اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نامه معترضان به نتيجه آزمون دستياري



 

 

 

 نامه معترضان به نتيجه آزمون دستياري

 

نامه معترضان به نتيجه آزمون دستياري به رييس‌مجلس

اجازه ندهيد بيماران توسط پزشكاني كه صلاحيت علمي ندارند معالجه شوند


ما پزشکان و دانشجویان پزشکی که قسم خورده‌ایم از هیچ کوششی برای سلامتی مردم فروگذار نباشیم، رسالت و تکلیف خویش می‌دانیم که از حق ملت شریف ایران در درجه‌ی اول و از حق حرفه‌ای خود دفاع کنیم.

با اعلام نتايج آزمون دستياري پزشكي، و اعتراض شركت‌كنندگان در اين آزمون نسبت به نتايج آن و پاسخ ندادن مسوولان وزارت بهداشت به اين اعتراض‌ها ساعتي پيش اعتراض‌كنندگان با انتشار نامه سرگشاده‌اي به رييس مجلس خواستار رسيدگي فوري به اين موضوع شدند.
در اين نامه آمده است: ما جمعی از پزشکان عمومی و کارورزان شرکت کننده در آزمون دستیاری تخصصی پزشکی دوره سی‌و‌هفتم با دلایل زیر ، نسبت به نتایج اعلام شده از سوی مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت که تفاوت فاحش نسبت به دوره‌های قبل دارد، اعتراض خود را اعلام می‌داریم و از شما خواهشمندیم براي احقاق حقوق جامعه‌ی پزشکی در راستای تربیت نیروهای متخصص و متعهد واقعی مساعدت لازم را مبذول فرمایید:
1.ابطال امتحان دستیاری 29 بهمن و معرفی نکردن متخلفان و محروم نکردن هیچ یک از آنها، علی رغم وعده های وزیر محترم بهداشت ابهامات بسیاری را مطرح می سازد.
2.خاطر نشان می شود که صورت جلسه و امضاء داوطلبان حاضر در جلسه ی آزمون که قانون کلیه ی آزمونهای سراسری می باشد در این امتحان تهیه نشد که این قصور واضح مسئولین برگزارکننده ی امتحان است و یقیناً سلامت امتحان را زیر سوال می برد.
3.همه ساله حدود 10-7 روز بعد از برگزاری امتحان دستیاری، کارنامه های اولیه صادر می شد که امسال 47 روز طول کشید! به نظر می رسد این زمان طولانی زمینه ساز بسیاری از شبهات می باشد. خاطر نشان می شود که پاسخنامه ها کامپیوتری و در مدت زمانی کوتاه تصحیح می شوند. به طور مثال ، نتایج اولیه آزمون کنکور سراسری با بیش از یک میلیون داوطلب در 4 گروه آزمایشی و با ضرایب مختلف دروس در مدت کمتر از یک ماه اعلام می شود ولی نتایج 16 هزار نفر داوطلب آزمون دستیاری بیش از یک ماه و نیم طول می کشد؟ همچنین طرح، تکثیر و برگزاری آزمون 200 سوالی مجدد دستیاری پس از ابطال آزمون 29 بهمن، 9 روز طول کشید، در حالیکه اعلام کلید نهایی آزمون دستیاری، 12 روز طول کشید!
4.نتایج امتحان امسال به طور تعجب برانگیزی با نتایج سال های گذشته تفاوت داشته است. به طوری که در آزمون دستیاری سال قبل، نمره 429، رتبه 181 داشته است ولی نمره 429 آزمون امسال رتبه 665. و یا نمره 400 در آزمون دستیاری سال گذشته رتبه 505 داشته در حالی که در آزمون دستیاری امسال، رتبه 1620 دارد که این تفاوت فاحش در همه ی نمره ها و رتبه ها وجود دارد.

5.جناب آقای دکتر محققی، معاون محترم وزیر بهداشت در مصاحبه تلویزیونی مورخ 13/12/88 اعلام کردند که سطح سوالات نسبت به سالهای گذشته علمی تر بوده است. حال این سوال مطرح می شود که چگونه با علمی تر شدن سوالات، سطح علمی شرکت کنندگان نیز به یکباره 4 برابر افزایش پیدا کرده به طوری که تعداد قابل توجه و غیر استاندارد از شرکت کنندگان نمرات بسیار بالایی در این آزمون کسب کنند (به طوری که نمره ی 472 در سال گذشته رتبه ی 17 کسب کرده و امسال نمره ی 473 رتبه ی 59 کسب کرده است!). وی همچنین در نشست اعتراضی شرکت کنندگان، مورخ 1/2/89 در سالن آمفی تئاتر وزارت بهداشت اعلام کردند که بالا بودن سطح نمره ها به علت دشوار نبودن سوالات امتحان بوده است که این حرف با گفته های ایشان در مصاحبه 13/12/88 متناقض است. همچنین اگر سطح سوالات آسانتر بوده است، چرا نمره نفر اول امسال با نفر اول سال گذشته تفاوت چندانی نداشته است؟ با چه استدلالی می توان توجیه کرد که بسیاری از نفرات شناخته شده و حائز رتبه های کشوری آزمون های پیش کارورزی، نتوانسته اند در این امتحان رتبه های خوبی کسب کنند وبه جای آنکه در میان 50 نفر برتر این آزمون باشند، رتبه های600-300را کسب کرده اند؟؟

6.ایشان همچنین اعلام کردند که علت افزایش رتبه ها، اجازه حضور متاهلان و کارورزان استعدادهای درخشان مشغول به تحصیل در دانشگاه های کشور، در آزمون دستیاری بوده است که این قانون اولین بار نیست که اجرا می شود. چگونه به یک باره کارورزان متحول شده اند که سطح نمره امتحان دستیاری افزایش 4-5 برابر داشته است؟

7.نمرات امتحانات دستیاری دوره های قبل، توزیعی نرمال داشته است ولی به نظر نمی رسد که نمرات این امتحان توزیع نرمالی داشته باشد. بررسی نحوه توزیع نمرات و بررسی آن به لحاظ آماری، می تواند این ابهام را به خوبی نمایان سازد.

اینجانبان در جهت شفاف سازی و رفع ابهامات این آزمون، پیشنهادات خود را به شرح ذیل اعلام می داریم:

دستور فرمایید حضور سر جلسه ی آزمون و همچنین اصل پاسخنامه های 500 نفر اول بررسی شود. همچنین پیشینه آموزشی 50 نفر اول بررسی گردد، چرا که کسب رتبه زیر 50 با هردرجه از دشواری امتحان کار آسانی نیست.

با توجه به اینکه آزمون دستیاری پزشکی که مهمترین آزمون سراسری کشوری می باشد، زیر نظر مرکز سنجش آموزش پزشکی در وزارت بهداشت برگزار می شود و با لحاظ اینکه دو بار مراجع قانونی تقلب را در این دستگاه به اثبات رسانده اند(اسفند 82 و بهمن 88 ) و چندین سال است که هر ساله پیرامون سلامت این آزمون شک و شبهه وجود دارد، به نظر می رسد که صلاحیت، دقت و امانت داری لازم جهت به عهده گرفتن چنین مسئولیت خطیری در این مرکز وجود ندارد، لذا پیشنهاد می شود که برگزاری این آزمون به سازمان سنجش زیر نظر وزارت علوم منتقل گردد.

ما پزشکان و دانشجویان پزشکی که قسم خورده ایم از هیچ کوششی برای سلامتی مردم فروگذار نباشیم، رسالت و تکلیف خویش می‌دانیم که از حق ملت شریف ایران در درجه ی اول و از حق حرفه ای خود دفاع کنیم در پایان از حضرتعالی خواهشمندیم تا با اختیارات قانونی خود و در جهت جلوگیری از ورود نیروهای غیرمتخصص و غیر متعهد به مهمترین جایگاه های علمی کشور اجازه ندهید بیماران ما توسط پزشکانی معالجه شوند که صلاحیت علمی و اخلاقی لازم را ندارند. امید است که امسال، پرونده تقلب در آزمون دستیاری برای همیشه بسته شود و پزشکان ما بتوانند با فراغ خیال به انجام وظیفه ی خویش بپردازند...../تحلیل:ایلنا


ویدیو مرتبط :
آزمون آیین نامه اصلی 98-99 (راز موفقیت و قبولی در آزمون آیین نامه چیست؟)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شیوه نامه برگزاری مرحله دوم آزمون استخدامی



 

 

آزمون استخدامی

 

 

دستورالعمل و نحوه برگزاری مرحله دوم آزمون استخدامی كه مربوط به مصاحبه تخصصی است، ابلاغ شد.

به نقل از مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، براساس این شیوه نامه، در هر استان دو كمیته تحت عنوان كمیته تخصصی و كمیته اجرایی تشكیل می شود.

كمیته تخصصی با مسئولیت مستقیم مدیركل استان و متشكل از نماینده مدیر كل استان، نماینده معاونت پشتیبانی و توسعه منابع انسانی استانداری، رئیس امور اداری و تشكیلات، حراست، گزینش، ارزیابی عملكرد، اداره سنجش و افراد متخصص مرتبط با موضوع رشته شغلی از هر معاونت است كه مسئولیت نظارت بر مراحل آزمون و تأیید نهایی فهرست پذیرفته شدگان این مرحله را به عهده دارند.

در این شیوه نامه آمده است: كمیته اجرایی كه مسئولیت بررسی و تطبیق مدارك و شرایط احراز پذیرفته شدگان مرحله اول در رشته شغلی ثبت نامی براساس بند «و» آگهی استخدام و مفاد فصل هفتم و سایر موارد (حسب مورد) مندرج در قانون مدیریت خدمات كشوری را به عهده دارد، با مسئولیت اداره امور اداری و تشكیلات و عضویت حراست و ارزیابی عملكرد تشكیل می شود.

مواد و نحوه اجرای مصاحبه تخصصی كه بر اساس شاخص ها و معیارهای هر رشته شغلی و درصورت نیاز توسط واحدهای مرتبط ستادی وزارتخانه تعیین و ابلاغ می شود به طور هم زمان درسراسر كشور برگزار خواهد شد.

پس از طی مراحل قانونی استخدام و تأیید كلیه مراجع ذیربط حداكثر برابر ظرفیت استخدام از قبول شدگان نهایی این مرحله به ترتیب نمرات برتر و رعایت اولویت های قانونی به تفكیك قبول شده اصلی و ۱۰ درصد ذخیره تهیه و پس از تأیید اعضاء كمیته تخصصی حداكثر تا تاریخ ۱۵ مرداد به اداره كل امور اداری و تشكیلات ارسال شود تا پس از تائید هیئت عالی در وزارتخانه اقدامات اجرایی انجام شود.

در شیوه نامه معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش وپرورش تأكید شده است: همراه با انتشار اسامی پذیرفته شدگان مرحله اول، فرم مشخصات گزینش دراختیار آنان قرار گرفته تا پس از تكمیل، همراه دو قطعه عكس و تصویر صفحات شناسنامه یا از طریق مراجعه حضوری به هسته گزینش آموزش و پرورش محل سكونت در ساعات اداری یا ارسال از طریق پست الكترونیكی یا ارسال به وسیله پست پیشتاز تحویل هسته گزینش محل اقامت كنند.

جدول برنامه زمانبندی مصاحبه تخصصی باید به تفكیك استان و شهر محل برگزاری و رشته تخصصی به دبیرخانه هیئت مركزی گزینش ارسال شود همچنین پیش از برگزاری مصاحبه تخصصی از نمایندگان صاحب نظر گزینش جهت حضور در جلسات مصاحبه تخصصی دعوت به عمل آمده و در فرم های مصاحبه تخصصی محل امضاء ناظر گزینش پیش بینی شود.

در پایان این شیوه نامه آمده است: با توجه به اهمیت موضوع و گستردگی این طرح درسطح كشور و لزوم صدور احكام استخدامی پذیرفته شدگان قطعی درتاریخ یكم مهر ۸۹ ، تمامی امكانات مورد نیاز هسته های گزینش علی الخصوص نیروی انسانی متخصص، وسایل نقلیه برای انجام تحقیق وتجهیزات و نیز بودجه لازم برای پرداخت حق الزحمه عوامل اجرایی و نیروهای پاره وقت دعوت به همكاری و سایر هزینه های ضروری پیش بینی و در اختیار قرار گیرد..../تحلیل: فارس