اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نامه 31 حزب اصلاح‌طلب به اوباما



نامه به اوباما,نامه اصلاح طلبان به اوباما

 نامه
31 حزب اصلاح‌طلب به اوباما

تعدادی از احزاب اصلاح‌طلب با انتشار نامه‌ای به اوباما نسبت به تداوم وضع دور جدیدی از تحریم‌ها علیه مردم ایران اعتراض کردند.

در این نامه آمده است: «هنوز هم خاطرات تلخ و تاسفبار وقایع 11سپتامبر از اذهان مردم ایران محو نشده است، حادثه‌ای تاسفبار از سرگذشت قربانیان خشونت‌های غیرانسانی که در جریان آن مردم مسلمان و متمدن ایران با افروختن شمع‌های همدردی و همدلی در خیابان‌ها و میادین شهرها، این رخداد تلخ را به سوگ نشستند و بدینسان با نمایش درک والای خود، امیدی وصف‌ناپذیر را در قلب‌ها خلق کردند تا شاید تابوی شوم دشمنی‌های دو ملت چون کوه یخ ذوب شود و دیوار‌های بلند بی‌اعتمادی فرو ریزد.

 

باشد که زخم‌های کهنه و جراحات دردآور کودتای 28 مرداد سال 1332 و حمایت‌های سوال‌برانگیز دولت آمریکا از جنایات خونبار صدام حسین که بر دل مردم ایران نقش بسته است به مدد صبر، تدبیر و شکیبایی مثال‌زدنی این ملت قدری التیام یابد و هر دو ملت در کمال عقلانیت و دوراندیشی و بدون سکون و توقف در گذشته، به سمت دوستی و مدارا حرکت کنند و به همسویی منافع عظیم مشترک و حل نقاط اختلاف بیندیشند،

 

ولی متاسفانه دیدیم که تمامی این آمال و آرزوها در کوران سودجویی برخی انحصارطلبان بر باد رفت و دولت وقت آمریکا در به‌کارگیری ارعاب و تهدید و ایراد اتهام شرارت علیه ایران کمترین تردیدی به خود راه نداد، اما با ورود اوباما به صحنه قدرت و انعکاس راهبرد «تغییر» در سیاست‌های سنتی و منسوخ دشمن هراسانه آمریکا، افق‌های امیدوارکننده‌ای تابیده شد و جوانان و آینده‌سازان ملت‌ها از خود پرسیدند که آیا می‌توان به نزدیکی قلوب گرم و صبور مردم هر دو کشور امید وار بود؟

 

تنظیم‌کنندگان این نامه اعتراض شدید خود را به تداوم وضع دور جدیدی از تحریم‌های کور و خشن علیه مردم ایران اعلام می‌نماید، تحریم‌هایی که جز ایجاد زمینه رانت‌خواری برای عده‌ای سودجو و تحمیل فشارهای مضاعف بر طبقات محروم و فرودست جامعه و تعمیق کدورت‌های قلبی مردم حق‌جوی این مرز و بوم در برابر داعیه بشردوستانه غرب، دستاورد دیگری دربر نداشته است.

 

در پایان از رئیس‌جمهور جناب آقای اوباما، نمایندگان کنگره، احزاب، تشکل‌ها، نهاد‌های مردم نهاد و نخبگان آن کشور درخواست می‌نماییم تا با ورود موثر به موضوعات مورد علاقه دو ملت و تلاش در جهت رفع تحریم‌ها علیه ایران، زمینه گفت‌وگوی بدون پیش شرط و از موضع برابر دوکشور را با احترام به حق و حقوق مسلم هر دو ملت فراهم نمایند.»
روزنامه آرمان

 


ویدیو مرتبط :
بی بی سی اصلاح طلب است یا اصلاح طلبان انگلیسی اند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نامه 31 حزب اصلاح طلب ایران به اوباما


سی و یک حزب اصلاح طلب در نامه ای به رییس جمهور آمریکا تاکید کردند:از رییس جمهور آمریکا جناب آقای اوباما نمایندگان کنگره ، احزاب ، تشکل ها ، نهاد های مردم نهاد و نخبگان آن کشور درخواست می نماییم تا با ورود موثر به موضوعات مورد علاقه دو ملّت و تلاش در جهت رفع تحریم ها بر علیه ایران، زمینه گفتگوی بدون پیش شرط و از موضع برابر دوکشور را با احترام به حق و حقوق مسلم هر دو ملت فراهم نمایند.

خبرگزاری مهر: سی و یک حزب اصلاح طلب در نامه ای به رییس جمهور آمریکا تاکید کردند:از رییس جمهور آمریکا جناب آقای اوباما نمایندگان کنگره ، احزاب ، تشکل ها ، نهاد های مردم نهاد و نخبگان آن کشور درخواست می نماییم تا با ورود موثر به موضوعات مورد علاقه دو ملّت و تلاش در جهت رفع تحریم ها بر علیه ایران، زمینه گفتگوی بدون پیش شرط و از موضع برابر دوکشور را با احترام به حق و حقوق مسلم هر دو ملت فراهم نمایند.

محمد جواد حق شناس فعال اصلاح طلب در گفتگو با خبرنگار مهر از امضای نامه ای از سوی احزاب اصلاح طلب و اعتدال گرا به باراک اوباما  رییس جمهوری آمریکاخبر داد و گفت: این نامه درباره محکومیت یک جانبه علیه ایران بوده و با توجه به فضای پیش آمده خواهان مذاکرات بدون پیش شرط و از موضع برابر هستیم.

متن کامل این نامه به این شرح است:


بنام خدا

حضور رئیس جمهور محترم و مردم فهیم ایالات متحده امریکا

با سلام؛

سلامی به سبزی مراتع و بیشه های پرگل شمال ایران و طراوت وصف ناپذیر جنگلهای تونگا در آلاسکا؛

و با درودی به گرمای  ریگهای کویر مرکزی  ایران و به رنگ دلنشین حیات دربیابان های سرخ گون آریزونا؛

و به امید روزهای مملو از عشق و امید به شیرینی کلام حافظ و سعدی در ایران و نگاه های لطیف و آرزومندانه رابرت فراست وامرسن در افق های دور دست حیات مردم آمریکا ؛

هنوز هم خاطرات تلخ و تاسف بار وقایع یازده سپتامبر از اذهان مردم ایران محو نشده است، حادثه ای تاسف بار از سرگذشت قربانیان خشونت های غیر انسانی که در جریان آن مردم مسلمان و متمدن ایران باافروختن شمع های همدردی و همدلی در خیابان ها و میادین شهرها، این رخداد تلخ را به سوگ نشستند و بدینسان با نمایش درک والای خود، امیدی وصف ناپذیر  را در قلب ها خلق نمودند تا شاید تابوی شوم دشمنی های دو ملت چون کوه یخ ذوب  شود و دیوار های بلند بی اعتمادی فرو ریزد.

باشد که زخم های  کهنه و جراحات دردآور  کودتای 28 مرداد سال 1332  و حمایت های سوال برانگیز دولت آمریکا از جنایات خونبار صدام حسین که بر دل مردم ایران نقش بسته است به مدد صبر، تدبیر و شکیبایی مثال زدنی این ملت قدری التیام یابد و هر دو ملت در کمال عقلانیت و دور اندیشی و بدون سکون و توقف  در گذشته، به سمت دوستی و مدارا حرکت نمایند و به همسویی منافع عظیم مشترک و حل نقاط اختلاف بیاندیشند.

ولی متاسفانه دیدیم که تمامی این آمال و آرزوها در کوران سودجویی برخی انحصار طلبان بر بادرفت و دولت وقت امریکا در بکارگیری ارعاب و تهدید و ایراد اتهام شرارت بر علیه ایران کمترین تردیدی به خود راه نداد . اما باورود پریزیدنت اوباما به صحنه قدرت و انعکاس طنین دلنشین راهبرد«تغییر» در سیاست های سنتی و منسوخ دشمن هراسانه امریکا، افق های امیدوار کننده ای بر قلوب مردم دردمند جهان تابیده شد و جوانان و آینده سازان ملت ها از خود پرسیدند  که آیا می توان به نزدیکی قلوب گرم و صبور مردم هر دو کشور امید وار بود؟

و امروز با گذشت بیش از یک قرن  از انقلاب پرشکوه مشروطه  ایران و سپری شدن سه دهه از انقلاب بزرگ و تاریخ ساز مردم مسلمان ایران، مردم ایران ضمن درک تمامی محدودیت‌ها ومشکلات پیش رو وعلیرغم خاطرات تلخ وقایع سال88، در مسیر حرکت به سوی فردایی روشن و بر خوردار و با اتکای بر عقلانیت و دور اندیشی خود وارد انتخاباتی تعیین کننده شدند تا با انتخاب گزینه عقلانیت و اعتدال و تغییر برخی رویکردهای تند و خشن،‌در پی اعتلای بیش از پیش جایگاه منطقه ای و جهانی  خود گام بردارند و از پس هزاران سال تمدن و اعتبار جهانی ایران، پیام آور صلح و دوستی برای  تمامی ملل جهان باشند.

اما صد افسوس که در یک چنین برهه حساسی در تاریخ ملت ایران ، نیات مغرض و فرصت طلب باز هم بر طبق دشمنی ها و کدورت ها می کوبند و بر خلاف خواست ملت خود و طی اقداماتی که در تضاد کامل با شئون دموکراسی  و احترام به حقوق ملتهاست، خواستار تداوم تحریمها و فشارهای مضاعف بر ملت ایران هستند.

از همین رو تنظیم کنندگان این نامه به عنوان بخش بزرگی  از احزاب جریان های اصلاح طلب و اعتدال  گرا در ایران  و  به نمایندگی از نخبگان سیاسی و دانشگاهی کشور، اعتراض  شدید خود را  به تداوم  وضع دور جدیدی از تحریم های کور و خشن بر علیه مردم ایران اعلام می نماید، تحریم هایی که جز ایجاد  زمینه رانت  خواری  برای عده ای سودجو و تحمیل فشارهای مضاعف  بر طبقات محروم و فرودست  جامعه  و تعمیق کدورت های  قلبی مردم حق جوی  این مرز و بوم در برابر داعیه بشردوستانه غرب، دستاورد دیگری دربر  نداشته است.

در پایان از رییس جمهور  امریکا جناب آقای اوباما نمایندگان کنگره ، احزاب ، تشکل ها ، نهاد های مردم نهاد و نخبگان آن کشور درخواست می نماییم  تا با ورود موثر به موضوعات مورد علاقه دو ملّت و تلاش  در جهت رفع تحریم ها بر علیه ایران، زمینه  گفتگوی  بدون  پیش شرط  و از موضع برابر دوکشور را با احترام به حق  و حقوق مسلم  هر دو ملت فراهم نمایند.

فهرست احزاب و تشکل های درخواست کننده بر اساس حروف الفباء

1- حزب آزادی –  دبیرکل دکتر مجید محتشمی

2- جمعیت اقتدار ملت ایران –  دبیرکل مهندس مجید بهمن زاده

3- حزب اصلاحات جامعه مدنی ایران -  دبیرکل خانم دکتر محمودوند

4- حزب ایران فردا – دبیرکل خانم دکتر خسروی

5- مجمع ایثارگران و جانبازان انقلاب اسلامی – دبیرکل حجت الاسلام و المسلمین مرتضوی

6- حزب پیشگامان توسعه  - مهندس آل قیس

7- حزب ترقی ایران -  آقای دکتر بابک آذرباد

8- حزب توسعه استان کرمانشاه -  دکتر مهدوی

9- حزب حمایت از نظم و قانون -  آقای مهندس طجرلو

10- مجمع  دانشجویان و دانش آموختگان استان  آذربایجان شرقی – آقای دکتر باقرزاده

11- مجمع دانشجویان ودانش آموختگان دانشگاه ابوریحان بیرونی– آقای‌مهندس‌مسعودی‌نسب

12- مجمع  دانشجویان و دانش آموختگان استان  اصفهان – آقای دکتر مهران فر

13- مجمع  دانشجویان و دانش آموختگان استان  بوشهر – آقای دکتر حق شناس

14- مجمع  دانشجویان و دانش آموختگان استان  تهران – آقای دکتر مهرجردی

15- مجمع  دانشجویان و دانش آموختگان استان  گلستان – آقای محمد تبرایی

16-  جمعیت رهروان فردا – آقای بهنود نادری

17-  جمعیت دوستی و مودت –  آقای فرزاد قاسمی

18-  حزب عدالت – آقای ثابتی

19- حزب فرزندان ایران -  آقای مهندس ایرانی

20- حزب  مستقل کار – آقای مهندس عبادی

21- حزب مردم مسلمان ایران -  آقای امرالله شیخیانی

22- حزب مشارکت های مردمی گیلان -  خانم سهیلا مدارایی

23- کانون مهستان – دکتر مهدی پورنامدار

24- کانون متفکرین ایران – دکتر موسوی

25- حزب مردم سالاری  -  آقای دکتر مصطفی کواکبیان

26- حزب میهن اسلامی -  آقای مهندس میرعطایی

27- کانون همبستگی فرهنگیان کشور -  آقای دکتر فائضی

28- حزب وحدت ایران اسلامی – آقای محبی شولمی

29- کانون ولیعصر -  آقای خراسانی

30- کانون وکلای مدافع حقوق بشر- دکتر احمدلو

31- حزب وحدت ملی – آقای دکتر صفرپور