اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نام متخلفان روغن پالم روی میز قوه قضاییه


رییس سازمان غذا و دارو از ممنوعیت استفاده از خمیر مرغ خبر داد و درمورد اعلام اسامی متخلفان روغن پالم گفت: اسامی متخلفان نزد قوه قضاییه موجود است.

ایرنا: رسول دیناروند عصر پنجشنبه در حاشیه همایش بیماران هموفیلی در گفت وگویی اختصاصی در مورد استفاده از خمیر مرغ در سوسیس و کالباس گفت: همچنان استفاده از خمیر مرغ ممنوع است و به هیچوجه برای تهیه سوسیس و کالباس از آن استفاده نمی شود.

وی ادامه داد: ممکن است که نظر سازمان دامپزشکی بر این باشد که از خمیر مرغ در تولید فرآورده های گوشتی نظیر سوسیس و کالباس استفاده شود، اما با توجه به جلساتی که در این زمینه برگزار کردیم، همچنان به یک اطمینان خاطر نرسیده ایم.

دیناروند تصریح کرد، از مهر سال 1393 دیگر خمیر مرغ استفاده نمی شود.

معاون وزیر بهداشت در پاسخ به دیگر سووال خبرنگار ایرنا در مورد اعلام اسامی استفاده کنندگان متخلف روغن پالم به دستور قوه قضاییه گفت: چنین چیزی نداشتیم.

وی ادامه داد: چند وکیل هستند که هر از چندگاهی برای مطرح کردن خود یک فرمایشی می کنند.

رییس سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: اسامی نزد قوه قضاییه موجود است.

دیناروند تاکید کرد: اسامی به همه مراجع اعلام و با متخلفان برخورد شده است.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه دیگر از روغن پالم استفاده نمی شود، تصریح کرد: روغن پالم دیگر چه به صورت مجاز در برخی از فراورده ها و چه به صورت غیر مجاز در فرآورده های پرچرب، استفاده نمی شود.


ویدیو مرتبط :
رهبر انقلاب: قوه‌ قضاییه باید از حقوق مردم با قدرت دفاع، و با متخلفان و قانون شکنان مقابله کند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پرونده مرگ و زندگی ایرانی ها در دست قوه قضاییه/ رأی دادگاه درباره متهمان "روغن پالم" چه خواهد بود؟



اخبار,اخباراجتماعی ,روغن پالم موجود در شیر

همین چند روز پیش بود که وزیر بهداشت اعلام کرد که علت نیمی از مرگ های مردم ایران سکته است. حال مرگ های وسیع ایرانیان و حتی جوانان بر اثر سکته را بگذارید کنار ماجرای استفاده از روغن سکته زای پالم تا مشخص شود که اهمیت این پرونده چقدر حیاتی است.

  پرونده روغن پالم، یک مرحله بسیار مهم را در دستگاه قضایی پشت سر گذاشت و برای تصمیم گیری نهایی راهی دادگاه شد.


آن طور که معاون دادستان تهران به  میزان  گفته، این پرونده با تکمیل تحقیقات و با صدور قرار مجرمیت و کیفرخواست از دادسرای 19 تهران (دادسرای ویژه جرایم پزشکی و دارویی) به دادگاه ارسال شده است.

این بدان معناست که دادسرا، "وقوع جرم" در این پرونده را محرز دانسته و پرونده را برای صدور رأی به دادگاه فرستاده است.

ماجرای روغن پالم را اول بار وزیر بهداشت دولت کنونی در سطح عمومی رسانه ای کرد و خبر داد که برخی تولید کنندگان لبنیات، روغن صنعتی پالم را وارد محصولاتی مانند شیر می کنند و به عنوان لبنیات طبیعی پرچرب به مردم می فروشند.

هر چند دکتر هاشمی در آن زمان گفت که اسامی شرکت های متخلف را اعلام خواهد کرد ولی این اتفاق رخ نداد. با این حال، پرونده به دستگاه قضایی ارسال شد و اینک خبر می رسد که مرحله مهم پرونده که تحقیقات قضایی و صدور کیفرخواست است به پایان رسیده و از هم اکنون مردم باید منتظر حکم نهایی باشند.

استفاده از روغن پالم، نه فقط از منظر اقتصادی و سودی که نصیب متخلفان می کرد که از نظر سلامت عمومی هم مورد توجه دولت و قوه قضاییه قرار گرفت.

متخصصان داخلی و بین المللی می گویند این روغن با افزایش کلسترول بد خون در نهایت تنگی و انسداد عروق و سکته های قلبی را به همراه دارد.


 روغن پالم موجود در شیر و لبنیات پرچرب همچنین به کبد آسیب می زند و به نارسایی کبدی هم منجر می شود.

همین چند روز پیش بود که وزیر بهداشت اعلام کرد که علت نیمی از مرگ های مردم ایران سکته است.


حال مرگ های وسیع ایرانیان و حتی جوانان بر اثر سکته را بگذارید کنار ماجرای استفاده از روغن سکته زای پالم تا مشخص شود که اهمیت این پرونده چقدر حیاتی است.

متأسفانه جامعه سیاست زده ما به پرونده های افراد سیاسی بیش از این پرونده ها که به جان انسان ها مربوط می شود بها می دهد و این خود زنگ خطری است که مبادا در سایه غفلت عمومی از پرونده های مربوط به سلامت مردم، جای اصل و فرع عوض شود.

نحوه برخورد قوه قضاییه با این پرونده ، بسیار بسیار مهم است. اگر دستگاه قضایی بخواهد مماشات کند، چراغ سبزی خواهد بود به اشخاص حقیقی و حقوقی دیگر تا بتوانند در حاشیه امنی مطمئن، به بازی با جان و سلامت مردم ادامه دهند ولی اگر قاطعیت لازم در این پرونده لحاظ شود - و مسوولان قضایی هم همین وعده را داده اند - نه تنها بخشی از عاملان کشتار بی صدای مردم بر اثر سکته های پی در پی مجازات می شوند، بلکه حساب کار دست بقیه هم می آید و خواهند دانست که دوران بازی با جان مردم به سر آمده و هر که بخواهد با محصولات ناسالم سلامت مردم را به خطر بیندازد باید تاوان سنگینی بپردازد.

در واقع، آنچه اینک در دست قوه قضاییه است، نه پرونده روغن پالم که پرونده سلامت ایرانیان در تمام سال های پیش روست.

 

اخبار  اجتماعی  - میزان