اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نامه محسن رضایی خطاب به رهبر انقلاب


محسن رضایی با ارسال نامه ای به محضر مقام معظم رهبری، ضمن استقبال از دستاوردهای اخیر ایران در پرونده هسته ای، بیان داشت: امروز فرزندان و سربازان رهبری، از ظریف گرفته تا قاسم سلیمانی درحال پیشروی در سنگرهای دشمن هستند.

پایگاه اطلاع رسانی محسن رضایی: محسن رضایی با ارسال نامه ای به محضر مقام معظم رهبری، ضمن استقبال از دستاوردهای اخیر ایران در پرونده هسته ای، بیان داشت: امروز فرزندان و سربازان رهبری، از ظریف گرفته تا قاسم سلیمانی درحال پیشروی در سنگرهای دشمن هستند.

متن نامه دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به رهبر معظم انقلاب به این شرح است:

محضر مبارك رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی
با سلام و عرض ادب

دومین عقب‌نشینی استكبار در پرونده هسته‌ای ایران را به محضر حضرت‌عالی، ملت سرافراز و دولت جمهوری اسلامی ایران، تبریك عرض می‌کنم. بدیهی است دولت محترم و دیپلمات‌های پرتلاش ما نباید لغو دوازده قطع‌نامه را پایان یافتن اتهامات قلمداد کنند و بایستی تلاش خود را تا پاک کردن و مردود ساختن بقایای اتهامات مندرج در گزارش‌های رسمی آژانس ادامه دهند تا زمینه سوءاستفاده بدخواهان در آینده، به‌طورکلی منتفی گردد.

این عقب‌نشینی بار دیگر نشان داد كه بدون اقتدار، هرگز نمی‌توان گفتگو كرد. هرچند کسانی از این پیروزی و قطعنامه ٥٩٨ را كه در پی حضور پرقدرت رزمندگان اسلام درصحنه‌های دفاع از کیان اسلام و میهن اسلامی به‌دست‌آمده تفسیر نادرستی ارائه می‌کنند. به‌زعم آنان، دلیل برداشتن تحریم‌ها و پایان یافتن دفاع هشت‌ساله ، فقط و فقط روی آوردن به مذاکره بوده، گرچه مذاكره و گفتگوی دیپلمات‌های توانمند ما در فرایند این پیروزی‌ها جای خود را دارد ولی نادیده گرفتن عقبه و پشتوانه این مذاکرات كه همان ایستادگی و اقتدار ایران سرافراز است یك ظلم بزرگ سیاسی به مسیر مشعشع ملت ایران محسوب می‌گردد.

این نوع برداشت‌ها نه‌فقط نادیده گرفتن آثار صبر، تحمل و ایستادگی ملت ایران در شکستن تحریم‌ها و تسلیم‌ناپذیری آنان است بلكه چشم بستن بر هوشیاری و آمادگی مستمر و شبانه‌روزی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در بازداشتن و مأیوس ساختنِ تحریم كنندگان از حمله نظامی به كشور اسلامی ماست. نادیده گرفتن قدرت و توان ملت ایران و رزمندگان آنان، هم موجب تحلیلی اشتباه از وضع موجود می‌شود و هم به اقداماتی اشتباه در آینده منجر خواهد شد.

بی‌تردید افرادی وجود دارند كه از این تحلیل‌ها برای انحراف در مسیر سیاست خارجی ایران كه پس از دویست سال و بلکه بیشتر بر ریل صحیحی قرار گرفته است ، سو استفاده كنند. جمعی با نگاه افراط‌گرایانه پیروزی‌ها را جام زهری دیگر تلقی کرده وعده‌ای مرعوب، برجام را کوتاه آمدن و عقب‌نشینی از ارزش‌ها و پناه بردن به عقلانیت تفسیر می‌کنند. درحالی‌که هیچ‌یک از این برداشت‌ها واقعیت خارجی ندارد.

مطمئناً نیروهای انقلاب به حول و قوه الهی تحت رهبری‌های حكیمانه حضرت‌عالی و با حمایت ملت غیور و خستگی‌ناپذیر، با هوشیاری و با تمام توان و به‌دوراز هرگونه افراط‌وتفریط تلاش می‌کنند که دشمنان اسلام و ملت مسلمان را باسیلی در مقابل سیلی و مدارا در مقابل نرمش یا همان نرمش قهرمانانه، از تمامی مواضع و موانع ظالمانه‌ای كه در مقابل پیشرفت و حضور بین‌المللی ملت ایران طی چند صدسال اخیر ایجاد کرده‌اند عقب برانند.

حقیقتاً تمامی کارشناسان سیاسی و نظامی معترف‌اند که اگر سیلی آزادسازی فاو و کربلای پنج نبود قطعنامه 598 نوشته نمی‌شد و اگر سیلی بیست هزار سانتریفیوژی نبود آمریکا به جمع مذاکره‌کنندگان نمی‌پیوست .

امروز، فرزندان و سربازان حضرت‌عالی، از ظریف گرفته تا قاسم سلیمانی درحال پیشروی در سنگرهای دشمن هستند و مطمئناً آینده‌ای پرافتخارتر از گذشته در انتظار ملت ایران است.

ادام الله ظلکم

با احترام مجدد

محسن رضایی

26 آذر 1394


ویدیو مرتبط :
نامه محسن رضایی به رهبر انقلاب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ماجرای نامه محسن رضایی به رهبر انقلاب درباره هاشمی



ماجرای نامه محسن رضایی به رهبر انقلاب درباره هاشمی

ماجرای نامه محسن رضایی به رهبر انقلاب درباره هاشمی

رضایی با اشاره به نوع رفتار هاشمی رفسنجانی در حوادث فتنه 88 بیان کرد: انتظار من این بود که هاشمی نقش احمد آقا را ایفا کند چون احمد آقا در چند مورد فتنه های را در کشور خاموش کردند.در شب تنفیذ ریاست جمهور هر چه قدر دنبال هاشمی گشتیم کسی نتوانست ایشان را پیدا کند و به نظر من این کار درستی نبود.در گذشته در نامه ای به رهبر معظم انقلاب نوشته ام که هاشمی را از این مسائلی که تکنوکرات ها در اطرافشان بوجود آورده اند نجات دهید.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: یکی از ظلم هایی که نسبت به بنده می شود این قضیه است که برخی فکر می کنند من با نظر هاشمی وارد عرصه سیاست شدم اما حقیقت این است که حضورم در عرصه انتخابات با نظر هاشمی نیست.

به گزارش مهر، محسن رضایی جمعه شب با حضور در همایش شعور انقلاب حماسه سیاسی که در محل دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد اظهار کرد: یک غبار شلمچه را به ده پست ریاست جمهوری نمی دهم و اگر کشور و مردم را در معرض خطر نمی دیدم وارد عرصه سیاست نمی شدم.

كاندیدای احتمالی ریاست جمهوری افزود: هر دو ائتلاف یکی به صورت کتبی و دیگری به صورت شفاهی من را دعوت کرده اند اما من نمی خواهم در ائتلافی که ممکن است نشانه ای از اختلاف در آن پیدا شود شرکت کنم.

رضایی بیان کرد: ائتلاف همه با هم را قبول دارم و این ائتلاف ها یعنی درگیری جدید و من معتقد به ائتلاف کار آمد هستم.

وی افزود: این ائتلاف ها یعنی اختلاف باهم و ما دیگر تحمل یک اختلاف جدید را نداریم لذا مدیریت من یک مدیریت تعاملی است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به بزرگترین اشتباه دولت فعلی در سیاست خارجی کشور گفت: این دولت در برخی جاها از مقام معظم رهبری جلوتر حرکت کردند و در این مورد افراط و تفریط شد.

رضایی در مورد حضور روحانی در دولت احتمالیش اظهار کرد: من تفکرات آقای روحانی را خیلی نمی پسندم نه ماجراجویی را می‌پذیرم و نه انفعال را و به فضل خدا با یک شیوه درست در سیاست خارجی از روی آمریکا خواهیم پرید.

رضایی با اشاره به نوع رفتار هاشمی رفسنجانی در حوادث فتنه 88 بیان کرد: انتظار من این بود که هاشمی نقش احمد آقا را ایفا کند چون احمد آقا در چند مورد فتنه های را در کشور خاموش کردند.

وی گفت: در شب تنفیذ ریاست جمهور هر چه قدر دنبال هاشمی گشتیم کسی نتوانست ایشان را پیدا کند و به نظر من این کار درستی نبود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در قسمتی از سخنانش افزود: خیلی از بزرگان ما در سال 60 از منافقان جدا شدند که مصلحت نیست نام این افراد را بیاورم.

رضایی اظهار کرد: در گذشته در نامه ای به رهبر معظم انقلاب نوشته ام که هاشمی را از این مسائلی که تکنوکرات ها در اطرافشان بوجود آورده اند نجات دهید.

وی گفت: با خیلی ها اختلاف نظر دارم اما شیوه رفتار سیاسی من بگونه ای نبود كه هوا و هوس سیاسی داشته باشم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتقاد از شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی از ابتدای انقلاب تاکنون چه تغییراتی در فرهنگ بوجود آورده است.

رضایی با بیان نظرش در مورد سیاست خارجی کشورمان اظهار كرد: اولین مشکل در سیاست خارجی عدم تشخیص درست است.

وی افزود: این حرف که آمریکایی ها دنبال دولت مجری هستند حرف درستی نیست چون ما در اینجا یک نظام هستیم و رئیس جمهور به تنهایی تصمیم گیری نمی کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: در مذاکرات هسته ای وقتی ما راه می آییم آنها طاقچه بالا می گذارند آنها مطمئن شده اند که ایران بدنبال بمب هسته ای نیست آمریکایی ها نیز در واشنگتن لم داده اند و پاها را گذاشته اند روی هم و با ما بازی می کنند.

رضایی گفت: ما باید دیپلماسی کشورمان را از این وضعیت در آوریم چرا که آمریکایی ها برنامه ریزی کرده اند این گفتگو ها 10 سال طول بکشد.

وی اظهار کرد: غربی ها برنامه ریزی کرده اند پس از گفتگو های آلماتی تحریم های جدیدی را بر علیه ایران بگذارند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره رابطه میان ایران و چین گفت: اگر بنده رئیس جمهور شوم دوستی مان را با روسیه و چین ادامه خواهیم داد، اما کاری می کنیم که بدانند اگر ما پول هایمان را در بانک های چین گذاشته ایم این درست نیست که به ما در جابجایی پولهایمان اجازه کامل ندهند یا هزینه ای نگهداری آن را مرتب افزایش دهند.

رضایی اظهار کرد: انقلاب ما توانسته سیاست را تا حد بسیار خوبی گسترش دهد اما در زمینه اقتصاد و فرهنگ خوب عمل نکرده ایم.

وی افزود: امروز یکی از حلقه های مفقوده کشور ما سبک زندگی است و برای رفتن به سمت سبک زندگی اسلامی دولت ها باید به جان و مال مردم توجه بیشتری نشان بدهند.

رئیس کمیسیون اقتصادی کلان مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: جان مردم باید برای ما اهمیت داشته باشد به عنوان مثال این خودروهایی که می سازند این ها خودرو نیست قتل گاه متحرک است و مرگ و میر در این خوردو ها شش برابر نمومنه های دیگرش است.

رضایی حسابرسی در کشور را ضعیف دانست و افزود: در کشور ما با داشتن یک برگه به عنوان شرکت بستگی به اینکه چه قدر پارتی داشته باشی می توانی وام دریافت کنید.

وی بیان کرد: در ایران یک فرد ظرف مدت کوتاهی می تواند سه هزار میلیارد تومان پول بگیرد البته پول های کوچک زیر میزی هجمشان از سه هزار میلیارد خیلی بیشتر است و ما باید برای فساد زدائی برنامه جدی داشته باشیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اظهار نظرش در مورد هدفمندی یارانه ها افزود: یارانه ها را به معنای واقعی هدفمند می کنم و 110 هزار تومان به هر نفر پرداخت خواهم کرد البته به صورت ماهیانه بلکه این پول را به صورت شش ماه به شش ماه با سودی که از تولید و سرمایه گذاری دارد به مردم منتقل خواهد شد.

رضایی افزود: این به آن معنا است که 65 هزار تومان یارانه ها درآمدی و تولیدی است و 45 هزار تومان یارانه مصرفی و این دو با هم می شوند 110 هزار تومان یارانه که مردم می توانند دریافت کنند.

وی گفت: 30 درصد از کابینه ام را از جوانان انتخاب می کنم و اغلب کاندیداهای که هم اکنون نامزد ریاست جمهوری شده اند نیز در کابینه من حضور خواهند داشت.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: فرماندارهای من همه شان از بین جوان ها انتخاب خواهند شد چرا که تجربه من در جنگ نشان می دهد جوانان می توانند کارهای بسیار بزرگی انجام دهند.

رضایی گفت: بحث مشاوران جوان را توهین به جوانان می دانم چون مشاوران باید از بین پیرمردها انتخاب شوند و کارهای اجرایی را به جوانان سپرد.

وی افزود: افرادی مانند شهید باکری مظلومانه می جنگیدند و اینها آمدند و در جنگ تبدیل به آدم های بزرگی شدند و خود بنده نیز در جنگ سه مرتبه نزدیک بود اسیر شوم در عملیات خیبر قادر و والفجر 10 تا مرز اسیر شدن پیش رفتم چون فکر می کردم یک فرمانده اول باید خودش وارد کار شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: ما در کشورمان اقتصاد اسلامی نداریم و فرهنگ و اقتصاد ما آسیب پذیر است و این دلیل وجود فرهنگ و ارزش های غیر اسلامی است.

رضایی افزود: معتقدم اگر فرهنگ و اقتصاد را در ایران اسلامی بومی کنیم هیچگاه تحریم ها بر ما اثر نخواهد کرد.

وی گفت: من می توانم ثابت کنم قانون اساسی حال حاضر کشور برای انجام کارهای زیادی کافی است و بحث قانون اساسی بهانه ای بیش نیست که نمی توان با آن کار کرد./مهر