اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نامه محسن رضایی به روحانی


"بدون تردید شرایط سخت امروز کشور، نیازمند وحدت و همدلی همه نیروهای کارآمد، با تجربه و متعهد و به صحنه آوردن انرژی ، تحرک و نشاط جوانان و اعتماد و اتکا به قاطبه مردم در سرتاسر ایران پهناور است."

تابناک: به دنبال رای اعتماد نمایندگان مجلس به اکثریت قاطع وزرای دولت آقای دکتر روحانی، دکتر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام طی نامه ای خطاب به دکتر روحانی، شروع به کار کابینه یازدهم را تبریک گفت.

به گزارش «تابناک»، در این نامه که در  پایگاه اطلاع رسانی دکتر رضایی،نیز منتشر شده است، محسن رضایی ضمن تشکر از آقای روحانی به خاطر معرفی کابینه در کم ترین زمان ممکن  و همچنین اعلام تبریک به وی برای شروع کار دولت یازدهم پس از کسب اعتماد از سوی مجلس شورا اسلامی،اعلام کرده است که با تمام توان خود و همکارانش آماده کمک به دولت یازدهم جمهوری اسلام ایران است.

متن کامل نامه محسن رضایی به حسن روحانی، رئیس جمهور ایران به شرح زیر است:
 
 بسمه تعالی
 
برادر گرامی حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای دکتر حسن روحانی
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

با سلام و آرزوی توفیق الهی در راه خدمت به مردم شریف ایران اسلامی

اکنون که پس از خلق حماسه سیاسی مردم فهیم و عزتمند ایران در بیست و چهارم خردادماه و تنفیذ حکم ریاست جمهوری توسط مقام معظم رهبری و برگزاری مراسم تحلیف، به دنبال چهار روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی توسط نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی به عنوان عصاره ملت که خود نمایش زیبایی از جلوه های مردمسالاری دینی بحساب می آید و رای آنان به اکثریت قاطع وزرا، زمینه خدمتگزاری جنابعالی و همکاران محترمتان در دولت یازدهم فراهم گردیده است، ضمن تشکر از اهتمام جدی در معرفی کابینه در اولین فرصت ممکن، شروع بکار دولت را صمیمانه به جنابعالی و سایر اعضاء محترم کابینه تبریک عرض می نمایم.

بدون تردید شرایط سخت امروز کشور،  نیازمند وحدت و همدلی همه نیروهای کارآمد، با تجربه و متعهد و به صحنه آوردن انرژی ، تحرک و نشاط جوانان  و اعتماد و اتکا به قاطبه مردم در سرتاسر ایران پهناور است. گذار از پیچ تاریخی این مقطع از عمر پر فراز و نشیب نظام سربلند جمهوری اسلامی، مستلزم مدیریتی جهاد گونه مبتنی بر تحول پویا و گسترده در اقتصاد و مدیریت کشور است که الحمد لله با سوابق و تجربیات ارزنده جنابعالی و اکثریت همکارانتان در دولت، دور از دسترس نیست.

اینجانب با کمک بدنه کارشناسی کشور و استفاده از تجارب متراکم مدیریتی در طول چند دهه گذشته، با پیش بینی شرایط امروز کشور از سالها قبل، برنامه های مدون و واقع بینانه ای را جهت تحول در اقتصاد و نوسازی سیستم اجرایی و مدیریتی کشور آماده نموده ام که بخش کوچکی از آنها را در جریان تبلیغات انتخاباتی به محضر مردم بزرگ ایران ارائه نمودم و ضمن اعلام آمادگی خود و دوستانم برای هرگونه کمک به جنابعالی در راستای رفع مشکلات عدیده بر سر راه توسعه، بالندگی و پیشرفت کشور در شرایط پیچیده امروز، یک نسخه از کتاب برنامه های مورد اشاره نیز جهت هر گونه بهره برداری تقدیم می گردد.
                                                                                                    

     خدمتگزار مردم ایران
 محسن رضایی


ویدیو مرتبط :
پیش بینی "محسن رضایی" درباره این روزهای شیخ روحانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نامه مهم محسن رضایی به حسن روحانی


فاجعه زیست محیطی با فراگیر شدن گرد و غبار سنگین در هوای استان‌های هم‌مرز با عراق و به ویژه در استان خوزستان در روزهای اخیر به اوج خود رسیده و در یک هفته اخیر در خوزستان پایدار مانده و نفس کشیدن را برای خوزستانی‌ها دشوار ساخته است.

تابناک: فاجعه زیست محیطی با فراگیر شدن گرد و غبار سنگین در هوای استان‌های هم‌مرز با عراق و به ویژه در استان خوزستان در روزهای اخیر به اوج خود رسیده و در یک هفته اخیر در خوزستان پایدار مانده و نفس کشیدن را برای خوزستانی‌ها دشوار ساخته است.

 با توجه به بحرانی بودن وضعیت ساکنان این منطقه و دشوار شدن تنفس و مختل شدن زندگی در این استان، محسن رضایی در نامه‌ای به حسن روحانی، تدابیری را برای گذر از این بحران پیشنهاد قابل تامل ارائه نمود.

یک هفته گرد و غبار سنگین در هوای استان‌های خوزستان، ایلام، بوشهر و کرمانشاه، تنفس را برای میلیون‌ها تن از مردم ساکن این مناطق ایران دشوار ساخته و در این میان، وضعیت مردم خوزستان دشوارتر از دیگر استان‌ها است. گرد و غبار پیش از این نیز سراغ جنوبی‌ها آمده بود اما هیچ‌گاه به این سنگینی و نفس گیری نبود و هیچ گاه به مدت یک هفته پابرجا نبود و زندگی را به طور کامل برای ده درصد جمعیت کشور مختل نساخته بود.

در این شرایط دکتر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در نامه‌ای به دکتر حسن روحانی رئیس جمهور، پیشنهاداتی برای گذر از این بحران ارائه نمود. در پیشنهاد محسن رضایی علاوه بر تشکیل جلسات فوق العاده هیئت دولت با موضوع عبور از این بحران، پیشنهاد تخصیص درصد مشخصی از درآمدهای حاصل از نفت و گاز استان برای حل مشکلات توسعه‌ای استان و نیز مقابله با این فاجعه محیط زیستی مطرح شده است.

این پیشنهادات با توجه به شرایط پیچیده استان خوزستان و برخی از مصائبی که از سال‌های پیش باقی مانده و زخم‌های ترمیم نشده صنعت و تجارت خوزستان از دوران جنگ تحمیلی که باعث شده این استان نه تنها نتواند به یک قطب اقتصادی بالفعل بدل شود، بلکه به چالش‌های تازه‌ای نظیر این وضعیت گرد و غبار که به باران خاک نیز تعبیر شده، مواجه شود، منطقی به نظر می‌رسد.

متن کامل این نامه، بدین شرح است:


جناب آقای دکتر روحانی

ریاست محترم جمهوری اسلامی

سلام علیکم

فاجعه زیست محیطی خوزستان و چند استان دیگر کشور از جمله ایلام و بوشهر و کرمانشاه مساله ساده ای نیست که بتوان از کنار آن گذشت. هرچند دولت جنابعالی و چند نفر از وزرای شما با تمام تلاش درحال پی گیری موضوع هستند ولی عمق درد و رنج مردم آنقدر زیاد است که باید یک فکر اساسی برای آن کرد.

غبار و پدیده ریزگردها قریب به یک هفته است که زندگی مردم را دراستان خوزستان و هم چنین در استانهای بوشهر، ایلام و کرمانشاه مختل کرده است و صدها نفر را روانه بیمارستان کرده و عده ای نیز جان خودرا ازدست داده اند.

مجموعاً بالغ بر ده درصد جمعیت کشور درمعرض این فاجعه زیست محیطی قرار دارند. این حادثه کمتر از زلزله و حوادث مشابه دیگر نیست. حداقل این است که جلسات فوق العاده هیئت دولت تشکیل شود و برای جلوگیری از تکرار این حادثه فکر اساسی و عاجلی صورت گیرد.

شما بخوبی می‌دانید که استان خوزستان بار اصلی اقتصاد کشور را ازنظر درآمد ملی وآب وبرق وانرژی کشور را برعهده دارد ولی با مشکلات اساسی مواجه است. تحمل هشت سال جنگ تحمیلی درگذشته وناامنی محیط زیستی، اقتصاد و زندگی مردم را به شدت تحت تاثیر خود قرار داده است.

حداقل ترمیم لازم اختصاص پنج درصد از کلیه درآمدهای حاصل از نفت و گاز استان برای حل مشکلات توسعه ای استان و نیز مقابله با فاجعه محیط زیستی مذکور است.

برادر جنابعالی

محسن رضایی