اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نامه وزیر اقتصاد به رهبر معظم انقلاب


وزیر امور اقتصادی و دارایی طی نامه ای از رهنمودهای اخیر رهبر معظم انقلاب پیرامون مسائل اقتصادی کشور تشکر و قدردانی کرد.

خبرگزاری مهر: وزیر امور اقتصادی و دارایی طی نامه ای از رهنمودهای اخیر رهبر معظم انقلاب پیرامون مسائل اقتصادی کشور تشکر و قدردانی کرد.
 
در پی بیانات راهگشای حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب، در ۲۹ بهمن ماه سال جاری در دیدار با مردم شریف آذربایجان پیرامون مهم ترین مسائل و چالشهای اقتصادی کشور، علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی در نامه ای با اشاره به این رهنمودها، از حمایت و پشتیبانی ایشان تشکر و قدردانی کرد.
 
متن نامه به شرح زیر است:
 

«بسمه تعالی
 
محضر مبارک حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مدظله العالی)

رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران
 
باسلام و احترام
 
فرمایشات حضرتعالی در روز ۲۹ بهمن ماه در جمع مردم شریف آذربایجان در باب مسائل اقتصادی کشور و دو عارضه مهم نفتی و دولتی بودن آن، همانند همیشه راهگشا بود و نظر مردم و مسئولان را به مهم ترین چالش‌های اقتصادی کشور جلب کرد.
 
به استحضار می رساند، پیرو ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در سال گذشته، وزارت امور اقتصادی و دارایی تلاش نمود تا سند راهبردی وزارتخانه را با مؤلفه های اساسی مندرج در سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی هم راستا کرده و اجرای آن را در دستور کار قرار دهد.
 
در این سند، «افزایش توان ثروت آفرینی کشور» و «تأمین مالی پایدار دولت و کاهش اتکاء بودجه به درآمدهای نفتی»، دو اولویت کلیدی راهبردی است که برای تحقق آنها اهداف مشخص کیفی و کمی و اقدامات معین اجرایی با زمان بندی معین، برنامه ریزی شده است. اجرای این برنامه نیز به طور مستمر پایش شده و در موارد لزوم، برنامه ها روزآمد می گردد.
 
همانگونه که حضرتعالی در سخنان مهم اخیر خود اشاره فرمودید، رهایی از وابستگی اقتصاد به نفت و مردمی شدن آن امر پیچیده و دشواری است که تحقق آنها نیازمند درک و عزم مشترک مردم و مسئولان است.
 
در این مسیر گسترش تولید داخلی با اتکاء به توانمندی های بخش خصوصی و اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و نیز متکی کردن بودجه دولت به درآمدهای مالیاتی بدون همراهی و به عبارت بهتر پیشتازی مردم بزرگوار کشورمان امکان پذیر نیست.
 
رهنمودهای حضرتعالی در مورد اهمیت مشارکت عموم مردم در اجرای طرح این وزارتخانه برای تحول اساسی در نظام مالیاتی کشور که مراحل اصلی آن در حال اجراست، دست اندرکاران آن را به امکان موفقیت کامل این طرح بیش از پیش امیدوار نمود.
 
همچنین ارشادات حضرتعالی در زمینه لزوم مقابله جدی و قاطعانه با عدم ایفای تعهدات توسط برخی از بدهکاران به نظام بانکی کشور و تفکیک بدحسابان بانکی از اشخاصی که به دلیل برخی مشکلات امکان ایفای به موقع تعهدات آنها وجود ندارد، می‌تواند زمینه مشارکت قوای سه گانه و مردم را برای گره گشایی از این معضل فراهم سازد.
 
وظیفه خود می دانم از این حمایت و پشتیبانی مهم و به هنگام تقدیر و تشکر نمایم.»


ویدیو مرتبط :
اقتصاد مقاومتی در کلام رهبر معظم انقلاب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نامه وزیر روحانی به رهبر معظم انقلاب


وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی نامه ای به مقام معظم رهبری از ایشان به دلیل ابلاغ سیاست های کلی سلامت قدردانی کرد.

پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی نامه ای به مقام معظم رهبری از ایشان به دلیل ابلاغ سیاست های کلی سلامت قدردانی کرد.

سیدحسن قاضی زاده هاشمی دراین نامه نوشت: همکارانم با همه توان برای تحقق سیاست های مدبرانه ابلاغ شده تلاشی خستگی ناپذیر خواهند داشت. سیاست های اعلام شده زمینه ساز تحولی چشمگیر در عرصه سلامت خواهد شد.

متن نامه وزیر بهداشت به شرح زیر است:

محضر مبارک رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران

حضرت آیت ا... خامنه ای (مدظله العالی)

با سلام و احترام،

آن چه در قالب سیاست های کلی سلامت از سوی حضرتعالی ابلاغ شد، افقی روشن در برابر مسئولان و کارشناسان نظام سلامت گشود، آن چنان که بهار 1393 را به بهار سلامت تبدیل کرد.

اینجانب به عنوان متولی سلامت کشور، مراتب تقدیر و سپاس خود را از توجه جنابعالی به این حوزه اعلام می نمایم و اطمینان دارم سیاست های اعلام شده، زمینه ساز تحولی چشمگیر در این عرصه خواهد شد؛ عرصه ای که امروزه یکی از نخستین دغدغه های مدیران عالی رتبه تمامی کشورهای جهان است.

اطمینان می دهم، همکارانم در سراسر ایران پهناور با همه توان برای تحقق سیاست های جامع، ارزشمند و مدبرانه ابلاغ شده، تلاشی خستگی ناپذیر خواهند داشت تا آن چنان که باید، با گام هایی مستحکم، به سوی افق های روشن پیش رویم.

امید که در پناه توجهات پروردگار متعال، هدایت حضرتعالی، حمایت های همیشگی رییس جمهور محترم و همکاری مدیران دستگاه های اجرایی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی بتوانیم جمهوری اسلامی ایران را در بخش بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به جایگاه شایسته خود برسانیم و شاهد درخشش انوار مبارک عدالت سلامت در میهن عزیزمان باشیم. ان شاءا...

دکتر سید حسن هاشمی