اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نامه نمایندگان مجلس به حسن روحانی


جمعی از نمایندگان مجلس در نامه‌ای به حسن روحانی، رئیس جمهور، خواستار معرفی بدهکاران دانه درشت بانکی شدند.

خبرگزاری ایسنا: جمعی از نمایندگان مجلس در نامه‌ای به حسن روحانی، رئیس جمهور، خواستار معرفی بدهکاران دانه درشت بانکی شدند.

محمدرضا پورابراهیمی با اعلام این خبر گفت: در این نامه که به امضاء جمعی از نمایندگان رسیده از رئیس جمهور خواسته شده تا نسبت به معرفی و اعلام اسامی بدهکاران دانه درشت بانکی اقدام کند.

در این نامه خطاب به روحانی آمده است:

«احتراما چنانچه استحضار دارید مطالبات معوق بانک‌ها باعث شده تا قدرت وام‌دهی و تحرک این موسسات را تحت الشعاع قرارداده و امکان تامین سرمایه در گردش واحد‌های تولیدی نیمه تمام و به بهره‌برداری رسیده را با مشکل مواجه نماید. این مشکل تا حدی نمود پیدا کرده که براساس نظرسنجی‌ها در صدر مشکلات واحد‌های تولید قرار دارد. در طول سال‌های گذشته اقدامات خود بانک‌ها، بانک مرکزی، قوه قضائیه و ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی برای وصول این مطالبات ره به جایی نبرده و فرصت‌های فراهم شده توسط مجلس برای استمهال بازپرداخت بدهی اشخاص حقیقی و حقوقی رهاوردی نداشته است، به نظر می‌رسد که یکی از راه‌های وصول سریعتر این مطالبات استفاده از اهرم افکار عمومی خصوصا برای بدهکاران عمده سیستم بانکی است.

از آنجا که این اقدام باعث می‌شود تا تعارفات و رودربایستی کم اثر و گام عملی برای وصول مطالبات باشد، انتظار دارد دستور فرمائید لااقل فهرست بدهکاران بالای 50 میلیارد تومان که بدهی معوق دارند را برای اطلاع عموم منتشر نمایند.»

در این نامه که به امضای حدود 15 نفر از نمایندگان رسیده اسامی الیاس نادران، جعفر قادری، احمد توکلی، حسین‌زاده بحرینی، هادی قوامی، ‌تاجگردون، رحیم زارع، محمد مهدی مفتح،، حسن‌نژاد، محمدرضا پورابراهیمی نیز وجود دارد.


ویدیو مرتبط :
شوخی حسن روحانی با نمایندگان مخالف مجلس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حاشیه‌های نخستین دیدار نمایندگان مجلس با حسن روحانی/ پنکه را به سمت آقای روحانی بگردانید!



حاشیه های دیدار حسن روحانی با نمایندگان مجلس,حسن روحانی

حاشیه‌های نخستین دیدار جمعی نمایندگان مجلس با حسن روحانی

نخستین دیدار جمعی نمایندگان مجلس شورای اسلامی با حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رییس جمهوری منتخب عصر امروز در محل مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

به گزارش ایسنا، پیش از این رییس مجلس شورای اسلامی در اولین روز پس از نتیجه اعلام انتخابات ریاست جمهوری به دیدار حسن روحانی رفته بود و نمایندگان هم به صورت انفرادی یا در قالب گروه‌های مختلف با رییس جمهوری منتخب دیدار و گفت‌وگو کرده بودند اما این بار حسن روحانی به صحن مجلس آمد تا اولین دیدار نمایندگان با رییس جمهوری منتخب رسما برگزار شود.

 

نمایندگان مجلس که پیش از ظهر امروز چهار ساعت جلسه علنی را پشت سر گذاشته بودند، بعد از شرکت در جلسات کمیسیون‌های تخصصی و تنفس چند ساعته، مجددا در ساعت 19 به صحن پارلمان آمدند و در جلسه غیررسمی و غیرعلنی با حسن روحانی دیدار کنند.

 

حسن روحانی در بدو ورود به مجلس شورای اسلامی مورد استقبال علی لاریجانی، رییس مجلس و جمعی از نمایندگان قرار گرفت. علی یونسی، علی عسگری، محمد شریعتمداری، محمدباقر نوبخت، محمود واعظی، اسحاق جهانگیری، نعمت‌زاده، حسین فریدون و نهاوندیان نیز رییس جمهور منتخب را همراهی می‌کردند.

 

در این مراسم که از شبکه خبر به صورت زنده پخش می‌شد، خبرنگاران، عکاسان و تصویربرداران رسانه‌های جمعی نیز حضور داشتند.

 

برخلاف جلسات علنی مجلس شورای اسلامی، در این جلسه اعضای هیات رییسه در جایگاه مستقر نشدند و رییس مجلس نیز به همراه رییس جمهوری منتخب بر صندلی میهمانان نشست.

 

لاریجانی در بخشی از سخنرانی خود در این مراسم، با اشاره به سوابق نمایندگی حسن روحانی، او را از «رجال سیاسی مجلسی» دانست و گفت که براین اساس حسن روحانی با حضور در مجلس به اصل خویش بازگشته است.

 

در میانه مراسم، یک پنکه برقی در مقابل جایگاه هیات رییسه قرار داده شد و علی لاریجانی که در پشت تریبون، مشغول سخنرانی بود، گفت: از کارکنان مجلس خواست تا این پنکه را به سمت حسن روحانی بگردانند.

 

در این مراسم که تا نزدیکی زمان مغرب ادامه یافت، اکثریت نمایندگان مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.

پس از سخنرانی حسن روحانی و علی لاریجانی، نمایندگان رییس جمهوری منتخب و هیات همراه به نمازخانه نمایندگان رفتند تا پس از اقامه نماز مغرب و عشاء افطار پنجمین روز ماه مبارک رمضان را در کنار یکدیگر صرف کنند./ایسنا