اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نام‌ های خانوادگی نامناسبی که تغییر کردند


9016 شهروند تهرانی که از نام‌خانوادگیان راضی نبودند ، امسال نام خود را تغییر داده‌اند.

خبرگزاری ایسنا:  9016 شهروند تهرانی که از نام‌خانوادگیان راضی نبودند ، امسال نام خود را تغییر داده‌اند.

بر اساس اعلام اداره کل ثبت احوال استان تهران از اول فروردین امسال تا پایان آبان ماه، 9016 تهرانی نام خانوادگی خود را تغییر و یا پسوند آن را حذف کرده‌اند.

از این تعداد 6655 مورد پسوند را از نام خانوادگی حذف کرده‌اند و مابقی موارد دیگر بوده است.

کارگری خروانق، فنجوکی، ختلو ممان، شوملا حسین، یله ، میش مست نمکی، کاسی قارویر، نهنگی، علافها، آهنین جگر، قوزیوند، شنگی قهی، بی چاق چی، لرسیلاخوری ملایری، موشامپائی، قلیان اجارستانی، هزار و سی، النچری چادرچی، جقاتایلی و جلمبادانی از جمله نام‌های خانوادگی‌های نامناسبی بوده که تغییر یافته است.


ویدیو مرتبط :
تغییر نام و نام خانوادگی در شناسنامه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جمع آوری امضا برای تغییر نام و نام خانوادگی علی مطهری



اخبار,اخبار سیاسی,اخبارعلی مطهری

روز گذشته بالاخره سایت اینترنتی علی مطهری فیلتر شد تا این نماینده جنجالی مردم تهران در مجلس بالاخره به آرزویش برسد.

 

وی در چند سال گذشته نشان داده است که به هر وسیله ای متوسل شده تا یک نفر بیاید و او را از زحمت حرف زدن خلاص کند. این طور که من متوجه شدم او خودش هم خسته شده و دوست دارد یک اتفاقی بیفتد تا بتواند این چند وقت باقی مانده تا پایان مجلس را در آرامش بگذراند. مثلا صبح بلند شود و به مجلس برود، توی صندلی های سبز مجلس لم بدهد. یک مقدار اینترنت را بگردد، چند تا روزنامه بخواند،جدول هایشان را حل کند و ظهر هم برود سالن غذاخوری مجلس، ناهارش را بخورد و اگر مجلس جلسه بعد ازظهر داشت که به همین ترتیب عمل کند و اگر هم نداشت برود خانه، استراحت کند.

 

به همین خاطر او همین دوسال پیش تلاش بسیار کرد تا یک عده بروند دفترش و توی کانال کولر،دوربین کار بگذارند و زیر میزش هم میکروفون جاسازی کنند، اما چندساعت بعد حواسش نبود و برای رسانه ها نامه نوشت و این موضوع را خبری کرد.وی به این موضوع بسنده نکرد و وقتی که دید در نهایت کسانی که دردفترش وسایل جاسوسی کار گذاشته بودند، نتوانستند، به وظیفه خود خوب عمل کنند، عصبانی شد و به رسانه ها گفت که این افراد از کار برکنار شدند.

 

او در ادامه این استراتژی بارها تلاش کرد تا بعضی از نمایندگان را وادار کند که مانع سخنرانی اش شوند، وحتی یکی دوبار، هم کسانی مانند رسایی و کوچک زاده فریب او را خوردند و با ایجاد سرو صدا در حال موفق کردن او بودند که در وسط کار فهمیدند و عقب نشینی کردند تا او بتواند سخنرانی کند و این بهانه نیز از او گرفته شود.

 

تا این که همین چند هفته پیش او یک بار دیگر تلاش کرد که به این خواسته خود برسد. وی که وانمود می‌کرد می‌خواهد در مجلس نطق کند، پشت تریبون قرار گرفت و ظاهرا شروع به سخنرانی - آن هم از روی کاغذ – کرد. او به گونه ای صدایش را بلند می‌کرد و سخنانی می‌گفت که معلوم بود می‌خواهد یک عده برسرش بریزند و کتکش بزنند. حتی یکی از نمایندگان حاضر در آن نزدیکی به خبرنگاران پارلمانی حاضر در راهرو های مجلس گفته بود، که او دوست داشت، کاغذ حاوی نطقش نیز پاره شود.

 

یکی دیگر از نمایندگان نیز بعدها در سایت شخصی اش نوشت که مطهری به شدت علاقمند بود که ما او را هل داده و برزمین بیاندازیم و چندجای دستش را زخمی کنیم.حتی یکی از اعضایی که نزدیک به هیئت رئیسه ایستاده بود، گفت که من از چشم های مطهری خوانده بودم که دوست دارد نطقش قطع شود، ولو دو دقیقه اش باشد. یکی از کارکنان صداوسیما نیز در مجلس مشغول امر خبررسانی برای مخاطبان رسانه ملی بود،می گفت که لحن مطهری نشان می‌داد که دوست دارد، سخنانش از رادیو قطع شود. آن روز متاسفانه برخی از نمایندگان فریب او را خوردند و هم به سمتش حمله کردند و هم او را برزمین انداختند و حتی یک نفر نیز کاغد حاوی نطقش را گرفت،کشید و پاره کرد. مطهری آن روز حتی موفق شد که کارکنان رسانه ملی را فریب دهد تا بخش زنده نطقش را قطع کنند.

 

اما شاید بتوان اوج اقدامات فریبکارانه وی را روز گذشته دانست که توانست مسئولان و متولیان فضای مجازی و کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه این فضا را وادار کند که سایت شخصی اش را فیلتر کنند. او اکنون به آرزویش رسیده است و می‌تواند هر روز در مجلس فریاد بردارد و از فیلترینگ انتقاد کند.

 

حال که کار از کار گذشته است ودیگر ملاحظه کاری درباره وی فایده ای ندارد، من چند پیشنهاد دیگر هم درباره وی دارم که فکر کنم در فضای سیاسی فعلی جواب بدهد. او به دلیل انتساب به یک چهره مطرح انقلاب و شباهت نام خانوادگی اش به ایشان، از این موضوع سوء استفاده های فراوان کرده است، لازم است که برای تغییر نام خانوادگی اش تدبیری اندیشیده شود. مثلا اهالی فریمان ( که زادگاه پدربزرگوارش می‌باشد) نامه بنویسند و از ثبت احوال بخواهند که نام خانودگی وی را عوض کنند( من،هم توی آن شهر و هم توی ثبت احوالش آدم دارم) اگر این ممکن نشد، در همین رسانه ها و روزنامه ها هم می‌توان این کار را انجام داد.

 

مگر همین چندسال پیش به یک باره نام سید حسن خمینی، به سید حسن مصطفوی تغییر نکرد. که البته پیشنهاد می‌شود که درباره این آقا حتی نام کوچکش را هم عوض کرد. مثلا کامبیز، روزبه،فرزاد، فرشاد...(اسامی این طوری ) و فامیلی های متعددی هم برایش سراغ دارم مثلا:اسفندیاری،رستم خانی،فرامرزی) مثلا می‌توان کاری کرد که یک شب که خوابید، صبح بیدار شود و ببیند که اسمش شده فرزاد فرامرزی. اصلا سخت نیست، کافی است چند شب پشت سرهم اخبار 20:30 عکسی را نشان دهد و بگوید که این فرزاد فرامرزی است. مثلا درحالی که تصاویری از وی پخش می‌شود، صدای کامران نجف زاده روی تصویر بگوید: صبح امروز فرزاد فرامرزی نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری و اسلامشهر،جلسه علنی خانه ملت را به هم ریخت و سبب تعطیلی مجلس شد.

 

اخبار سیاسی - ابتکار