اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نامه ی مهم بزرگترین حامیان مالی حزب دموکرات به رهبران کنگره درباره تحریم های جدید علیه ایران




اخبار سیاست خارجی - نامه ی مهم بزرگترین حامیان مالی حزب دموکرات به رهبران کنگره:
جلوی تحریم های جدید علیه ایران را بگیرید/با تحمیل شرایط غیرواقعی در توافق نهایی، دست مذاکره کنندگان را نبندید

تعداد زیادی از بزرگترین حامیان مالی حزب دموکرات از رهبران کنگره خواسته اند تا با هرگونه تحریم و لایحه جدیدی که می تواند مذاکرات هسته ای با ایران را در خطر نابودی قرار دهد، مخالفت کنند.

اخبار,اخبار سیاست خارجی,تحریم های جدید علیه ایران


نشنال جورنال نوشت: تعداد زیادی از بزرگترین حامیان مالی حزب دموکرات از رهبران کنگره خواسته اند تا با هرگونه تحریم و لایحه جدیدی که می تواند مذاکرات هسته ای با ایران را در خطر نابودی قرار دهد، مخالفت کنند.

به گزارش انتخاب ، این نامه که توسط 82 حامی مالی امضا شده، می تواند به تلاش های دیپلماتیک اوباما که منجر به توافق هسته ای با ایران شد، کمک کند.

اوباما در سخنرانی های خود قول وتوی تحریم های جدید علیه ایران را داده است، اما جمهوریخواهان مجددا سعی در احیا لایحه تحریم ایران توسط رابرت منندز و مارک کرک را دارند.

در روزهای آینده، انتظار می رود که افرادی از جمله نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل با حضور در کنفرانس ایپک، کنگره را تحت فشار قرار دهند تا تحریم ها تشدید شود.

نامه ی حامیان مالی حزب دموکرات می تواند این تلاش ها را تا حدی متوقف کند.

در این نامه آمده است: به رغم آنکه موفقیت در دستیابی به توافق نهایی تضمین شده نیست، کنگره باید اجازه ادامه مذاکرات را بدون ایجاد تهدید و بستن دست مذاکره کنندگان با تحمیل شرایط غیر واقعی در توافق نهایی، بدهد.

اخبار سیاست خارجی - انتخاب

 


ویدیو مرتبط :
تحریم جدید کنگره علیه ایران را وتو خواهم کرد.

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

78 نماینده کنگره آمریکا نامه افزایش تحریم‌ علیه ایران را امضا کردند



 تحریم ایران , برنامه اتمی ایران

78 نماینده کنگره آمریکا نامه افزایش تحریم‌ علیه ایران را امضا کردند / حمایت ۳۵ سفیر پیشین و کارشناس آمریکایی از تعامل دیپلماتیک با ایران

در حالیکه 78 نماینده جمهوری‌خواه و دموکرات کنگره آمریکا با امضای نامه‌ای خواستار افزایش تحریم‌ها ضد ایران شدند، ۳۵ سفیر پیشین و کارشناس برجسته امنیتی آمریکا، در نامه‌ای به باراک اوباما رییس جمهوری این کشور، از تعامل دیپلماتیک واشنگتن با دولت حسن روحانی حمایت کردند.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس، در نامه 78 نماینده جمهوری‌خواه و دموکرات کنگره آمریکا آمده است: "زمان در حال اتمام است و آمریکا نمی‌تواند ایران مجهز به سلاح اتمی را بپذیرد و باید به موازات گفتگو، فشار تحریم را تا زمانی که تهران برنامه اتمی را متوقف نکرده، ادامه داد."

 نویسندگان اولیه این نامه "برد اشنایدر" و "لوک مسر" نمایندگان کنگره بودند و این نامه را با حمایت لابی "آیپک" منتشر کرده و امضای نمایندگان دیگر را به دست آوردند.

در عین حال ۳۵ سفیرپیشین و کارشناس برجسته امنیتی آمریکا، در نامه‌ای به باراک اوباما رییس جمهوری این کشور، از تعامل دیپلماتیک واشنگتن با دولت حسن روحانی حمایت کردند.

این ۳۵ کارشناس و مقام پیشین، با ستایش تصمیم باراک اوباما برای استفاده از دیپلماسی در جهت دستیابی به توافق با ایران، از رویکرد جدید دولت حسن روحانی در مورد اعمال شفافیت بیشتر و پذیرش محدودیت‌های بین المللی در مورد برنامه هسته‌ای این کشور استقبال کرده‌اند‌.

امضا کنندگان این نامه با اشاره به وجود دهه‌ها بی‌اعتمادی بین ایران و آمریکا و دشوار بودن کار دیپلماتیک و نیز قطعی بودن برخی مخالفت‌ها  با رویکرد دیپلماتیک دولت اوباما در قبال ایران، بر حمایت خود از این رویکرد تاکید کرده‌اند.

در میان امضا کنندگان این نامه نام شماری از سفرای سابق آمریکا در خاورمیانه از جمله را"یان کراکر" سفیر سابق آمریکا در عراق، "ریچارد مورفی" سفیر سابق در عربستان و "جان لیمبرت" دستیار پیشین وزیر امور خارجه در حوزه ایران دیده می‌شود./باشگاه خبرنگاران