اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نامه ۷۶۰ استاد دانشگاه به نمایندگان مجلس درحمایت از دانش آشتیانی / بیانیه ی دانشجویی: گویی هنوز صدای ملّت به مجلس نرسیده‌



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

نامه ۷۶۰ استاد دانشگاه به نمایندگان مجلس درحمایت از دانش آشتیانی

۷۶۰ استاد دانشگاه در نامه ای به مجلس شورای اسلامی، حمایت خود از فحرالدین احمدی دانش‌آشتیانی، چهارمین گزینه رییس جمهور برای وزارت علوم، حمایت کرده اند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ دراین نامه چنین آمده است؛

رئیس جمهور محترم بر مبنای وظایف و اختیارات قانونی خود، بار دیگر یک شخصیت شناخته شدۀ دانشگاهی را جهت تصدی مسئولیت وزارت علوم،تحقیقات و فناوری به مجلس شورای اسلامی معرفی کرده است. جناب آقای دکتر دانش آشتیانی ازاساتید برجسته، نام آشنا و مجرب درعرصۀ آموزش عالی است و در بین قاطبۀ دانشگاهیان به عنوان مدیری متدین،متعهد، درستکار، منطقی،آیندهنگر و توسعه گرا شناخته می شود.

نمایندگان محترم مجلس توجه دارندکه تلاشها و تدابیر دولت محترم برای خروج کشور از شرایط دشوار قبلی با اقبال گسترده روبروست و در این شرایط، مردم و نخبگان، از مجلس محترم شورای اسلامی انتظار دارند همراهی بیشتری با دولت محترم از خود نشان دهند. در این میان حمایت از وزارت علوم که نقش اساسی در تربیت نیروی انسانی و توسعۀ دانشبنیان کشور دارد، اهمیت بیشتری می یابد. امروزه دانشگاه به برنامه ریزی و ثبات مدیریت نیاز دارد تا دانشگاهیان بتوانند با آرامش، نشاط و امید بیشتر به انجام وظایف خود و جبران عقب ماندگیهای کشور در عرصه تولید علم و فناوری بپردازند. تحقق این امر در سایه حمایت همگانی شما نمایندگان محترم در روی کارآمدن وزیری متعهد، توانمند، توسعه گرا و با مقبولیت بالادر میان دانشگاهیان( ویژگیهایی که در جناب آقای دکتر دانش آشتیانی بروشنی دیده می شود) میسر است.

ما جمعی از اعضای هیأت علمی دانشگاه های کشور با حمایت از تلاش مکرر رئیس جمهور محترم برای تعیین تکلیف مدیریت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، از نمایندگان محترم انتظار همراهی و همدلی با دولت داریم و از آنان میخواهیم که اولا در ارزیابیهای خود به حسن استقبال اکثریت مطلق دانشگاهیان از تصمیمات رئیس جمهور محترم در عرصۀ مدیریت آموزش عالی توجه کنند و ثانیا به این نکته عنایت داشته باشند که تداوم بلاتکلیفی در مدیریت آموزش عالی علاوه بر اینکه باعث اختلال جدی در فرایند توسعۀ علمی کشور خواهد شد، به یاس و سرخوردگی دانشگاهیان و بی انگیزگی آنان در امر آموزش و پژوهش خواهد انجامید.

نمایندگان محترم که اکثرا حضور در دانشگاه را تجربه کرده اند از این نکته آگاهند که تداوم این وضعیت درعرصۀ آموزش عالی برای کشور و نظام زیانبار است و امیدواریم که همسو با انتظار اکثریت مطلق دانشگاهیان با رای اعتماد به وزیر پیشنهادی(آقای دکتر دانش آشتیانی) به روند توسعۀ علمی کشور سرعت ببخشند و به تجدید و تداوم فضای نشاط و امیدواری در دانشگاههای کشور کمک کنند.

---------------------------------

بیانیه ی دانشجویی: گویی هنوز صدای ملّت به مجلس نرسیده‌

در این فراخوان آمده است: اگرچه معرفی فخرالدین احمدی آشتیانی به عنوان وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری مورد استقبال عموم اساتید و دانشجویان کشور قرار گرفت، تعدادی از نمایندگان مجلس و رسانه‌های وابسته به نهادهای خاص هجمه علیه وی را آغاز کرده‌اند. دانشجویان مستقل کشور در اعتراض به این رویه در حال امضا کردن بیانیه‌ای در حمایت از دکتر دانش و اعتراض به یک و نیم سال بحران‌آفرینی برخی از نمایندگان مجلس و جریان سازان رسانه‌ای در راه پیشرفت علمی کشور هستند. امکان امضای مجازی این بیانیه فراهم شده‌است و دانشجویان می‌توانند از طریق لینک اینترنتی و با وارد کردن نام، دانشگاه، سال ورودی و مقطع تحصیلی خود آن را امضا کنند.

از روز گذشته بیانیه ای از سوی جمعی از دانشجویان در اعتراض به تقابل برخی نمایندگان مجلس با دانشگاه تنظیم شده و در حال جمع آوری امضا در میان دانشجویان سراسر کشور است.




بخشی از بیانیه ی دانشجویان کشور در اعتراض به تقابل برخی از نمایندگان مجلس با دانشگاه در پی می آید:

گویی هنوز صدای ملّت به مجلس نرسیده‌ است. در حالی که نمایندگانی از مجلس شورای اسلامی در برابر هشت سال حاکمیت فضای امنیتی در دانشگاه‌های کشور، افزایش شدید نرخ فرار مغزها، کاهش تمایل دانشجویان به فعالیت‌های اجتماعی، افزایش ناهنجاری‌ها در دانشگاه‌ها، بروز فسادهای اداری و ایجاد رانت‌های غیرعلمی واکنشی جز تمجید یا سکوت نداشتند، امروز تمام توان خود را بر موشکافی سوابق وزرا معطوف کرده‌اند تا بهانه‌ای برای تخریب آنان کشف کنند! بیش از یک‌ونیم سال بحران‌آفرینی جریان‌های رسانه‌ای مغرض و به تلاطم کشانیدن مدیریت حاکم بر وزارت علوم، نتیجه‌ای جز ایجاد فضای بی‌ثباتی در دانشگاه‌ها نداشته‌ است. ادامه ی این وضعیت خطرناک تا مدت ها آسیب‌های مهلکی را بر دانشگاه و جامعه وارد خواهد ساخت و زندگی میلیون‌ها دانشجوی کشور را تحت تأثیر قرار خواهد داد. این‌گونه به‌نظر می‌رسد که بخشی از نمایندگان محترم مجلس شناختی از فضای دانشگاه‌ها و رسالت و جایگاه دانشگاهیان ندارند، منافع ملّی را پیش‌پای منافع شخصی و جناحی خود ذبح می‌کنند، تمام‌قد در برابر نهاد دانشگاه می‌ایستند و نمایش قدرت می‌دهند!

ما دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور از ادامه ی ایستادگی دولت در دفاع از مصالح ملی و رأی ملّت تقدیر می‌کنیم، دکتر احمدی دانش‌آشتیانی را مقبول اغلب دانشگاهیان و حائز شرایط لازم علمی، تجربی و اعتقادی برای اجرای وعده‌های انتخاباتی ریاست محترم جمهوری می‌دانیم و از مجلس شورای اسلامی انتظار داریم که با پرهیز از بهانه‌جویی‌های ناروا، روند اختلال و جنجال‌آفرینی سیاسی در جریان علمی کشور را متوقف سازد. به‌صورت اخص، دانشجویان کشور از ریاست محترم مجلس انتظار دارند که از تمام قوا برای پایان بخشیدن به رویکرد مغرضانه ی اخیر بهره گیرند و مقدمات بازگشت آرامش حقیقی به دانشگاه‌ها را فراهم آورند. نمایندگان مجلس موظف به حفظ جایگاه نمایندگی مردم و حمایت از وزیر مقبول جامعه دانشگاهی کشور هستند؛ مردم، و پیشاپیش آنها دانشگاهیان و جوانان نخبه کشور، به‌دقت رفتارها و مواضع کنونی نمایندگان مجلس را رصد می‌کنند و با قضاوت عملکرد امروز آنان در انتخابات سال آتی، مجلسی متشکل از نمایندگان حقیقی ملّت را برخواهند گزید.

اخبار دانشگاه - خبرآنلاین،انصاف نیوز


ویدیو مرتبط :
1392/12/25:بیانیه بیش از 200 تن از نمایندگان مجلس...

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نامه سرگشاده 1079 استاد دانشگاه خطاب به مجلس؛ زاهدی عذرخواهی کند



اخبار,اخباردانشگاه,نامه‌ استادان دانشگاه به مجلس

 

اخبار دانشگاه - نامه سرگشاده 1079 استاد دانشگاه خطاب به مجلس؛ زاهدی عذرخواهی کند

تن از استادان دانشگاه‌های سراسر کشور در نامه‌ای سرگشاده خطاب به رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی با انتقاد از آنچه هتک حرمت مجلس، دانشگاه، وزیر و اعضای هیئت علمی عنوان کردند، خواستار عذرخواهی رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از جامعه علمی کشور شدند.

 در بخشی از این نامه آمده است: مجلس شورای اسلامی در بین ملت ایران و به ویژه دانشگاهیان از جایگاه والا و پر اهمیتی برخوردار است. مجلس تریبون خواسته ها و مطالبات مردم و نمایندگان محترم، وکیل مردم و علی الاصول حافظ منافع آنها و مدافع موکلین خود باید باشند.

 

مع الاسف اخیراً، بر اساس اخبار منتشره، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهارات دون شأن یک نماینده را در مورد وزیر محترم، دانشمند و مورد اعتماد مجلس و مورد وثوق و مقبول قاطبه دانشگاهیان، ابراز نموده اند که این عبارات توهینی آشکار نسبت به وزیری است که بیش از چند روزی از جلسه رأی اعتماد وی سپری نشده است و فراتر از آن وهن جامعه دانشگاهی کشور به شمار می رود.

این استادان دانشگاه در ادامه این نامه با بیان اینکه انتشار این خبر موجبات آزردگی شدید بسیاری از اعضای هیئت علمی را فراهم نموده و هتک حرمت مجلس، دانشگاه، وزیر و اعضای هیئت علمی را که حامی اصلی آقای دکتر فرجی دانا بوده و هستند به همراه داشته است، این اتفاق را نه تنها توهین به دانشگاهیان کشور بلکه وهن جایگاه رفیع مجلس شورای اسلامی نیز دانسته و در عین حال تاکید کرده اند: اکنون برای جبران آسیب‌ها و اصلاح انتصابات ناصوابی که در چندسال گذشته بر دانشگاهها رفته است باید فضای وفاق و همدلی ایجاد گردد.

امضاء کنندگان این نامه که اسامی آنها در ایسنا محفوظ است، در خاتمه ضمن حمایت قاطع از وزیر علوم، تحقیقات و فنآوری و بیان اینکه تصمیم های وی همراه و همدل با دولت تدبیر و امید است، از رییس مجلس شورای اسلامی تقاضا کرده‌اند تا ضمن قرائت متن این نامه در صحن علنی مجلس از مقام محترم وزیر و جامعه علمی کشور دلجویی گردد و از رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات نیز خواسته‌اند که از جامعه علمی کشور صریحاً و به طور رسمی عذرخواهی نماید."

اخبار دانشگاه - ایسنا