‌های اندروید O در سر ندارد و شاید این گوشی هوشمند اصلا توانایی دریافت این نسخه از اندروید را نداشته باشد.


ویدیو مرتبط :
آیا نسخه بعدی اندروید مافین است؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

«مرده شریر»‌ با ۳۰ میلیون دلار کار خود را شروع کرد / فروش ۲۱ میلیون دلاری نسخه سه‌بعدی «پارک ژوراسیک»



سینما - بازسازی «مرده شریر» فیلم ترسناک سام ریمی در هفته اول اکران در آمریکای شمالی فراتر از انتظار ظاهر شد.
به گزارش خبرآنلاین، «مرده شریر» (Evil Dead) به کارگردانی فده آلوارز در هفته اول اکران در ایالات متحده و کانادا از جمعه تا یکشنبه 26 میلیون دلار فروخت و در رده اول جدول قرار گرفت.

 مرده شریر,فیلم ترسناک مرده شریر

این فیلم در سطح بین‌المللی هم در 21 بازار 4.5 میلیون دلار به دست آورد و مجموع فروش جهانی خود را با حساب بازار آمریکای شمالی به 30.5 میلیون دلار رساند.
 «مرده شریر» تولید شرکت‌های سونی/تری‌استار، فیلم‌دیستریکت و گوست‌هاوس پیکچرز متعلق به سام ریمی است.
 این فیلم در وبسایت سینمااسکور از سوی تماشاگران درجه C+ دریافت کرده است. معمولا فیلم‌های ترسناک که در این وبسایت درجه متوسط دریافت می‌کنند، هنگام اکران با مشکل مواجه می‌شوند، اما ظاهرا درمورد «مرده شریر» این اتفاق نیفتاده است.
 نسخه بازسازی‌شده که با بودجه 17 میلیون دلاری ساخته شده، بیشتر مورد استقبال تماشاگران مرد (56 درصد) قرار گرفت.

  مرده شریر,فیلم ترسناک مرده شریر

  بازسازی فیلم «مرده شریر» در هفته اول اکران بیش از انتظار ظاهر شد
 این فیلم چهارمین فیلم مجموعه سینمایی «مرده شریر» و اولین فیلم این مجموعه است که سام ریمی آن را کارگردانی نکرده است. او شخصا آلوارز را برای کارگردانی فیلم چهارم انتخاب کرد.
 داستان درباره پنج دانشجو است که هنگام گذراندن تعطیلات آخر هفته به کلبه‌ای متروک در اعماق جنگل‌های ماساچوست می‌روند. آن‌ها در آنجا یک کتاب کهن درباره مردگان پیدا می‌کنند و ناخواسته باعث احضار شیاطینی می‌شوند که در جنگل زندگی می‌کنند. اهریمنان ارواح آن‌ها را تسخیر می‌کنند تا اینکه تنها یک نفر می‌ماند که باید برای بقا مبارزه کند.
 جین لوی، شیلو فرناندز و جسیکا لوکاس از جمله بازیگران «مرده شریر» هستند. نقش‌آفرینی‌های بازیگران یک پیروزی دیگر برای سونی/ تری‌استار پس از فیلم «تماس» است که چهار هفته پیش اکران شد.
 ریمی اولین «مرده شریر» را سال 1983 ساخت که با موفقیت بسیار روبرو شد. او بعدها دو دنباله این فیلم «مرده شریر 2: مرده در سپیده‌دم» و «سپاه تاریکی» را هم کارگردانی کرد.
 شرکت یونیورسال این هفته نسخه سه‌بعدی «پارک ژوراسیک» ساخته سال 1993 استیون اسپیلبرگ را روانه سینماها کرد که این فیلم هم با استقبال روبرو شد.

  مرده شریر,فیلم ترسناک مرده شریر

  نسخه سه‌بعدی «پارک ژوراسیک» از این هفته در سینماهای جهان اکران شده است
 «پارک ژوراسیک سه‌بعدی» با 18.2 میلیون دلار در رده چهارم جدول فروش هفتگی قرار گرفت. این فیلم در سطح بین‌المللی هم سه میلیون دلار فروخت و مجموع فروش جهانی خود را به 21.2 میلیون دلار رساند.
 سام نیل، لورا درن، جف گلدبلام، ریچارد آتن بورو و باب پک در «پارک ژوراسیک» بازی می‌کنند. داستان درباره گروهی دانشمند است که به دعوت صاحب ثروتمند و بانفوذ پارک ژوراسیک که جزیره‌ای در سواحل کاستاریکا است، به این پارک می‌روند، جایی که انواع دایناسورها به کمک مهندسی ژنتیک دوباره حیات یافته‌اند.
 فیلم اکشن و علمی تخیلی «سرباز جو: تلافی» با بازی چانینگ تیتم، دواین جانسن، بروس ویلیس و جاناتان پرایس و فیلم انیمیشن «خانواده کرود» تولید استودیو دریم ورکس انیمیشن در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند. فروش هر دو فیلم رقمی درحدود 21.1 میلیون دلار بود.
 فروش جهانی «خانواده کرود» از مرز 300 میلیون دلار گذشت. این فیلم پس از «آز بزرگ و قدرتمند» دومین فیلمی است که از ابتدای سال 2013 تاکنون از این مرز عبور کرده است.
«خانواده کرود» در سطح بین‌المللی در 62 بازار 34.1 میلیون دلار فروخت و فروش خود را در این سطح به 206.8 میلیون دلار رساند. مجموع فروش این کارتون سه‌بعدی در آمریکای شمالی 125.8 میلیون دلار شده و به این ترتیب فروش جهانی آن 332.6 میلیون دلار شده است.
 «سرباز جو: تلافی» هم در دومین هفته نمایش مجموع فروش جهانی خود را به 231.9 میلیون دلار رساند.
 در حوزه نمایش محدود تریلر سیاسی «دوستانی که برای خود نگه می‌داری» (The Company You Keep) به کارگردانی و با بازی رابرت ردفورد در پنج سینما 146 هزار دلار فروخت.
 لم دابز فیلمنامه «دوستانی که برای خود نگه می‌داری» را بر مبنای رمانی به همین نام که سال 2003 منتشر شد، نوشته است.

  مرده شریر,فیلم ترسناک مرده شریر

  رابرت ردفورد در صحنه‌ای از فیلم «دوستانی که برای خود نگه می‌داری»
داستان درباره پدری تنها به نام جیم گرانت (رابرت ردفورد) است که سال‌ها پیش عضو «ودر آندرگراند» گروه چپ‌گرای افراطی و مخالف جنگ ویتنام بود. پلیس فدرال بیش از 30 سال است برای تحقیق درباره نقش گرانت در یک سرقت بانک در میشیگان که به قتل یک نگهبان منجر شد به دنبال اوست. گرانت این مدت فراری بوده و در قالب یک وکیل فعالیت می‌کرده است.
زمانی که بن شپرد گزارشگر جوان (با بازی شایا لابوف) هویت واقعی گرانت را فاش می‌کند، او فراری می‌شود. پیش از آنکه ماموران اف‌بی‌آی گرانت را به دام بیندازند، او باید میمی (جولی کریستی) زنی را که در گذشته دوست داشت، پیدا کند. او کسی است که می‌تواند گرانت را از این مهلکه نجات بدهد، وگرنه او همه چیز خود از جمله ایزابل دختر 11 ساله‌اش را از دست می‌دهد.
در همان حال که بن به کار خود ادامه می‌دهد، جیم و دوستان قدیمی‌اش در «ودر آندرگراند» باید با پیامدهای گذشته افراطی خود روبرو شوند.
سوزان ساراندون، ترنس هوارد، آنا کندریک، سام الیوت، نیک نولتی، برندان گلیسن، ریچارد جنکینز، کریس کوپر و استنلی توچی از دیگر بازیگران «دوستانی که برای خود نگه می‌داری» هستند که اولین بار در دنیا سپتامبر پیش در بخش خارج از مسابقه شصت و نهمین دوره جشنواره فیلم ونیز به نمایش درآمد. این فیلم دسامبر پیش به طور محدود در ایتالیا اکران شد و پنج میلیون دلار فروخت.
 «خلسه» (Trance) تازه‌ترین ساخته دنی بویل نیز در هفته اول اکران در چهار سینما 136 هزار دلار به دست آورد.
 جیمز مک‌آووی، ونسان کسل و روساریو داوسن در تریلر «خلسه» بازی می‌کنند. داستان درباره یک سرقت هنری نافرجام است که دو مرد را در مقابل هم قرار می‌دهد.

  مرده شریر,فیلم ترسناک مرده شریر

 ونسال کسل در «خلسه» تازه‌ترین ساخته دنی بویل بازی می‌کند
مک‌آووی نقش مغز متفکر این سرقت را بازی می‌کند که به همراه یک گروه سارق به این کار دست می‌زند. اما ناگهان با خوردن ضربه‌ای به سرش بیهوش می‌شود و وقتی بهوش می‌آید متوجه می‌شود دچار فراموشی شده است. نقش رئیس دارودسته دزدان را ونسان کسل بازی می‌کند. شخصیت مک آووی سعی می‌کند با کمک یک هیپنوتیزم‌گر از گذشته‌اش مطلع شود. داوسن نقش زنی را بازی می‌کند که بین دو مرد پادرهوا مانده است.
بویل سال 2009 برای فیلم «میلیونر زاغه‌نشین» برنده اسکار بهترین کارگردانی شد. او سال 2011 نیز برای فیلم «127 ساعت» نامزد جوایز اسکار بهترین فیلم و فیلمنامه اقتباسی بود.

جدول فروش فیلم‌ها در ایالات متحده و کانادا (5 تا 7 آوریل)

رتبه

عنوان فیلم

فروش جمعه تا یکشنبه (میلیون دلار)

تعداد سالن

متوسط فروش در هر سینما (دلار)

مجموع فروش (میلیون دلار)

بودجه (میلیون دلار)

هفته اکران

1

«مرده شریر»

26

3025

8.595

26

17

1

2

«سرباز جو: تلافی»

21.2

3734

5.651

86.6

130

2

3

«خانواده کرود»

21.1

3879

5.440

125.8

135

3

4

«پارک ژوراسیک سه‌بعدی»

18.2

2771

6.585

18.2

10

1

5

«المپوس فرو ریخت»

10.1

3059

3.283

71.1

70

3

6

«وسوسه تایلر پری»

10

2047

4.885

38.3

-

2

7

«آز بزرگ و قدرتمند»

8.1

2905

2.813

212.7

215

5

8

«میزبان»

5.2

3202

1.616

19.6

40

2

9

«تماس»

3.5

2002

1.748

45.4

13

4

10

«پذیرش»

2.1

1407