اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نامه مهم 47 سناتور آمریکایی به مقامات ایران


47 سناتور جمهوری‌خواه طی نامه‌ای سرگشاده به مقامات ایران اعلام کرده‌اند هرگونه توافق هسته‌ای با ایران پس از پایان دوره ریاست جمهوری باراک اوباما معتبر نخواهد بود.

خبرگزاری تسنیم: 47 سناتور جمهوری‌خواه طی نامه‌ای سرگشاده به مقامات ایران اعلام کرده‌اند هر گونه توافق هسته‌ای با ایران پس از پایان دوره ریاست جمهوری باراک اوباما معتبر نخواهد بود.

بلومبرگ نوشت: این نامه نه تنها برای این است که حکومت ایران را از امضای توافق دلسرد کند بلکه برای اعمال فشار بر کاخ سفید است تا به کنگره در روند مذاکرات قدرت و اعتبار دهد.

در بخشی از این نامه خطاب به مقامات ایران آمده است: با مشاهده مذاکره هسته‌ای شما با دولت ما، احساس کردیم که شاید شما سازوکار قانونگذاری ما را کاملاً درک نکرده‌اید... هر چیزی که توسط کنگره تصویب نشود تنها یک توافق اجرایی است. رئیس جمهور بعدی می‌تواند چنین توافقی را با حرکت یک خودکار لغو کند و کنگره‌های بعدی می‌تواند مفاد توافق را در هر زمانی تغییر دهد.

این نامه آخرین حرکت قانونگذاران کنگره آمریکا برای تأثیر گذاشتن بر روند مذاکرات هسته‌ای است. هفته گذشته طرح بازبینی توافق با ایران توسط کنگره به تعویق افتاد.

رهبران جمهوری‌خواه سنای آمریکا که اکنون اکثریت این مجلس را در اختیار دارند رأی‌گیری درباره قانونی را که کاخ سفید را ملزم خواهد کرد هر نوع توافق درباره برنامه هسته‌ای ایران را برای تصویب شدن در اختیار کنگره بگذارد به زمان دیگری موکول کردند.


ویدیو مرتبط :
صحبت های سناتور دیوانه آمریکایی علیه ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هشدار وزیر خارجه انگلیس درخصوص نامه 47 سناتور آمریکایی به ایران



اخبار,اخبارسیاست  خارجی,وزیر امور خارجه انگلیس

باراک اوباما، جوبایدن معاون رئیس جمهور آمریکا و بسیاری از دموکرات‌های این کشور نیز واکنش تندی به این نامه نشان دادند و آن را تضعیف سیاست خارجی دولت آمریکا توصیف کردند.

وزیر امور خارجه انگلیس در واکنش به نامه‌ چند تن از سناتورهای جمهوری‌خواه آمریکا به مقامات ایران هشدار داد این اقدام می‌تواند موجب خرابکاری در مذاکرات هسته‌ای شود.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه‌ دیلی تلگراف فیلیپ هاموند، وزیر امور خارجه انگلیس روز سه شنبه در واکنش به نامه 47 سناتور جمهوری‌خواه آمریکا به مقامات ایرانی هشدار داد که این نامه می‌تواند موجب خرابکاری در مذاکرات شود و تاثیر غیرقابل پیش‌بینی بر دیدگاه ایران داشته باشد.

این سناتورهای آمریکایی در یک اقدام غیر منتظره نامه سرگشاده خطاب به مقامات ایرانی را امضا و در آن اعلام کردند هر گونه توافق هسته‌ای میان ایران و گروه 1+5 می‌تواند تنها تا پایان دوران ریاست جمهوری باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا اعتبار داشته باشد.

باراک اوباما، جوبایدن معاون رئیس جمهور آمریکا و بسیاری از دموکرات‌های این کشور نیز واکنش تندی به این نامه نشان دادند و آن را تضعیف سیاست خارجی دولت آمریکا توصیف کردند.

همچنین محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در پاسخ به این نامه آمریکا را غیر قابل اعتماد خواند و گفت: نامه سناتورهای آمریکا فاقد ارزش قانونی است.

 

 اخبار سیاست  خارجی  -  عصر  ایران